Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

مصادف با فرا رسیدن ماه محرم و صفر، هیات رزمندگان اسلام با برگزاری مراسم عزاداری در نقاط مختلف استان تهران و شهرستان‌ها، به استقبال ماه محرم رفته است. به همین منظور هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن این ماه بیانیه خود را صادر کرده که به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

محرم، ماه ایثار و فداکاری، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی، ماه ظلم ستیزی و عدالت خواهی، ماه بصیرت و حق طلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرم ماه شور و شعور و عشق و فریاد باطنین «هیهات من الذلّه» است. محرم با چنین شعاری نه تنها شیعیان و مسلمانان جهان بلکه تمامی آزادی خواهان در سراسر گیتی را مخاطب قرار داده و به قیام علیه ظالمان وستمگران فرا می‌خواند.

انقلاب اسلامی با چنین شعاری شکل گرفت و به پیروزی رسید. این شعار نقش اساسی در مقاومت و ایستادگی چهل ساله ملت ایران در برابر جبهه استکبار داشته و پیام‌های عاشورا نقش مهمی در ماندگاری انقلاب اسلامی دارد. آری محرم اکسیری بی بدیل برای به حرکت در آوردن انسان ها، جهت دادن به فریاد‌ها و تشکیل جبهه‌ای به بلندای تاریخ و گیتی از همه مستضعفین و مظلومین برای رهایی از چنگال مستکبرین است؛ چرا که نهضت عاشورا به پیروانش می‌آموزد که در برابر سیاهی و تباهی سر خم نکنند و مرگ با عزت را بر زندگی ذلیلانه مقدم دارند. بر همین مبنا بود که حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در وصفش فرمود: «این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است».

در این ماه که خیمه‌های عزاداری برپا می‌گردد و بیرق‌های سیاه بالا می‌رود؛ بیش از هر چیز باید بر پیام ها، درس‌ها و عبرت‌های برگرفته از این حادثه‌ی پر معنای تاریخ، یعنی عاشورای حسینی تمرکز کرد؛ چرا که اگر عزاداری‌ها و گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام) و یارانش بسیار مطلوب است؛ تلاش برای برپایی و پیش بردن هدف آنان مطلوب‌تر خواهد بود. تمامی دست اندرکاران مجالس عزاداری سالار شهیدان درماه محرم باید با نگاهی دقیق و عمیق برای بهره‌گیری از این ماه برنامه ریزی کنند.

رسالت و وظیفه تمامی متولیان مراسم‌های عزاداری به هر شکل و در هر سطحی، استفاده بهینه از این نعمت و فرصت بی نظیر است. نعمت و فرصتی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی، آن را اینچنین مود توجه قرارداده اند «یکی از بزرگترین نعمت ها، نعمت خاطره و یاد حسین بن علی علیه السلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرم و نعمت عاشورا برای جامعه شیعی ماست». هیأت رزمندگان اسلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرورآزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه و اصحاب با وفایش به تمامی دلدادگان و محبان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام خاطر نشان می‌کند که بایستی از این نعمت و فرصت شور آفرین برای تبیین و شرح درست این کلام نورانی که فرمود: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاۀ» بهره گرفت. برای تحقق این امر ضرورت دارد دست‌اندرکاران هیئات عزاداری علی الخصوص سخنرانان و مداحان در ماه محرم، چندین نکته مهم را مورد توجه قرار دهند: بهترین مجالس عزاداری، آن مجلسی است که از نظر روحی و قلبی، پیوند و ارتباط بین عزاداران و حسین بن علی علیه السلام و اهل بیت پیامبر را تقویت و محکم نماید. در مجالس عزاداری، بهترین رویکرد، تبیین معارف حسینی و معارف علوی است.

  بهترین مجالس عزای حسینی، مجالس بصیرت افزا و آگاهی بخش نسبت به دو جبهه حق و باطل زمان، بر اساس این کلام نورانی است که فرمود: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»

مجالس عزاداری باید تقویت کننده رابطه عزاداران با ولایت و شخص، ولی فقیه، بر اساس آموزه‌های دینی و معارف اهل بیت علیهم السلام باشد. ارادت همه سلایق سیاسی درون نظام به حضرت اباعبدالله (علیه السلام) موجب شده تا مجالس حسینی محور همدلی و وحدت آفرینی در جامعه باشند؛ از این رو باید از جلسات عزاداری سخن از وحدت و یکپارچگی به گوش برسد. همچنین وحدت کشور زمانی میسر خواهد بود که بر محور ولایت و برگرفته از رهنمود‌های امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) باشد.

مجالس عزاداری، باید خنثی کننده توطئه‌ها و فتنه‌های جبهه استکبار علیه اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد و این مجالس فرصتی است برای تشریح مظلومیت و مقاومت اسلامی در سوریه، عراق، فلسطین، یمن، افغانستان، لیبی، بحرین، پاکستان، کشمیر و میانمار و افشای دست پلید آمریکا و دیگران مستکبران و ایادی آن‌ها و همچنین فرصتی مغتنم است جهت تبیین نقشه دشمن و فتنه‌ها و جنایت‌های جبهه باطل علیه جبهه حق با تمرکز بر جنگ اقتصادی و جنگ تبلیغی و رسانه ای.

بهترین مجالس عزاداری، مجالسی است که تقویت کننده تفکر عاشورایی و روحیه حماسی، سلحشوری، مقاومت، استکبار ستیزی و ذلت ناپذیری باشد. استکبار جهانی با محوریت آمریکا در چهلمین سال انقلاب اسلامی، تمام توان خود را برای شکست مقاومت ملت ایران به کار گرفته است. محرم و عاشورای امسال باید با تقویت روح امید، اتحاد و مقاومت در جامعه، شکست و ناکامی دشمن را رقم بزند.

هیأت‌های رزمندگان اسلام در سراسر کشور با همت مردم و دیگر هیأت‌های مذهبی، تلاش خواهند کرد مجالس عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام را در بالاترین سطح و با پیام‌های عاشورایی برگزار نمایند.»

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: محرم عزاداری استان تهران عشق شیعیان مسلمانان ملت ایران استکبار عاشورا انقلاب اسلامی مرگ حضرت امام خمینی گریه انقلاب حضرت امام مد جامعه جهان مداحان اهل بیت اهل بیت علیهم السلام کشمیر جنگ رسانه استکبار جهانی ایران امام حسین اهل بیت علیهم السلام رسانه عزاداری کشمیر محرم پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی مشیری خراسانی، کارشناس مذهبی درمورد شاگردان امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق علیه‌السلام به عنوان یک شخصیت ویژه‌ی اسلامی؛ هم در جهان اسلام و هم در مکتب شیعه مطرح هستند.

وجود مبارک امام صادق علیه‌السلام در دوران خود از عظمتی برخوردار بودند که دانشمندان مطرح زمان نسبت به عظمت علمی حضرت علیه‌السلام همیشه معترف بودند. شخصیت‌هایی مثل ابوحنیفه، مالک و شخصیت‌های دیگری که بعضاً از شاگردان امام جعفر صادق علیهم السلام در میان شیعه محسوب می‌شدند. مثل جناب جابر حیان که دانشمندی اهل طوس بود و برای ادامه تحصیل به ری رفت و سپس، از آن جا عازم مدینه شد و به محضر امام جعفر صادق علیه السلام رسید و دو سالی در محضر حضرت علیه‌السلام شاگردی کرد و علوم فراوانی را فرا گرفت و وقتی برای دستگیری‌اش داخل منزلش رفتند و دستگیرش کردند مقداری از علوم خود را در کتاب‌های خود منتقل کرده بود که این کتاب‌ها توسط دشمنان زمان ازبین رفتند و بخش اندکی از علوم و رساله‌ها و کتاب‌های ایشان در اختیار شیعیان باقی ماندند و همین مقدار اندک از کتاب و رساله‌های ایشان باعث شدند تا این دانشمند بزرگوار به عنوان پدر علم شیمی در دنیا مطرح شود. 

حجت‌الاسلام مشیری خراسانی تصریح کرد: مفضل، یکی دیگر از شاگردان امام جعفر صادق (ع) و از اندیشمندان زمان خود بودند و حضرت علیه السلام عنایت ویژه‌ای به ایشان داشتند که در یک مقطعی هر روز صبح، امام جعفر صادق علیه السلام به ایشان مباحث توحیدی را در قالب معارف زیست محیطی و انسان شناسی و علوم مختلفی از این قبیل آموزش می‌دادند و این شاگرد امام جعفر صادق علیه السلام، کتابی را به نام «توحید مفضل» نوشت که حقیقتاً امروز، یکی از آثار فاخر علمی در جهان به ویژه نزد شیعه و مسلمانان است و وقتی این کتاب‌ها و آثار شاگردان امام جعفر صادق علیه السلام و افرادی که به دست حضرت علیه السلام تربیت شده و رشد پیدا کرده‌اند را نگاه می‌کنیم عظمت کار امام جعفر صادق علیه السلام، خودش را نشان می‌دهد. 

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: هشام بن حَکَم از دیگر افرادی بود که از شاگردان و پرورش یافته‌های امام جعفر صادق علیه السلام به شمار می‌آمد که هارون عباسی درمورد ایشان می‌گفت زبان هشام در دل‌های مردم از هزاران شمشیر موثرتر است. 

وجود مبارک امام جعفر صادق علیه السلام علاوه بر تربیت شاگردان نسبت به رسیدگی به امور جامعه خود تلاش و همت ویژه‌ای داشتند؛ به طوری که حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، بخشی از درآمد‌های خود را صرف نیازمندان جامعه کرده و حتی بخشی از آن‌ها را با بردن آذوقه درب منزلشان به صورت گمنام تأمین می‌کردند. به همین دلیل، به دوستان و شاگردان خود تأکید زیادی می‌کردند که اگر نیاز ندارند کار و تلاش کرده و با آن، دیگران را تأمین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی افزود: یکی از دوستان امام جعفر صادق علیه السلام نقل می‌کند که در مسجد مشغول عبادت بوده است و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام وارد مسجد پیامبر (ص) شدند و دیدند که دوست حضرت (ع) مشغول عبادت و دعا هستند. 

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند که این وقت روز، این جا چه می‌کنی؟ آن فرد عرض کرد: آقا. الحمدالله وضع مالی بنده خوب است و دیگر، نیازی به کار کردن ندارم و به اندازه کافی، دارایی دارم و به همین دلیل، می‌خواهم بقیه عمرم را به عبادت صرف کنم. 

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: خیر. برو و کار کن و با انجام کار و بدست آوردن درآمد خود، زندگی دیگران که نیاز دارند را تأمین کن.

 این نشان دهنده نگاه عمیق اسلام به کسب و کار و ایجاد درآمد در سطح جامعه است؛ یعنی به گونه‌ای کسب درآمد کنیم که اگر خودمان به آن نیازی نداریم حداقل، دیگران بهره‌مند شوند. بنابراین، افراد در هر فضای اقتصادی که باشند موظف هستند برای تأمین جامعه و نیاز دیگران کار کنند و از درآمد و ثروت بدست آمده، دیگران را مورد بهره‌مندی قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • گیلان در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)