Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@23:18:38 GMT

دستگیری شکارچیان غیر مجاز پرنده در بیجار

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۶۲۲۴

دستگیری شکارچیان غیر مجاز پرنده در بیجار

صادق شهنواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان اظهار داشت: یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان بیجار پنج شکارچی غیر مجاز پرندگان وحشی را در محدوده شکار ممنوع چنگ الماس شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: از این متخلفان ۳۸ قطعه کبک، ۲ قطعه فاخته، چهار قطعه باقرقره، یک سر خرگوش، سه قبضه اسلحه شکاری، ۱۵۰ عدد فشنگ و یک دستگاه نورافکن کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهنواز گفت: پرونده ایی برای این متخلفان تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد سودجو در انجام عملیات شکار و صیادی غیر قانونی مراتب را به ماموران یگان حفاظت و محیطبانان اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده بیجار بخاطر تنوع گونه‌های جانوری، گیاهی، تنوع اقلیمی، زیستگاه پستانداری همچون قوچ، میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگان کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره از منحصر بفردترین مناطق حفاظت شده کشور است.

شهرستان بیجار با حدود ۸۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق استان کردستان واقع است و سه منطقه بی نظیر و شاخص طبیعی، تاریخی و باستانی به نام‌های منطقه چنگ الماس در نزدیک روستای حسن تیمور در شرق، مناطق قم چقای و قلاع قوره نزدیک روستا‌های قم چقا و چشمه سنگین واقع در شمال این شهرستان قرار دارند.

انتهای پیام/۷۷۲۷

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: با رصد چند ماهه کارشناسان پلیس فتا تعداد ۱۲ نفر از فعالان باند شرط بندی و قمار در استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرهنگ سعید تجری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، یک سایت قمار و شرطبندی آنلاین رصد و  شناسایی مدیران و گردانندگان آن بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی از اعضای این باند که در چند شهر استان فعالیت می‌کردند اقدام به عضو گیری، دریافت وجوه و ثبت شرطبندی‌ها در سایت مذکور می‌کردند.

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: پس از ماه‌ها تحت نظر گرفتن و تعقیب افراد مرتبط، نهایتا سرشاخه اصلی این باند قمار در استان گلستان  شناسایی شدند.

وی گفت: سپس در یک عملیات گسترده پلیسی، بصورت همزمان در چند نقطه، ۱۲ نفر از عوامل این باند در حالیکه همچنان در حال فعالیت غیرقانونی بودند دستگیر و ضمن توقیف تجهیزات الکترونیکی، به مرجع قضایی معرفی و پس از انجام مراحل قانونی از آنطریق روانه زندان گردیدند.

رییس پلیس فتا استان گلستان افزود:
ارزش ریالی این پرونده و میزان تراکنش‌های مربوطه تا این لحظه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

گفتنی است؛ به استناد قانون فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علاوه بر آگاهی‌بخشی درباره مخاطرات و مصونیت در قبال شیوه‌های کلاهبرداری جرایم و مجازات‌های مرتبط با قمار در فضای مجازی، ملزم به رصد، کشف و مقابله مستمر با مرتکبین و عوامل مرتبط و همچنین گردانندگان شبکه مالی قمار در فضای مجازی است.

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند