Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همزمان باه دهه اول ماه محرم‌الحرام جلسات شرح و تفسير دعاهای صحیفه سجادیه با عنوان «نهضت حسینی در پرتو صحیفه سجادیه» با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور عزاداران حسینی، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مشهد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه، 19 شهریورماه مصادف با شب اول ماه محرم، گفت: در حکومت اسلامی، ولی خدا قطب و محور است و بايد توجه قطب‌نمای دل مؤمن به‌سوی انگشت اشاره ولی خدا باشد.
وی بیان کرد: هر سال روح و نور کربلا تجلی می‌کند تا بتوان به یاری افقی که امام حسین(ع) می‌نمایاند، زندگی را بازخوانی کرد؛ حواس‌مان باشد که قصه غربت ولایت تکرارپذیر است.
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: آنچه مسلمانان را فناپذیر کرده، دو باور شهادت و امید است؛ در صورتی که با تحریفات و انحرافاتی که وارد عزاداری‌ها می‌شود مقابله نکنیم دیگر چیزی از گوهر و حقیقت عاشورا باقی نمی‌ماند.
لطفیان ادامه داد: الگوپذیری از امام حسین(ع) را در محتوای اشعار و سخنان‌مان بگنجانیم و از بیان رویا و مکاشفاتی که با اصول مذهب سازگاری ندارد، اجتناب کنیم. عقلانیت و مستند بودن باورهای شیعه را زیر سؤال نبریم و از رفتار‌هایی که باعث وهن مذهب است نیز دوری کنیم.
یادآور می‌شود، علاقه مندان جهت شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی مشهد مقدس، خیابان آیت‌الله عبادی، کوچه 18، شهید حسین‌باشی، کوچه 2/2، پلاک 81 مراجعه کنند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: وهن مذهب حقیقت عاشورا نهضت حسینی صحیفه سجادیه عزاداری دهه اول محرم ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل دوری ستاره کشتی ایران از تمرینات مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد جهان و دارنده مدال برنز المپیک، به دلیل عفونت چشم، نتوانسته تمرینات مدنظر خود و کادر فنی را طی روزهای گذشته دنبال کند.

بازگشت کامل زارع به تمرینات منوط به بهبود این بیماری است و او در حال حاضر تحت درمان قرار دارد.

کد خبر 849369 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • دلیل دوری ستاره کشتی ایران از تمرینات مشخص شد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقاعلی عباس+فیلم
  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود
  • عزاداری  در رسای رییس مذهب تشیع در کرمان