Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:16:30 GMT

خانه های بوم گردی در ایجرود توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۹۳۲۱

خانه های بوم گردی در ایجرود توسعه می یابد

زنجان - ایرنا- فرماندار شهرستان ایجرود گفت: افزایش اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان جزو برنامه های اولویت دار برای توسعه گردشگری است.

توحید سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روستاهای گلابر، خویین و ارکویین سه روستای هدف گردشگری ایجرود هستند، افزود: هم اکنون 9 خانه بوم گردی در سطح این شهرستان پذیرای گردشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در پی این هستیم تا تعداد اقامتگاه های بوم گردی را در شهرستان افزایش دهیم و اکنون نیز تعداد قابل توجهی از متقاضیان این حوزه در سامانه 'کارا' جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند.
سلیمی به ظرفیت های موجود در روستای هدف گردشگری گلابر اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است در خصوص واگذاری سد گلابر یا به میراث فرهنگی و یا به بخش خصوصی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تا پایان ماه جاری تصمیم گیری شود.
وی افزود: هم اکنون شرکت آب منطقه ای استان سد گلابر را تحت تملک خود دارد ولی در خصوص ایجاد زیر ساخت های گردشگری پیرامون این سد اقدام خاصی انجام نداده است.
فرماندار شهرستان ایجرود به وجود جادبه های تاریخی و طبیعی گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون هر از چندگاهی تورهای گردشگری برای بازدید از اماکن تاریخی و روستاهای هدف گردشگری ایجرود به این شهرستان سفر می کنند.
به گزارش ایرنا، به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود از بیش 170 اثر تاریخی شناسایی شده در این شهرستان، 43 اثر ثبت ملی شده است.
حمام تاریخی روستای جوقین، مسجد جوقین، مسجد جامع گلابر، چهل پله گلابر، حمام خویین، میل خویین و غار دست کنده دژمنده از جمله آثار تاریخی برجسته در شهرستان ایجرود هستند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ایجرود با مساحت یکهزار و 829 کیلومتر مربع، بیش از 33 هزار نفر جمعیت دارد که 91 درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.
3088/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بوم گردي توسعه ايجرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش دوباره آبشار فصلی در تنگه تاریخی زرانگوش + فیلم

استان ایلام اماکن گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. تنگه تاریخی زرانگوش نیز یکی از جاذبه های گردشگری این استان محسوب می شود.

در این روز‌های بهاری بر اثر بارش شدید باران رودخانه و آبشار فصلی این تنگه زیبا جان دوباره گرفت.

شهروندخبرنگار ما فیلمی را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • خروش دوباره آبشار فصلی در تنگه تاریخی زرانگوش + فیلم
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت