Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پس از قطع کمک های آمریکا به آژانس اقدام و امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، ایتالیا از تخصیص مبلغ سه میلیون و 500 میلیون یورو مازاد برتعهدش به این آژانس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صفا فلسطین، این مبلغ برای فعالیت آنروا در لبنان و نوار غزه، به دنبال مشکلات شدید اقتصادی آوراگان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنسولگری ایتالیا در فلسطین در اطلاعیه ای اعلام کرد: این میزان کمک مالی، مازاد بر مبلغی است که رم متعهد شده است به آنروا بپردازد.
ایتالیا در سال 2017 متعهد شد، حدود 14 میلیون دلار به آنروا کمک کند، موضوعی که این کشور را در رده چهاردهم کشورهای کمک کننده به این آژانس کاریابی قرار داد.
آژانس اقدام و امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی به دلیل قطع کمک های سالانه آمریکا با مشکلات شدید مالی رو به روست.
پیش از ایتالیا، ژاپن نیز ماه آگوست (مرداد- شهریور) از کمک فوری به مبلغ 5 میلیون و 400 هزار دلاری به آنروا خبر داده بود.
«کلودیو کوردونی» مدیرکل آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در لبنان اعلام کرد که بودجه کنونی این آژانس تا پایان ماه جاری میلادی (سپتامبر) تمام می شود.
آمریکا به تازگی از قطع کمک 300 میلیون دلاری واشنگتن به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی خبر داد.
در نتیجه قطع کمک های آمریکا به آنروا، هزاران فلسطینی شامگاه دوشنبه در اعتراض به این اقدام در نوار غزه، تظاهرات کردند.
آژانس امداد واقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی سال 1949 برای کمک و حمایت از آوارگان فلسطنیی در پنج منطقه شامل اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه شکل گرفت.
کاخ سفید در واقع با کاهش کمک خود به آنروا، به تنش ها در فلسطین دامن زده و صلح در این کشور را به خطر می اندازد.
رئیس جمهوری آمریکا دو هفته پیش نیز در جمع مردم ایالت ویرجینیا گفت که پرونده قدس از مذاکرات رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها حذف شده و امکان گفت وگو در این خصوص وجود ندارد.
ضربه اساسی ترامپ به روند صلح خاورمیانه را می توان در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نام برد؛ اقدامی که نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل متحد است.
شبس**9363*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی ایتالیا کمک مالی آنروا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص  صورت نگرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • آنروا: درگیری در غزه «جنگ علیه زنان» است
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد