Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@18:32:37 GMT

چگونه یک ناگت خوشمزه سبزیجات درست کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۶۱۶۵

چگونه یک ناگت خوشمزه سبزیجات درست کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛در دنیای فینگرفودها کمتر کسی میتواند از ناگت مرغ بگذرد غذایی که هم مورد علاقه بچه هاست هم بزرگترها.

مواد مورد نیاز:

۲ پیمانه گل کلم آسیاب شده ۱ پیمانه گل کلم بروکلی ۱ پیمانه هویج رنده شده ¼ پیمانه پیاز خرد شده ½ پیمانه پنیر چدار رنده شده ۱ قاشق چای خوری سیر خرد شده ۱ قاشق چای خوری پودر پیاز ۱ قاشق چای خوری پودر سیر ۱ قاشق چای خوری نمک دریا ۱ قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه ۲ عدد تخم مرغ ۱ و نیم پیمانه پودر سوخاری یا پودر نان

طرز تهیه

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فر را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

2. گلچه های نصف یک عدد گلم کلم را جدا کرده و داخل غذاساز بریزید. گل گلم ها را آسیاب کنید تا به شکل برنج درآید. درواقع به آن برنج گل کلم هم می گویند. ۲ پیمانه از آن جدا کنید اگر گل کلم اضافی آمد آن را برای وعده بعدی کنار بگذارید.

3. کلم بروکلی را به اندازه ۵ الی ۶ دقیقه بخارپز کنید.

4. کلم ها را داخل مایکروفر هم می توانید بخارپز کنید.

5. سبزیجات، پنیر، سیر و ادویه جات را داخل غذاساز اضافه کرده و مخلوط کنید.

6. تخم مرغ ها را داخل ظرف جداگانه ای هم بزنید.

7. تخم مرغ ها و ۱ پیمانه پودر سوخاری یا پودر نان را به مواد داخل غذاساز اضافه کنید و هم بزنید.

8. هر چند وقت یکبار غذاساز را خاموش کرده و مواد را هم بزنید تا تمام قسمت های مواد به اندازه یکسان مخلوط شوند.

9. باقیمانده پودر سوخاری را داخل ظرف جداگانه ای بریزید. مواد را در اندازه های کوچک گرد گرد کنید صاف کنید و داخل پودر سوخاری بغلتانید.

10. سپس آن ها را داخل سینی فر چرب شده قرار دهید و ۱۲ الی ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که ترد شود داخل فر بپزید.

نکته: اگر می خواهید ناگت ها را سرخ کنید داخل تابه روغن را داغ کرده و ناگت ها را به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه سرخ کنید.

ناگت سبزیجات را می توانید با سس مورد علاقه خود سرو کنید. سس خردل، کچاپ یا هر سس دیگری که دوست دارید اما با سس باربیکیو طعم بهتری خواهد داشت. برای این که از طعم این غذا لذت بیشتری ببرید در کنار آن ماست یونانی سرو کنید.

منبع: بدونیم

انتهای پیام/

 

آموزش تصویری تهیه ناگت سبزیجات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان آشنا شوید

 ماه رمضان، ماه پرستش و بخشایش خداوند است که غذا‌ها و نوشیدنی‌های مخصوص خود در سراسر دنیا شناخته می‌شود. خوردن انواع دسر‌های خوشمزه باعث می‌شود تا در مهمانی‌ها و جمع خانوادگی برای شما لحظاتی شیرین و آرامش‌بخش به ارمغان آورد. 

دسر‌های خوشمزه عربی از جمله خوراکی‌هایی هستند که برای افطار به شدت توصیه می‌شوند. 

در ادامه این مطلب شما را با چند دسر عربی ساده و خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

۱- دسر عربی اُم علی

اُم علی یا مادر علی نام یک پودینگ شیرین مصری است که به جرات می‌توان آن را در زمره خوشمزه‌ترین دسر‌های این کشور قرار داد. تاریخچه این دسر عربی ساده و اقتصادی به زمان پادشاهی ایوبیان باز می‌گردد.

اُم علی همسر پادشاه مصر عزالدین آیبک بوده که این دسر خوشمزه را برای پادشاه طبخ می‌کرد و پادشاه نیز از خوردن آن بسیار لذت می‌برد. اما ظاهرا هووی ام علی یعنی شجر الدور که دل خوشی از این وابستگی نداشته دستور قتل اُم علی را صادر می‌کند و بعد به آشپز‌های دربار دستور می‌دهد که این دستر را به مقدار زیاد بپزند و در سراسر مصر میان توزیع کنند. این دسر عربی ساده و خوشمزه از ترکیب خمیر هزارلایه، شیر، شکر، وانیل، کشمش، بادام، مغز پسته و نارگیل ساخته می‌شود.

۲- دسر عربی بسبوسه

بسبوسه در کشور‌های مختلف با اسامی گوناگونی طبخ می‌شود؛ در ترکیه به آن ریوانی می‌گویند و در سوریه با نام نامورا شناخته می‌شود با این حال، این دسر عربی ساده و خوشمزه بیشتر در شرق خاورمیانه طبخ می‌شود.

بسبوسه یک کیک شیرین است که از آرد سمولینا تهیه می‌شود. این کیک در ادامه درون یک سیروپ شیرین غوطه ور می‌گردد که خود سیروپ نیز گاهی با استفاده از نارگیل یا گلاب طعم دهی شده است. بسبوسه را با انواع مغز، خامه یا به صورت ساده می‌خورند.

۳- دسر عربی کونفه

این دسر عربی شیرین، ترد و خامه‌ای که کنافه هم خوانده می‌شود بیشتر در مناطقی طبخ می‌گردد که قبلا تحت تصرف پادشاهی عثمانی بوده اند. کونفه در واقع نسخه خاورمیانه‌ای از چیز کیک است و از خمیر سمولینا و خمیر فیلو نودل مانند تهیه می‌شود و این خمیر نیز با پنیر سفید و نرم پر می‌گردد. کونفه بافتی ترد دارد و مانند بسیاری دسر‌های عربی دیگر درون سیروپ شیرین غوطه ور می‌گردد. اخیرا مدل‌های تازه‌ای از این دسر عربی ساده همراه با انبه در خاورمیانه سرو می‌شود.

۴- باقلوا

تاریخچه باقلوا نیز مانند بسیاری از غذا‌های خاورمیانه‌ای ظاهرا به دوره عثمانی بر می‌گردد با این حال این دسر عربی ساده و خوشمزه در کشور‌هایی مانند آلبانی، بلغارستان، یونان، آذربایجان، قاهره و گرجستان نیز طبخ می‌گردد.

باقلوا هم با چندین لایه از خمیر فیلو تهیه می‌شود که با مغز‌های خرد شده و سیروپ شیرین یا عسل پر شده اند. باقلوا یک شیرینی تُرد محسوب می‌شود و در ابعاد مستطیلی یا لوزی‌های کوچک سرو می‌گردد.

۵- ایش السریه

دسر ایش السریه که معنای تحت الفظی آن می‌شود نان کاخ سلطنتی معمولا در مناسبت‌های خاصی طبخ و خورده می‌شود. منشاء این دسر عربی ساده و خوشمزه ناشناخته است، اما برخی آن را لبنانی می‌دانند.

این دسر در واقع نوعی نان شیرین شده است که با سیروپ شیرین و خامه تزئین می‌شود و گاهی مغز‌های خرد شده روی آن می‌ریزند.

۶- لوکومانداس یا انگشتان زینب

این دسر در واقع نوعی خمیر سرخ شده است که با عسل، پودر قند یا سیروپ شیرین سرو می‌گردد.

گفته شده که تاریخچه دسر لوکومانداس یا انگشت زینب به صد سال پیش بر می‌گردد؛ یعنی زمانی که زنی به نام زینب آن را تهیه کرد.

۷- پودینگ برنج

پودینگ برنج در بسیاری از کشور‌ها طبخ می‌شود. گفته می‌شود دستور طبخ این غذا بیشتر در کتب پزشکی خاورمیانه آمده تا کتاب‌های آشپزی و هرجا حرف از تغذیه خوب و هضم مناسب غذا به میان آمده حتما اشاره‌ای هم به نام پودینگ برنج شده است. علاوه بر این در خاور میانه به تمامی افرادی که دچار بیماری‌های شکمی هستند توصیه می‌شود که پودینگ برنج را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

این دسر عربی ساده و خوشمزه از ترکیب برنج و شیر تهیه م شود و در واقع همان شیربرنج خودمان است. برای شیرین کردن آن از شکر استفاده می‌کنند و گاهی با انواع مغز‌ها و دارچین روی آن را تزئین می‌کنند.

۸- قطایف

قطایف یک دسر عربی است که عموما در ماه مبارک رمضان طبخ و خورده می‌شود. گفته شده منشاء این دسر به دوران خلافت فاطمیان باز می‌گردد.

قطایف در اصل گلوله‌ای خمیری است که با پنیر‌های بدون نمک و انواع مغز پر می‌شود و غالبا درون روغن غوطه ور سرخ می‌گردد با این حال در برخی فرهنگ‌ها این دسر را درون فر یا تنور می‌پزند. قطایف با عسل، سیروپ شیرین یا پودر قند سرو می‌گردد.

۹- فطیر

فطیر (feteer maltout) که در ایران خودمان نیز به انواع و اقسام روش‌ها طبخ می‌شود نوعی دسر مربوط به دوران مصر باستان است که مصریان عادت داشتند آن را به خدایانشان تقدیم کنند. این دسر نیز از آن موقع به محبوبیت بالایی نزد مصریان و اهالی خاورمیانه دست پیدا کرده است.

فطیر به شکل سنتی اش درون یک تنور زمینی و به تعداد بالا پخته می‌شود. این نان شیرین را همراه با عسل، پنیر، مربا، شکر بسیاری گزینه‌های دیگر می‌خورند. فطیر همانطور که گفتیم انواع و اقسام زیادی دارد و با مواد و رویه‌های مختلفی تهیه می‌شود. امروزه فطیر را با انواع گوشت پخته شده یا افزودنی‌های شیرین نظیر کاستارد می‌خورند.

۱۰- حلاوه الجبن

حلاوه الجبن که معنای آن می‌شود شیرینی پنیز از جمله دسر‌های محبوب لبنانی است. این دسر از لایه نازکی از خمیر فیلو ساخته شده که درون آن با پنیز و نوعی کرم سنگین مانند کاستارد پر شده است.

حلاوه الجبن با گلاب یا سیروپ شیرین طعم دهی می‌شود و غالبا با مغز‌ها و خصوصا پسته تزئین می‌شود.

منبع: روزیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • با ۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان آشنا شوید
  • پکوره رمضانی با سبزیجات و آرد ساده + فیلم
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • (ویدئو) روش درست کردن هات داگ خوشمزه ویتنامی
  • ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • کالری انواع شیرینی‌های نوروزی چقدر کالری دارند؟
  • تفال به حافظ سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳؛ اگر شراب خوری جرعه‌ای فشان بر خاک....