Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عملکرد تیم ملی تیروکمان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: عملکرد ملی پوشان در جاکارتا غیرقابل قبول است. تا سال ۲۰۱۲ رشته کامپوند زنان و مردان ایران در آسیا بسیار قدرتمند بوده و در جمع ۵ تیم برتر جهان نیز قرار داشتیم، حریفان قدرتمندی همچون آمریکا را به راحتی شکست می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش ریکرو مردان نیز کمانداران کشورمان نهم جهان و در بخش بانوان نیز جز ۱۶ تیم برتر قرار داشتند، اما در حال حاضر هیچ اثری از آن تیم قدرتمند نیست.

سیستم غلط ورزش کشور عامل اصلی سیر نزولی ورزشکاران

او درباره علت افت تیم ملی تیروکمان ایران گفت: ورزشکار، مربی و مسئولان هر کدام به سهم خود مقصر هستند، اما ضعف اصلی مربوط به سیستم می‌باشد. چرا که سیستم ما غلط و نادرست است. ما در ورزش کشور زشتی‌ها و مشکلات خیلی بد را به تصویر کشیدیم که این موضوع مصداق این است که درب دوم یک بیمارستان که اموات را از آن خارج می‌کنند را نشان دهیم و دربی که افراد با سلامت کامل خارج می‌شوند را پنهان کنیم، نباید مواردی که باعث استرس مخاطب می‌شود را به او نشان دهیم.

نباید به یک منتقد برچسب‌های مختلف زد

صفایی افزود: الان در جایگاه یک منتقد به راحتی صحبت می‌کنم در حالی که ۱۰ سال پیش اگر شخصی نسبت به موضوعی انتقاد می‌کرد و منتقد بود برچسب‌های مختلفی به او می‌زدند. در ورزش ما افرادی راس کار آمده اند که ورزشکار نیستند و هیچ اطلاعاتی درباره ورزش ندارند و این موضوع نیز کاملا به ضرر ورزش است.

یک فرد عادی هم می‌توانست زمان مسابقه نعمتی را به درستی متوجه شود

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان کشور درباره حذف تلخ و عجیب زهرا نعمتی در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ گفت: افراد عادی که تاکنون به سفر برون مرزی نرفته اند و به زبان انگلیسی نیز مسلط نیستند، می توانند ساعت را متوجه بشوند و این حذف عجیب و توضیحات پس از آن را نمی‌پذیرند. چرا که دفترچه و برنامه مسابقات از چند هفته قبل از شروع مسابقات اعلام می‌شود و ترتیب بازی‌ها کاملا مشخص است. بازیکنی که پیروز می‌شود و راهی مرحله بعد می‌شود در جدول برندگان قرار می‌گیرد و مسابقه اش مشخص است بازنده نیز به همین شکل رو به جلو حرکت می‌کند. اینکه زهرا نعمتی تقصیر را به گردن گرفته واضح است و چیزی از اشتباهات او کم نمی‌کند، اما این موضوع از گناه دیگران کم نمی‌کند و باید راس کار اشتباه را بپذیرد و استعفا کند. در ایران به این صورت نیست، علت این موضوع هم که رئیس فدراسیون استعفا نمی‌‌کند این است که او سفارش شده دیگر ارگان ها است و هیچ اطلاعاتی از تیروکمان ندارد و کسی که به عنوان سرپرست به همراه خود به جاکارتا برده است نیز از مسائل پشت پرده خبر دارد پس این شخص نیز اشتباه را نمی‌پذیرد و استعفا نخواهد کرد.

ورزش باید با برنامه ریزی اداره شود

او گفت: در قانون ورزش شما از هر دستی بدهی از همان دست نیز پس خواهی گرفت. به عنوان مثال در جام جهانی روسیه زمانی که سامان قدوس برابر تیم فوتبال مراکش توپ را پیش از ارسال به سمت دروازه بوسید این توپ بدون برخورد به یار ایران گل شد این دقیقا قانون نانوشته ورزش است که ما هیچ توجهی به این نمی‌کنیم در حالی که در همه ورزش‌ها این قانون حاکم است. در تیروکمان، تنیس، فوتبال و ... این قانون حاکم است. ما اگر تصمیم داریم در ورزش کشور رشد کنیم باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

مربی تیم ملی تیروکمان رزومه خوبی نداشت

صفایی درباره عملکرد مربی تیم ملی تیروکمان کشورمان گفت: این مربی کره‌ای که رزومه خوبی نداشت، حتی کاشته‌های دیگران را نتوانست برداشت کند و نتوانست از بازیکنانی که در اختیارش بودند به خوبی استفاده کند. سابقه مربیگری در هیچ باشگاهی نداشت و حال برای تیم ملی یک کشور به بزرگی ایران فعالیت می کند که نتیجه اش هم بهتر از این نخواهد بود.

سیستم ورزشی ما ناکارآمد است

صفایی درباره آینده تیم ملی تیروکمان کشور گفت: پازل قهرمانی باید کامل باشد. من در زمان خودم معیشت ورزشکار را در نظر می‌گرفتم، به عنوان مثال میلاد وزیری ۱۲ سال سابقه حضور در تیم ملی تیروکمان را دارد و اگر به او رسیدگی نشود، او تیم ملی را ترک خواهد کرد. همین ۱۲ سال حدود ۴۵۰۰ روز میلاد وزیری در اردو و مسابقات بود، که نیازمند رسیدگی بسیار زیادی است. در حال حاضر بازیکنان تیم ملی خودشان کمانشان را خریداری می‌کنند، در صورتی که در گذشته به آن‌ها رسیدگی می‌کردیم و ملی پوشان حقوق خوبی دریافت می کردند. سال ۲۰۱۱ اوج آمادگی تیم ملی تیروکمان ایران بود که افرادی ناکارآمد آمدند و این تیم از بین بردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون تیروکمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر

معاون توسعه‌ی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: پیرو دستور وزیر ورزش و جوانان درباره برخی اتفاقات رخ داده در رقابتهای لیگ برتر، با قید فوریت در جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی فدراسیون، اتفاقات مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، سید محمدشروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رییس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مساله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ی اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان در پایان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • گزارشگر ایده‌آل رئیس فدراسیون فوتبال
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • عقب ماندگی بزرگ در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت