Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود سه ما از استعفای بدری، رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی می‌گذرد و هنوز این دانشگاه توسط سرپرست اداره می‌شود.

 

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ حدود ده روز به آغاز سال تحصیلی ۹۷ دانشگاه‌ها مانده و برخی دانشگاه‌ها در حال ثبت نام از دانشجویان هستند. قطعا بعد از طی شدن تعطیلات تابستانه، دانشجویان انتظار دارند با اول مهر ماه با تغییرات مثبت در دانشگاه روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما در این میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تبریز با نگرانی خاصی به استقبال سال جدید تحصیلی می روند؛ از حدود سه ماه پیش رحیم بدری، ریاست قبلی این دانشگاه استعفا داد و حالا این دانشگاه با داشتن ۲۵۰۰ دانشجو با سرپرست موقت توسط مسئول پردیس خواهران این دانشگاه اداره می شود. البته مدیریت خانم سرپرست در طی سه ماه اخیر، واکنش های زیادی را از سوی دانشجومعلمان استان و اساتید هیأت علمی این دانشگاه به همراه داشته است.

 

قطعا با این شرایط، دانشجویان ورودی جدید نیز نباید انتظار دانشگاه بدون مشکل را داشته باشند .به گفته یکی از دانشجویان همین روزها ورودی‌های جدید دانشگاه برای ثبت نام در دانشگاه حاضر می شوند، اما هنوز دانشگاه هیچ برنامه ای برای استقبال از آنها تشکیل نداده است.


 

 در کنار همه این موضوعات، انتخاب رئیس برای دانشگاه فرهنگیان کار ساده ای نیست، فضای دانشگاه به گونه ای است که باید رئیس منتخب با آموزش و پرورش در ارتباط و از بین اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان باشد؛ نه اینکه فرد سیاسی که هیچ سابقه ای در حوزه آموزش ندارد به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شود. 


جناح‌بندی سیاسی ۳ ماه دانشگاه را بلاتکلیف گذاشت
امیر، نماینده دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان در این رابطه به خبرنگار ما می گوید: با استعفای رحیم بدری، ریاست دانشگاه فرهنگیان قرار بود صرفناز باقری، مسئول واحد خواهران این دانشگاه به مدت دوهفته سرپرست موقت دانشگاه باشد تا رئیس معرفی شود.

 

 

این فعال دانشجویی می افزاید: حدود ۳ ماه از سرپرستی باقری می‌گذرد و هنوز رئیسی برای دانشگاه منصوب نشده است. در این مدت فعالیت‌های دانشجویان بسیار کم و کمرنگ شده است، شورای فرهنگی دانشگاه تعطیل و عملکرد کارمند‌ان ضعیف است.

 

امیر می‌گوید: ما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سعی کردیم با ایجاد جو رسانه‌ای و مطرح کردن این موضوع در فضای مجازی، مشکل دانشگاه را به گوش خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان برسانیم.

 

او می افزاید: البته انتشار این مطالب در فضای مجازی باعث شد تا مشاورعالی دانشگاه فرهنگیان طی پیامی، اعلام کند که دو نفر به عنوان رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان تبریز انتخاب شده؛ وی گفت: برای انتخاب رئیس دانشگاه فرهنگیان تبریز منتظر استعلام وزارت اطلاعات هستیم.

 

این فعال دانشجویی ادامه می دهد: حالا دو هفته از این موضوع گذشته و ما در عمل چیزی ندیدم.مشخص نیست چه ماجرایی پشت انتخاب رئیس دانشگاه وجود دارد؟

 

امیر می گوید: به نظر ما جناح بندی سیاسی باعث شده ۳ ماه دانشگاه ما بلاتکلیف بماند. همین روزها ورودی‌های جدید در دانشگاه حاضر می‌شوند و ما باید به دنبال جذب بیشتر باشیم، اما سرپرست دانشگاه می‌گوید بعدا برای ستاد استقبال جلسه تشکیل می‌دهیم! عملاً ستاد استقبال را خوابانده و به حال خود رها کرده‌اند.

 

امیر می افزاید: سرپرست دانشگاه در این سه ماه بودجه‌های دانشگاه را در بخش عمرانی تزریق کرده. آبنمایی که در دانشگاه احداث شده، خوب است، اما بهتر بود بودجه این کار را خرج مسائل مهم‌تر دانشگاه می کردند.

 

حق اعتراض به سرپرست دانشگاه را نداریم
همچنین زهرا، دانشجوی دیگر این دانشگاه در مورد وضعیت نابسامان امور فرهنگی، آموزشی و دانشجویی دانشگاه به خبرنگار ما می گوید: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی رسالت محور می باشد و همواره مورد تایید رهبرمعظم انقلاب نیز بوده است، اما آنچه که مورد انتظار یک دانشگاه طراز انقلاب اسلامیست در دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی تحقق نیافته است.

 

او معتقد است: در مدت مدیریت باقری در پردیس فاطمه الزهرا تبریز، حق هرگونه اعتراض وانتقاد و مطالبه از دانشجویان گرفته شده و دانشجویان محکوم به سکوت بودند و اگر دفاع برخی اساتید انقلابی نبود، معلوم نبود چه بر سر دانشجویان می آمد.

 

اکنون سه ماه است که ازسرپرستی صرفناز باقری دردانشگاه فرهنگیان استان می گذرد وشنیده ها حاکی ازآنست که دانشگاه با بحران مالی مواجه شده واکثراساتید وکارکنان ازوضعیت پیش روی پردیس رضایت حداقلی ندارند.

زهرا می افزاید: اکنون سه ماه است که از سرپرستی صرفناز باقری دردانشگاه فرهنگیان استان می گذرد و شنیده ها حاکی از آنست که دانشگاه با بحران مالی مواجه شده و اکثر اساتید و کارکنان از وضعیت پیش روی پردیس رضایت حداقلی هم ندارند.

 

احمد، دانشجوی دیگر دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با اشاره به مطالبات دانشجو معلمان این استان در رابطه با مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی به خبرنگار ما می گوید: مدیریت باقری طی سه ماه اخیر، واکنش های زیادی را از سوی دانشجومعلمان استان و اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه به همراه داشته است و قطعا به فراموشی سپردن دانشگاه، آسیب های بزرگی را به همراه خواهد داشت.

 

 

احمد می افزاید: دانشجومعلمان خواستار رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف دانشگاه فرهنگیان استان و انتصاب مدیری انقلابی و مدبر در دانشگاه می باشند.

 

در این راستا سراغ حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان رفتیم و از گلایه های دانشجویان گفتیم. او در این رابطه به ما می گوید: ما برای دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی رئیس انتخاب کرده ایم و علت تاخیر معرفی به خاطر استعلام وزارت اطلاعات است. تا چند روز آینده رئیس این دانشگاه معرفی می شود.

 

 

حالا ۲۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه به مسئولان و تصمیماتشان چشم دوختند؛ دانشجویان با انتخاب باقری، سرپرست فعلی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی به عنوان ریاست موافق نیستند و انتظار دارند رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور مهره‌ای عالی برای اداره پردیس‌های استان انتخاب کند.

 

معلمان آینده تبریزی ترسان از تکرار روزهای سال‌های گذشته هستند که با دخالت مسئولان ارشد اجرایی در آذربایجان‌شرقی، گزینه‌ای سیاسی برای ریاست دانشگاه روی کار آمد و گویا حالا نیز دست های پشت پرده تلاش می کند این رویه تکرار شود و دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی همچنان بر روی مدار بلاتکلیفی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان تبریز رئیس دانشگاه فرهنگیان انتصاب رئیس دانشگاه فرهنگیان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان 

طبق اعلام آموزش و پرورش حقوق فروردین ۱۴۰۳ معلمان و فرهنگیان از عصر پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه شروع به واریز می‌شوند

معلمان می‌توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان fish.medu.ir فیش حقوقی خود را ببینند.

 

tags # معلم سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان 
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش