Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پایان یافتن فصل تابستان، حال و هوای این روزهای استان قزوین سرشار از شور و شوق دانش آموزانی است که برای حضور در کلاس درس لحظه شماری می کنند و آماده ورود به سال تحصیلی جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، در روزهای پایانی فصل تابستان و در آستانه ماه مهر، استان قزوین همانند اقصا نقاط کشور حال و هوای دیگری دارد، در این ایام دانش آموزان خود را برای ورود به مدرسه آماده می کنند تا با نشاط و پر انرژی بهار علم آموزی را در فصل پاییز رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سال تحصیلی جاری در استان قزوین یک هزار و 600 واحد آموزشی پذیرای 230 هزار دانش آموز است و با اقدامات مختلفی که از سوی آموزش و پرورش استان صورت گرفته مدارس این استان آماده حضور دانش آموزان هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: برای آغاز سال تحصیلی، پروژه ای به عنوان پروژه مهر در استان اجرا می شود که بر این اساس شش کمیته در مناطق 14 گانه استان فعال شدند و  روسای ادارات ما اقدامات لازم را انجام داده و آمادگی در مدارس ما وجود دارد.

 

سالار قاسمی اضافه کرد: همچنین مدیران مدارس ما اقدامات لازم را در قالب پروژه مهر انجام دادند به گونه ای که سال تحصیلی را با حضور 230 هزار دانش آموز و 15 هزار همکار فرهنگی در یک هزار و 600 واحد آموزشی آغاز خواهیم کرد.

 

وی عنوان کرد: ما چند برنامه قبل از آغاز سال تحصیلی داریم که یک برنامه در روز دوشنبه 19 شهریور برگزار شد که برگزاری مانور بازگشایی مدارس بود که بر این اساس در همه مدارس، معلمان ما حضور یافته و برنامه های درسی را مرور کرده و برنامه هفتگی تنظیم و شورای معلمان تشکیل شد و هماهنگی های لازم انجام گرفت و در واقع این مانور برای رفع نواقص کار است.

 

*  رفع مشکل کمبود معلم با اضافه کاری نیروی های حق التدریس

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: بر اساس برنامه ریری های انجام شده روز شکوفه ها در31 شهریور ماه برگزار می شود که ویژه دانش آموزان اول ابتدایی بوده و یک روز قبل از آغاز سال تحصیلی این برنامه را داریم و برای روز جوانه ها و امیدها ویزه دانش آموزان پایه هفتم و دهم هم برنامه ای تدارک دیده شده است.

 

وی تصریح کرد: امسال در روز آغاز سال تحصیلی با دعوتی که از آقای دکتر صالحی معاون ریاست جمهوری داشتیم، افتتاح پروژه های آموزش و پرورش را داریم که 32 پروژه با 35 میلیارد تومان افتتاح می شود.

 

قاسمی در ادامه با اشاره به نبود مشکل نیروی انسانی در مدارس گفت: ما در بحث نیروی انسانی مشکل خاصی نداریم و با توجه به اینکه افزایش پایه دوازدهم را داشتیم و کمبود نیرو وجود داشت این کمبود نیروی انسانی را از طریق ماده 28 و استخدام پیمانی ها و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تامین کرده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد و جاهایی که مشکل داریم از طریق اضافه کار همکاران حق التدریس جبران خواهیم کرد.

 

وی تأکید کرد: ما به صورت هفتگی 50 هزار ساعت حق التدریس به همکاران می دهیم که مشکل کمبود نیروی انسانی رفع شود.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین هم با اشاره به برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده در سال جدید اظهار کرد: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برنامه های متنوع فرهنگی و تربیتی در نظر گرفته شده که یکی از برنامه های مهم، نماز اول است که همان روز نخست که دانش آموزان در سر کلاس ها حاضر می شوند بر اقامه نماز اول وقت تأکید می شود و این برنامه هر سال سدر استان قزوین اجرا می شود.

 

حجت الاسلام علی انصاری افزود: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس را در روزهای نخست سال تحصیلی جدید داریم، یادواره های شهدای دانش آموزی، بازدید دانش آموزان از قبور شهدا و حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های شهدا در مدارس از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است که با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: در ایام ماه محرم هم قرار داریم و برنامه هاییبه همین مناسبت برای دانش آموزان برگزار می شود که نذر دانش آموزی، برگزاری مراسم عزاداری، حضور روحانیون در مدارس و بیان فلسفه قیام عاشورا و غیره از جمله این برنامه ها است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین افزود: به احترام این ایام به مدارس اعلام شده برنامه هایی متناسب با شأن این ایام برگزار کنند البته خود دانش آموزان و اولیا به این موضوع واقف بوده و بهتر از ما عمل می کنند.

 

* آغاز سال تحصیلی جدید با حضور دانش آموزان در مزار شهدا

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه در سال جاری کنگره 3 هزار شهید استان برگزار می شود از همین رو سعی کردیم آغاز سال تحصیلی در مزار شهدا باشد تا پیوند علم و شهادت را داشته و مراسم نمادینی را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام انصاری تأکید کرد: یادواره شهدای دانش آموزی از دیگر برنامه های ما است و هر مدرسه ای که به نام شهیدی نامگذاری شده است باید بنر یا محتوایی از آن شهید ارائه کند تا دانش آموزان هم بیش از پیش با این شهید آشنا شوند.

 

وی با اشاره به کمبود مشاور در مدارس استان خاطر نشان کرد: در مدارس استان 595 معاون پرورشی و 172 مربی پرورشی داریم و در بحث مشاور هم در مدارس 400 نفر در این حوزه فعالیت دارند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در بحث مشاور در مدارس کمبود داریم به طوری که در مقطع متوسطه دوم مشاور نداریم و مربی پرورشی هم همین تعداد نیاز داریم، البته سعی کردیم این موضوع را با اضافه کار همکاران تأمین کنیم و از همین رو در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم مجلس سیدعباس صالحی خانه های نور احتکار اردبیل جنگ اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر نشست خبری هرمزگان بازگشایی مدارس کمبود معلم دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان صبح دوشنبه در آئین، افتتاح دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در شهرک بهاران این شهر افتتاح ضمن تبریک هفته بزرگ‌داشت مقام معلم، اظهار کرد: ارج نهادن به مقام معلم وظیفه همیشگی ماست چرا که پیشرفت و اعتلای جامعه در سایه‌سار آموزش محبت‌آمیز معلم محقق شده است.

ابراهیم مرادی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه مدرسه‌سازی دل بزرگ می‌خواهد و در عین حال نیازمند صبر است، توصیه کرد: دانش‌آموزان این کانون پیشرفت محله را به عنوان امانت حفظ کرده و در نگهداری مطلوب آن کوشا باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بیان اطلاعاتی در خصوص مدرسه مرحوم شاویسی پرداخت و گفت: این مدرسه با مساحت ۴۲۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: اعتبار ساخت این مدرسه از سوی خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان تأمین شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، نیز ضمن خیر مقدم خدمت مهمانان و مدعوین، درخصوص این رویداد مهم بیان کرد: کار خیّرین مدرسه ساز الگویی برای دانش آموزان و احداث این مدرسه توسط خانم کاکاخانی گواهی بر عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه این بانوی نیک‌اندیش است.

محمدسعید کنعانی افزود: ساخت این آموزشگاه شرایطی را فراهم کرد است تا دانش آموزان در فاصله نزدیکی از محل زندگی خود به تحصیل بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برکات حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان، به کمبود فضاهای آموزشی در ناحیه پرداخت و اظهار داشت: افزایش جمعیت دانش آموزان و بافت قدیمی آموزشگاه‌های غیر قابل استفاده، نیاز به حمایت‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و مشارکت بیشتر خیرین را بیش از پیش کرده است.

گفتنی است؛ سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان آموزشگاه و اجرای دکلمه از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح بود.

در پایان برنامه نیز از خانواده خیر مدرسه‌ساز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6097838

دیگر خبرها

  • باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم
  • هزینه فوق برنامه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید ۴۰ درصد شهریه می‌شود
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس