Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:هفته پیش خبر دستگیری چند تن از اعضای شورای شهر بابل گمانه زنی های گوناگونی را در مورد علت دستگیری آن ها بوجود آورد.

به گزارش خرداد و به نقل از رکنا:گمانه زنی ها ادامه داشت تا اینکه امام جمعه بابل در خطبه نماز جمعه از رسوایی بزرگی پرده برداری کرد و از ارتباط چهار عضو شورا با یک زن خبر داد.
پس از این خبر تعداد دستگیری ها در مجموع شورا و شهرداری افزایش پیدا کرد و حتی پای برادر یکی از اعضای شورا در پرونده فساد باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان پنج عضو دستگیر شده شورا چهار تن استعفا دادند و تنها یک تن از آن ها تاکنون استعفا نداده است.
حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفتگو با رکنا در خصوص این ماجرا بیان کرد: زمانی که مسیر در مجموعه ای کج چیده شود نتیجه آن نیز همین خواهد شد. این افراد که دراین ماجرا نقش داشتند بی حاشیه نبودند و شایسته بود که دستگاه های نظارتی توجه لازم را به خرج دهند اما کم لطفی صورت گرفت و این افراد برای انتخاب بلامانع شدند. من چندین بار در نماز جمعه یادآور نکاتی در خصوص این افراد شدم.
وی ادامه داد: شنیده ام کسی که این فیلمبرداری را انجام داده آنقدر حرفه ای عمل کرده که جای هیچ گونه ابهامی باقی نماند. این ها افرادی بودند که دستگاه های مرجع نظر مثبتی در خصوص آن ها داده بودند این در حالی است که برخی از این افراد واقعا شایسته این امر نبودند.
بنابر گفته های حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل این اتفاقات چند ماه در جریان بوده است. شورای‌شهر بابل ۹ عضو دارد که ۴ نفر از آن‌ها در یک گروه و ۵ نفر در گروهی دیگر قرار دارند. از مدتی قبل که قرار بود انتخابات هیات‌رئیسه شوا برگزار شود، اعضای یکی از گروه‌ها تصمیم به تغییر هیات‌رئیسه داشتند. به‌همین دلیل یکی از اعضای گروه دیگر که نمی‌خواست هیات رئیسه شورا تغییر کند، برای رسیدن به خواسته‌اش چنین نقشه پلیدی کشید و با تطمیع خانمی در خارج از شورا، برای گروه مقابل دام پهن کرد.
این زن که رقیه نام دارد و در یک آتلیه فعالیت می کند وظیفه اجرای این نقشه را بر عهده گرفت. وی که یک زن متاهل است و قصد جدایی از همسرش را دارد با مهارتی که در فیلمبرداری داشت اعضای شورا را به خانه ای که از قبل تهیه شده بود کشاند و با شش دوربین که در زاویه های گوناگون جاساز شده بود از فساد خود با اعضای شورای شهر فیلمبرداری کرد.
رقیه که با به اجرا گذاشتن مهریه خود در آستانه جدایی از همسرش قرار دارد با برادر یکی از اعضای زن شورای شهر بابل آشنا شد و با همکاری وی و یکی دیگر از اعضای شورای شهر بابل این دام را برای شورانشینان پهن کردند.
تاکنون هشت تن در خصوص پرونده رسوایی در شورای شهر بابل دستگیر شدند.
بنابر گفته های امام جمعه بابل 2 نفر از اعضای گروه رقیب در دام این خانم گرفتار شدند و پس از آن عامل اصلی با سی‌دی‌های غیراخلاقی که از آنها تهیه شده بود، این افراد را تهدید کرد که اگر رای به تغییر هیات‌رئیسه شورا بدهند، فیلم‌ها را پخش خواهد کرد. با این حال آن ۲ نفر به تهدیدهای او گوش نکردند و در نهایت هیات رئیس شورا تغییر کرد و پس از آن بود که عامل اصلی این اتفاق تصمیم به پخش‌کردن سی‌دی‌های غیراخلاقی تهیه شده گرفت و خواست خدا بود که ماجرا لو برود. عامل اصلی این اتفاق حتی به اعضای گروه خودشان هم رحم نکرده بود. او از آن خانم برای فریب اعضای گروه خودشان هم استفاده کرده بود که این بار انگیزه‌اش مالی بود.
۲ نفر از آنها در دام آن خانم گرفتار شدند و فیلم‌هایی از آن‌ها تهیه شد و آنها حاضر شدند برای اینکه فیلم‌ها منتشر نشود، ۳۷۰ میلیون و ۴۵۰ میلیون تومان به عامل اصلی پرداخت کنند.
عامل اصلی، پس از اخاذی از ۲ عضو شورا قصد داشت همه سی‌دی‌هایی را که از اعضای شورا تهیه کرده بود به فردی در شهرداری بفروشد و برای آن بیشتر از یک میلیارد تومان خواسته بود که خوشبختانه این مبلغ رد و بدل نشد و پیش از آن، ماموران اداره اطلاعات و نهادهای امنیتی که در جریان ماجرا قرار گرفته بودند موفق شدند این ماجرا را افشا و متهمان را دستگیر کنند. برچسب ها: بابل ، شورای شهر ، رفتار ، دستگیری

منبع: خرداد

کلیدواژه: بابل شورای شهر رفتار دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود

شهردار اراک گفت: برای ساخت سه پل در محدوده دره نورالشهدا، جلساتی با مدیران ماشین‌سازی توسط معاونت زیر بنایی شهرداری برگزار شده تا این پل‌ها طراحی و اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: بازدید از روند اجرایی دره نور الشهدا به هفته آینده موکول می‌شود تا اعضای شورا از نزدیک شاهد پیشرفت در انجام کار باشند.

وی افزود: فردا به اتفاق برخی از اعضای شورا برای بازدید از ایران خودرو و ایران خودرو دیزل، جلسه‌ای با مدیران این مجموعه خواهیم داشت، همچنین از اتوبوس‌های برقی و تاکسی برقی و روند تولید آن بازدیدی صورت خواهد گرفت.

شهردار اراک تصریح کرد: برای ساخت سه پل در محدوده دره نور الشهدا، جلساتی با مدیران ماشین‌سازی توسط معاونت زیر بنایی شهرداری برگزار شده تا این پل‌ها طراحی و اجرا شود.

محمودی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد از پروژه‌های در حال احداث در دره نور الشهدا آغاز شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به مکان‌یابی برای احداث پارک بانوان شماره دو اراک هم گفت: گزینه‌های مورد بررسی برای ساخت پارک بانوان در هفته گذشته، یک مورد بود که به تازگی یک مورد دیگر به آن اضافه شده است.

شهردار اراک ادامه داد: مساحت یکی از این گزینه‌ها ۹ هزار متر مربع و دیگری ۱۰ هزار متر مربع است که یک مورد از آن در خارج از محدوده شهری و دیگری در محدوده شهری قرار دارد.

محمودی اظهار کرد: در خصوص موضوع بازار سرپوشیده اراک هم جلساتی با فرمانداری، اوقاف و هیئت امنا و اداره میراث فرهنگی برگزار شده است.

وی افزود: در مورد نحوه و میزان ورود شهرداری برای پیگیری امورات مربوط به بازار سرپوشیده نیاز به بررسی و ارشاد اعضای شورا داریم و پس از بررسی کارشناسی با مصوبه نهایی میزان هزینه کرد شهرداری تعیین شود.

شهردار اراک با بیان اینکه برخی از هزینه‌ها بر عهده میراث فرهنگی، اوقاف و هیئت امنا خواهد بود، گفت: بازار سرپوشیده بخشی از هویت شهر اراک است، به هر دلیلی در سنوات گذشته کمتر به آن پرداخته شده است، شهرداری با نظر اعضای شورا مصوباتی که تاکنون داشته‌اند و بودجه‌ای که در سال جاری به تصویب رسیده کار را پیش خواهد برد.

محمودی خاطرنشان کرد: همچنین در موضوع تهیه نردبان مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی، مشکلاتی وجود دارد که در صورتی که این مشکلات برطرف شود، امید می‌رود در دو ماه و نیم آینده این نردبان را وارد و مورد استفاده قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اقدامات اجرایی در پارک شهید باهنر اراک در حال انجام است، گفت: سازمان فضای سبز و سایر سازمان‌های تابعه شهرداری با تقسیم وظایف در حال انجام کار هستند و امید می‌رود تا خرداد ماه شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

شهردار اراک اظهار کرد: در خصوص احداث بازی‌های هیجانی یک مورد در حال انجام است و برای اجرای مورد دوم هم کارشناسان شهرداری اراک یک جلسه فنی با سازمان تجهیزات فرهنگی شهرداری تهران و تأمین‌کننده برگزار شده تا قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا برسد.

کد خبر 751210

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود