Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@11:39:46 GMT

صیادان ایرانی قربانی ضعف دیپلماسی دولت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۹۱۲۰

صیادان ایرانی قربانی ضعف دیپلماسی دولت

شنیدن اخبار تیراندازی و دستگیری صیادان ایرانی تکراری شده است و بعد از عربستان اینبارصیادان ایرانی از سوی امارات هدف قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از سپاس؛ یک صیاد بوشهری در تیراندازی لنج صیادی بوشهری  چهاردهم شهریور پلیس مرزی امارات متحده عربی به سمت این شناور در آبهای خلیج فارس کشته شد و  از سرنوشت دو نفر دیگر اطلاعی در دست نیست و این افراد به کشور امارات منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر علت و محل حادثه مشخص نیست و اداره شیلات و نمایندگی وزارت امورخارجه در استان بوشهر پیگیر موضوع هستند.

نماینده مجلس: پیگیر هستم

محمد باقر سعادت رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر هم در سخنانی از پیگیری های خود خبر داد و گفته است: این لنج صیادی دهم شهریورماه از اسکله جلالی بوشهر برای ماهیگیری راهی دریا شده بود و متعلق به عمار ماهینی و ناخدا عبدالمحمد ماهینی بوده است که با هشت ملوان راهی دریا شده است.

صاحب لنج: یک شناور بدون پرچم تیراندازی کرد

عمار ماهینی صاحب لنج در مورد حمله گارد امارات عربی متحده اظهار داشته است: لنج ما از اسکله صیادی جلالی به سمت مطاف حرکت کرده تا گرگورها را برداشت کند، اما طبق آخرین تماسی که یکی از خدمه با من داشت حدود ساعت ۱۶ چهارشنبه گذشته و زمانی که مشغول صرف نهار بوده‌اند، با تیراندازی یک شناور بدون پرچم مواجه می‌شوند.

وی افزود: تنها تماسی که با من برقرار شده ساعت هشت صبح پنجشنبه گذشته از سوی یکی از خدمه لنج بود که خبر داد که یاسین لطفی پور از سرنشینان شناور بر اثر تیراندازی کشته شده است، دو خدمه دیگر با نام‌های حیدر ماهینی و حسن آلبوسین هم مجروح شده اند و با قایق تندرو، آن‌ها و سایر خدمه را با خود برده‌اند و حدود دو ساعت دیگر با بندر دوبی فاصله داریم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر: تیراندازی غیرقانونی است

عباسعلی زنده بودی مدیرکل شیلات استان بوشهر در ادامه واکنش های به این اقدام خصمانه امارات گفت: تیراندازی به سمت لنج ها حتی اگر وارد آبهای ساحلی کشور دیگری شوند، غیرقانونی است و بارها پیش آمده که شناورهای خارجی وارد آبهای ایران شده‌اند اما فقط شناور توقیف شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: با توجه به سامانه ردیاب نصب شده روی شناور، صیادان مراقب باشند به اشتباه وارد مرز دیگر کشورها نشوند.

وی با اشاره به وقوع حوادث مشابه در چند سال گذشته، اضافه کرد: مسئولان کشورمان و گارد ساحلی کشورهای جنوب خلیج فارس باید به یک پروتکل عملی برسند تا در صورت بروز این اتفاق ها، مشکل زود حل شود.

صیادان ایرانی قربانی ضعف دیپلماسی دولت

یک صیاد ایرانی اواخر خردادماه سال جاری به ضرب گلوله گارد مرزبانی عربستان کشته شد و سال گذشته نیز سه صیاد بوشهری توسط گارد ساحلی عربستان سعودی بازداشت شده بودند و کمتر از یک ماه پیش از سوی عربستان آزاد شدند.

مزاحمت کشورهای های حاشیه خلیج فارس برای صیادان ایرانی که تاکنون در چند مورد به قیمت جان آنان تمام شده است از نتایج انفعال دیپلماسی دولت است که قادر به حل این مشکل و پایان دادن به مزاحمت های دریایی عربستان و امارات است.

این موضوع باید در سطح کلان توسط وزارت امور خارجه پیگیری شود و در صورت نیاز از طریق مجمع بین المللی به این اقدامات خصمانه پایان داده شود.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزنی مهدی قایدی در شب تلخ اتحاد کلباء

به گزارش قدس آنلاین، اتحاد کلباء در جام ریاست‌جمهوری امارات به مصاف تیم آماده و سرحال الوصل رفت. همچنان که پیش بینی می‌شد این الوصل بود که توانست پیروزی آسانی را در این بازی به دست آورد. الوصل با نتیجه چهار بر یک در این بازی به پیروزی دست پیدا کرد.

مهدی قایدی، ستاره ایرانی اتحاد کلباء، در این بازی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و در دقیقه ۶۸ در حالی که بازی با یک گل به سود الوصل دنبال می‌شد گل تساوی را به زیبایی به ثمر رساند اما در ادامه اتحاد کلباء سه گل دیگر را دریافت کرد تا شکست سنگینی را پذیرا شود.

قایدی در دقایق پایانی تعویض شد. این بازیکن ایرانی در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در لیگ امارات داشته و از بهترین بازیکنان تیمش بوده است. او به احتمال خیلی زیاد در ترکیب تیم منتخب فصل قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • گلزنی مهدی قایدی در شب تلخ اتحاد کلباء
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد