Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسماعیلی، مدیر پژوهشی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با بیان اینکه چاپ اول مجموعه کتب کمک آموزشی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری علوم قرآن و حدیث این سازمان با استقبال کم‌نظیر دانشجویان همراه شده است، گفت: در این کتاب‌‌ها، تقریبا تمام مطالب مورد نیاز دانشجویان و مطالبی که در آزمون ارشد و دکتری سؤال خواهد شد، آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌عنوان مثال، در کتاب علوم قرآن از منابع مورد سؤال در کنکور از قبیل اتقان سیوطی، پژوهشی در تاریخ قرآن اثر حجتی، تاریخ قرآن اثر آیت‌الله معرفت و مبحث نسخ از کتاب البیان آیت‌الله خوئی استفاده شده است.
وی با توجه به ویژگی‌های این مجموعه کمک آموزشی، عنوان کرد: ویژگی‌ منحصر به فرد این مجموعه، ارائه مباحث به صورت نموداری یا جدول‌های مفهومی در ابتدای هر فصل است؛ یکی دیگر از مزایای این مجموعه ارائه مشاوره رایگان توسط گردآورندگان این مجموعه است که از طریق شماره تماس ۰۲۱۶۶۴۸۵۶۶۳ به‌صورت تلفنی و یا با حضور در محل سازمان میسر است.
وی افزود: با توجه به اینکه برای تهیه بسته‌های آمادگی آزمون ارشد و دکتری تقریبا تا ۴۰۰ هزار تومان باید هزینه کرد، جهاد دانشگاهی با هزینه‌ای مناسب به مبلغ 120 هزار تومان با احتساب 40 درصد تخفیف جهت رفاه حال دانشجویان و علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در رشته علوم قرآن و حدیث، این مجموعه کمک آموزشی را که در حدود یک هزار صفحه مطلب دارد را ارائه کرده است.
اسماعیلی تصریح کرد: مجموعه کتب کمک آموزشی در راستای جلوگیری از آشفتگی و سردرگمی دانشجویان متقاضی در مواجهه با منابع ارشد تألیف شده است. در نگارش این کتاب‌ها سعی شده است تا با ارائه دسته‌بندی جامع و جدیدی متناسب با آزمون کار‌شناسی ارشد و دکترای تخصصی و همچنین استفاده از اصلی‌ترین منابع، داوطلبان از سردرگمی رجوع به منابع مختلف رهایی پیدا کرده و همچنین فهم مطالب آسان‌تر شود.
وی افزود: با بررسی سؤالات کنکور الهیات طی 27 سال، این گروه کتاب‌های تست را به‌صورت طبقه‌بندی شده با پاسخ‌های تشریحی و نمودارهای تحلیلی آماده و ارائه کرده است. بسته کتاب‌های آمادگی ویژه آزمون کار‌شناسی ارشد و دکتری رشته علوم قرآن و حدیث شامل کتاب‌های تاریخ تفسیر، حدیث، تفسیر وعلوم قرآن به کوشش مهدی اسماعیلی، صدرآبادی و جمعی از همکاران تهیه و تنظیم شده است.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها می‌توانند با شماره ۰۲۱۶۶۴۸۵۶۶۳ تماس بگیرند یا به سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس، ‌ خیابان بزرگمهر، پلاک ۸۵ مراجعه کنند.
جهت کسبت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید!
مسعود باریکان
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کتب کمک آموزشی علوم قرآن و حدیث استقبال دانشجویان کارشناسی ارشد دکتری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مبنای کار در امتحانات نهایی و نیز سهم سوابق کنکور مبتنی بر کتاب است و محتواهای کمک‌ آموزشی و فوق برنامه برای آزمون نهایی موضوعیت ندارد.

افشین امیریان ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال‌وبختیاری با گرامیداشت یاد فیلسوف و علامه شهید مرتضی مطهری و با اشاره به اینکه امروز جامعه جای خالی شخصیت‌هایی همچون این معلم شهید را احساس می‌کند، اظهار کرد: امروز در فضای مسموم تبلیغات رسانه‌ای دشمن نیازمند اساتید و نویسندگان و نخبگانی هستیم که در برابر ناهنجاری‌ها محکم و بدون لکنت زبان بایستند همان‌طور که شهید مطهری هر جا دید که به اصول و مبناهای انقلاب و دین حمله شده است، به‌صورت محکم و متقن ایستاد و نوشت.

وی با بیان اینکه نقشه راه و عملیاتی‌سازی سند تحول بنیادین آماده شده و اجرایی خواهد شد، ادامه داد: اجرای صحیح این سند ما را به سمت تربیت دانش‌آموزان در تراز ایران اسلامی رهنمون خواهد کرد و در استان ما نیز این نقشه راه اجرایی می‌شود. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان، توضیح داد: تأکید می‌شود که مبنای کار در امتحانات نهایی و نیز سهم سوابق کنکور مبتنی بر کتاب است و محتواهای کمک‌آموزشی و فوق برنامه برای آزمون نهایی موضوعیت ندارد مگر آنکه بر مبنای کتاب باشند.

وی ادامه داد: اصل کار، مسئله بازگشت به کتاب است که بسیار مورد تأکید بوده و طراحان سؤالات امتحانات نهایی و کنکور نیز تعهد دارند که فقط بر کتاب تکیه داشته باشند و اگر خارج از کتاب سؤالی را طرح کنند بازخواست می‌شوند. این بازگشت به کتاب درسی گام مهمی در جهت تحقق عدالت آموزشی است، همان‌طور که با اتخاذ این رویکرد، برخی دانش‌آموزان برگزیده کنکور از روستاها هستند. سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تأثیر قطعی رسیده که این سوابق تحصیلی مربوط به دروس پایه دوازدهم و نمرات امتحانات نهایی است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تأکید بر اینکه ۱۱۰ حوزه امتحانی نهایی با حضور بیش از ۴۴ هزار دانش‌آموز پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پیش‌بینی شده است، توضیح داد: اکثر حوزه‌ها به دوربین مداربسته و تجهیزاتی همچون چاپگر، اسکنر، موبایل‌یاب و ... مجهز شده‌اند و تمام تمهیدات برای برپایی این امتحانات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تا کنون، سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای خرید تجهیزات این حوزه‌ها هزینه شده است؛ همچنین ۵۷۸ میلیون تومان از محل اعتبارات فصل پنج برای خرید تجهیزات حفاظتی و نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع استانی برای خرید تجهیزات هزینه شده است که البته مجموع این  اعتبارات ناکافی بوده و هنوز هم مشکلات فراوانی به قوت خود باقی است که انتظار می‌رود مسئولان مساعدت داشته باشند زیرا کمبودها جدی است.

امیریان در پایان درخصوص توزیع شیر رایگان در مدارس، تصریح کرد: این اقدام بعد از چند سال با اهتمام دولت در مقطع ابتدایی از سر گرفته شد که تا پایان اردیبهشت هفته‌ای ۲ نوبت توزیع شیر را داریم. از ابتدای اجرای این طرح تا کنون، سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر به‌طور میانگین در ۳۴ نوبت در بین دانش‌آموزان توزیع شده است که برابر رقمی بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده