Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعاونی‌های گیلان بیش از ۲۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند. ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عباس علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعاونی‌های گیلان انواع تولیدات خود را در حوزه‌های کشاورزی، ‌خاویار و مصنوعات فلزی به ارزش بیش از 20 میلیون دلار به خارج کشور صادر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گیلان تعداد تعاونی‌های فعال این استان را برشمرد و افزود:‌ در حال حاضر حدود 2 هزار و 650 تعاونی با مجموع 216 هزار عضو در گیلان مشغول به فعالیت هستند که به موجب آن‌ها بیش از 41 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.

علیزاده سهم تعاونی‌های گیلان در امر صادرات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ با توجه به تمام مشکلاتی که در عرصه اقتصادی به ویژه در ماه‌های اخیر برای کشورمان رخ داده است اما تعاونی‌های استان گیلان تاکنون عملکردشان در حوزه صادرات مطلوب بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان عنوان کرد:‌ تعاونی‌های موجود در استان گیلان بیشتر در حوزه‌هایی نظیر بخش کشاورزی،‌ صنعت،‌ حوزه مسکن مشغول فعالیت هستند و بخشی دیگر نیز در قالب تعاونی‌های اعتباری و تعاونی‌های سهام عدالت ایجاد شده‌اند.

وی از صادرات حدود 22 میلیون دلاری تعاونی‌های گیلان در سال گذشته خبر داد و بیان داشت:‌ عمده محصولات صادراتی تعاونی‌های استان گیلان بیشتر به کشورهای ژاپن،‌ فرانسه،‌ آلمان،‌ ترکیه،‌ بلژیک،‌ ترکمنستان و برخی دیگر از کشورهای همسایه صادر می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان حوزه‌های صادراتی این استان را برشمرد و ابراز داشت:‌ عمده محصولات صادراتی توسط تعاونی‌های فعال استان گیلان تاکنون بیشتر در حوزه‌هایی نظیر انواع محصولات کشاورزی، خاویار،‌ مصنوعات فلزی و یا کالاهای پلاستیکی است.

علیزاده با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات تعاونی‌ها وجود ندارد تصریح کرد:‌ بسیاری از تعاونی‌های استان گیلان مانند سایر تعاونی‌های کشور به علت وجود برخی مشکلات و محدودیت‌های صادراتی کالاها و محصولات تولیدی خود را به صورت غیرمستقیم صادر می‌کنند.

وی در تشریح چگونگی صادرات غیرمستقیم توسط تعاونی‌های استان گیلان اظهار داشت:‌ وجود برخی تنگناهای صادراتی و یا مشکلات داخلی تعاونی‌ها را بر آن داشته که از طریق واگذاری محصولات تولیدی خود به بازرگانان‌ و تجار، به سمت‌ صادرات غیرمستقیم گرایش پیدا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از هدف‌گذاری در حوزه صادرات سخن گفت و عنوان کرد:‌ در سال گذشته برای تعاونی‌های گیلان حدود 16‌میلیون دلار سهم صادراتی در نظر گرفته شد که با تلاش خوب تعاونی‌های استان بالغ بر 18میلیون دلار صادرات محقق شد.

علیزاده به میزان صادرات چند ماهه اخیر تعاونی‌های استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 میلیون دلار صادرات انواع کالاها توسط تعاونی‌های گیلان انجام شده است که در تلاشیم این میزان را تا پایان سال به عدد 36 میلیون دلار افزایش دهیم.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات از استان زنجان کاهش پیدا کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:سال گذشته صادرات از مبدا استان پنج درصد کاهش پیدا کرد.

‌مجید گلشنفی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: استان زنجان در حوزه‌های مختلف، مبدا صادراتی است و بر همین اساس کالاهای مختلفی از زنجان صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱ محصول جدید به سبد صادراتی و ۱۱ کشور جدید نیز به مقصد صادراتی زنجان افزوده شد، اضافه کرد: سال گذشته صادرات از مبدا استان پنج درصد کاهش پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان مبدا صنایع بزرگ زیادی است، گفت: در حوزه مواد شوینده، سلولزی، نساجی، برق، الکترونیک و دیگر صنایع در استان فعال است.

گلشنی‌منفرد همچنین در ارتباط با پروانه‌های صادر شده نیز اظهار کرد: بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۷۵ درصدی به بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال رسید.

کد خبر 740125

دیگر خبرها

  • صادرات از استان زنجان کاهش پیدا کرد
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی