Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@23:45:10 GMT

پیشگویی آینده با هزینه‌های میلیونی در بیجار+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۵۱۵۰

پیشگویی آینده با هزینه‌های میلیونی در بیجار+تصاویر

این روزها فالگیران و رمال‌های زیادی در خیابان‌ها و پارک‌های شهر بیجار صاحب دم و دستک شده و با عنوان "بخت‌گشا" یا "آینده‌بین" مردم این شهر، به‌ویژه جوانان را ترکه می‌کنند. ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۶ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بیجار، چند ماهی است که رمال‌ها و فالگیرانی که از شهرهای دیگر وارد بیجار شده‌اند در میان مردم این شهر معروف شده و با سوءاستفاده از احساسات و اعتقادات مردم با گرفتن مبالغ هنگفت از آنان، برایشان آینده‌ای را که نیامده پیش‌بینی می‌کنند و حتی گاهی آنها را به کارهایی وادار می‌کنند که ممکن است جان و زندگیشان را به نابودی بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینجاست که کسی کاری به این افراد نداشته و این رمال‌ها و فال‌گیران هر روز صبح در آرامش خاطر از یک خودروی سمند که راننده شخصیشان نیز یک زن است، پیاده می‌شوند و شروع به کسب درآمد می‌کنند و در نهایت شب‌ها پس از خلوط شدن خیابان‌ها و کسب رضایت از درآمد خود، باز هم سوار سمند شده و از شهر خارج می‌شوند.

اما این روزها شرایط کمی متفاوت شده و فضای کسب و کاری که برای این افراد فراهم شده این جسارت را به آنان بخشیده که در بیجار ساکن شده و با شهرتی که کسب کرده‌اند ترجیحشان را به کسب درآمد در منزل قرار داده‌اند، برای رفتن پیش این گروه زحمت زیادی هم برای تبلیغات لازم نیست کافیست که از مغازه‌داران آدرس منزلشان را جویا شد.

مهدی مولودی یکی از کسبه منطقه پشت قلعه بیجار که مغازه‌اش نزدیک خانه یکی از فال‌گیران قرار دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، گفت: روزانه حدود 70 نفر به مغازه‌ام مراجعه می‌کنند و می‌گویند خانه سیدجواد کجاست.

وی افزود: بیشتر این افراد شامل دختران جوانی هستند که حتی حاضرند طلا یا اشیاء باارزش منزلشان را به این فالگیران هدیه دهند!

گسترش رمالی در جامعه زنگ خطری برای والدین است

صادق بهاری روانشناس مرکز مشاوره شهرستان بیجار در پاسخ به این سؤال که اصلی‌ترین مشکل در رابطه با مراجعه جوانان به این رمال‌ها چیست؟ اظهار داشت: عدم شناخت واقعی به سبک زندگی و آموزه‌های دینی است که بانوان، جوانان را تشویق به توسل جستن به این افراد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه والدین در برخورد با این موضوع آگاه‌سازی فرزندانشان است، افزود: با توجه به اینکه غالب مراجعه‌کنندگان به این فالگیران را خانم‌های جوان و مجرد تشکیل می‌دهند، می‌توان این امر را ناشی از ضعف روحی روانی بانوان نسبت به آقایان دانست.

وی با ابراز تأسف از اینکه رمالی و فالگیری از گذشته‌های بسیار دور وجود داشته و گاه حتی جزء لاینفکی از زندگی اجتماعی بوده است، تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که این نوع سوءاستفاده از ناآگاهی مردم به صورت گسترده‌ای روبه افزایش است و حتی برخی‌ها از شیوه‌های نوین هم چون استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تشکیل سایت با امکان پرداخت آنلاین نیز به چرخه کلاهبرداری این افراد اضافه شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس آموزه‌های اخلاقی و دینی، پرداخت مبلغی به‌عنوان اجرت نوشتن دعاهای وارده، یعنی همان دعاهایی که از ائمه اطهار(ع) به‌درستی به‌دست ما رسیده یا آیات قرآن، اشکال ندارد، اما اگر کسانی که دعا را می‌نویسند با استفاده از سحر و جادو این کار را انجام دهند، پولشان حرام و مراجعه به آنان نیز فعلی حرام است،

به خوبی مبرهن است که اعتقاد به فال‌گیری و یا رمالی نیازمند ارتباط خاصی با سطح سواد یا سطح مالی و محل زندگی ندارد، بلکه نحوه برخورد جامعه با این افراد تنها با توجه به سطح آگاهی و خرد فرد مرتبط است، مخصوصاً در شرایطی که مراجعه به‌فالگیران برای برخی افراد به مد تبدیل شده و خود به تریبون تبلیغاتی فال‌گیران و رمال‌ها در محافل خود و با آب و تاب دادن به پیشگویی‌هایی که شاید برحسب اتفاق درست از آب درآمده باشد، منجر به گسترش این تفکر و دامن‌زدن به خرافات می‌شوند.

انتهای پیام/ش

R7848/P1011199/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد

نوید فرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بحث سیاست توسعه گلخانه‌های کشور مبتنی بر یک سری از مطالعات بود که توسط وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ انجام شد و هیأت دولت مصوب کرد بحث گلخانه‌ها در کل کشور توسعه پیدا کند.

وی افزود: استان گلستان یکی از استان‌هایی است که برخی از نقاط استان مستعد تولید گلخانه هستند که بر همین اساس مجوزهایی گرفته شود و تسهیلات لازم به متقاضیان داده شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه افرادی که علاقه مند به این حوزه هستند باید از یک حداقلی‌ها برخوردار باشند، گفت: برای احداث گلخانه مساحتی به متراژ چهار هزار متر مربع زمین نیاز است که حداقل سه هزار متر آن تحت پوشش گلخانه‌ای قرار گیرد.

فرهانی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود افرادی که می‌خواهند در این بخش ورود کنند سطوح بالاتری را انتخاب کنند تا از درآمد بیشتری برخوردار شوند و بتوانند کار صادرات را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بعد از استعلام‌های مربوطه که از ادارات اخذ می‌شود مجوز پروانه تأسیس صادر می‌شود، یادآور شد: با پروانه تأسیس که صادر می‌شود افراد می‌توانند مجوز تغییر کاربری را دریافت کنند.

فرهانی در خصوص تسهیلات اظهار کرد: ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می‌گیرد که باز پرداخت آن پنج ساله است.

کد خبر 6080465

دیگر خبرها

  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در بیجار
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد
  • آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)