Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
نتایج یک مطالعه نشان داده است که تزریق خون جوان به موش‌های مسن از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن پیشگیری کرده و عملکرد شناختی آنها را به خوبی حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه کالج لندن دریافتند انتقال خون جوان به افراد پیر می‌تواند موجب درمان بیماری‌های مرتبط با سن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج اخیر این محققان نشان داده که فاکتورهای خونی به دست آمده از انسان‌های جوان می‌تواند موجب بهبود سلامت در حیوانات مسن‌تر شود. طبق این نتایج، خون افراد جوان می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن کمک کند.

«دام لیندا پاتریج»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تحقیق ما نشان می‌دهد خون جوان به انسان‌ها اجازه می‌دهد تا زندگی عاری از بیماری‌هايی نظیر سرطان، زوال عقل و بیماری قلبی تا زمان مرگ‌شان داشته باشند.»

در این مطالعه از ۷۰ شرکت کننده داوطلب در رده سنی ۱۶ تا ۲۵ سال پلاسما خون گرفته شد. نتایج نشان داد موش‌های مسنی که خون دریافت کرده بودند مبتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن نشده و عملکرد شناختی‌شان هم به خوبی حفظ شد، درحالی که موش‌های جوان‌تر دریافت کننده خون پیر با تاثیر معکوس مواجه شدند.

پاتریج تاکید می‌کند خون باید به دقت در حیوانات مورد مطالعه قرار گیرند تا مولکول‌های حفظ کننده سلامت جسم شناسایی شوند.

در همین زمینه: چه کسانی در معرض خطر لخته شدن خون قرار دارند؟ اهدای خون خوب است یا بد؟ تاثیر خون بندناف در احیای مغز سالمندان جایگزینی آهن با مس، خون را آبی می‌کند تبدیل سلول‌های پوست به خون امکان‌پذیر شد اهدای زندگی در کیسه سـرخ ۸ ۱تا ۲۲ ساله‌ها بهترین گزینه برای اهدای خون

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند