Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@11:25:35 GMT

برداشت ذرت علوفه ای در شهرستان ری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۹۳۰۳

برداشت ذرت علوفه ای در شهرستان ری آغاز شد

شهرری- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: برداشت ذرت علوفه ای از سطح هشت هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

محمد عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ذرت علوفه ای پس از برداشت گندم در این شهرستان کشت می شود، اظهار داشت: پیش بینی شده امسال 475 هزار تن ذرت علوفه ای از اراضی کشاورزی این منطقه برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برداشت ذرت علوفه ای همه ساله از اوایل شهریور ماه در این شهرستان آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد.
عباسی با بیان اینکه 35 کمباین و 300 کامیون در امر برداشت ذرت علوفه ای ری مشارکت دارند، افزود: برداشت، حمل و سیلو کردن ذرت علوفه ای برای 400 نفر در این شهرستان اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
رییس اداره جهاد کشاورزی ری با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه اول تولید ذرت علوفه ای را در استان تهران دارد، عنوان کرد: این محصول توسط دامداری های خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع آوری می شود.
وی در خصوص آبیاری ذرت علوفه ای این منطقه با آب های نامتعارف نیز گفت: بخشی از مزارع ذرت توسط آب های نامتعارف روخانه سرخه حصار و نهر فیروزآباد آبیاری می شود که اگر این این کشت ادامه پیدا نکند، شاهد گرد و غبار بسیار شدید در سطح شهرستان خواهیم بود.
عباسی همچنین یادآور شد: تاکنون هیچگونه دلیل آلودگی و یا بیماری خاصی در خصوص ذرت های تولید شده در شهرستان ری گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.
3218/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برداشت ذرت علوفه اي شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سرمازدگی به باغات چغاله خفر + فیلم

مولایی کارشناس جهاد کشاورزی خفر اظهار کرد: سرمازدگی باعث شد تا بخش زیادی از چغاله بادام کشاورزان خفری دچار خسارات شود.

او ادامه داد: پارسال بیش از هزار تن چغاله بادام از این باغ‌ها برداشت شد که امسال این میزان به کمتر از ۲۰۰ تن کاهش یافته است.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر با بیان اینکه سطح زیر کشت چغاله بادام در خفر بیش از هزار هکتار است، افزود: متوسط برداشت این محصول در این شهرستان یک و نیم تن در هکتار است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیدمشک در آذربایجان غربی
  • خسارت سرمازدگی به باغات چغاله خفر + فیلم
  • برداشت شکوفه‌های بیدمشک در آذربایجان غربی آغاز شد
  • برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرت در داراب
  • آغاز کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان
  • آغاز توزیع میوه شب عید در استان فارس
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم