Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محمدمهدی زاهدی در واکنش به انتشار اخباری درباره اعمال تعطیلات زمستانی یک هفته‌ای در مدارس، اظهار کرد: دولت باید موضوع تعطیلات زمستانی را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی آن ارائه کند بعد از آن می‌توان دراین باره اعمال نظر کرد، ولی به طور کلی بنده موافق تغییرات جزیی در تقویم آموزشی آن هم براساس شرایط مناطق مختلف هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان توضیح داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف در کشور تغییرات جزیی در تقویم آموزشی آن هم با هدف افزایش کیفیت آموزش و خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان و نه حمایت از گردشگری لازم است. کشور ما دارای مناطق سردسیر و گرمسیر است، لذا لزومی ندارد شروع سال تحصیلی در تمامی مناطق کشور در یک روز باشد، می‌توان انعطاف‌پذیری ایجاد کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مثلا در استان‌های جنوبی که در خردادماه هوا بسیار گرم و شرجی است وضعیت برای دانش‌آموزان و اولیا سخت می‌شود. از آن طرف در مناطق سردسیر یا نواحی کوهپایه‌ای شرایط مطلوب است، لذا باید تعادلی در کل برنامه نظام آموزشی ایجاد کرد و تقویم آموزشی انعطاف‌پذیری داشته باشد.

زاهدی تاکید کرد: لزومی ندارد شروع سال تحصیلی برای همه نقاط کشور یکی باشد. زمان پایان سال تحصیلی هم می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد البته یکسری آزمون‌های استاندارد برای سه سال دبیرستان وجود دارد که باید به صورت هماهنگ برگزار شود. باید پایان سال تحصیلی به گونه‌ای تعیین شود که لطمه‌ای به این آزمون‌ها وارد نکند. اینها همه نشان می‌دهد که موضوع تقویم آموزشی بحث پیچیده‌ای است و دولت باید همه ابعاد آن را بررسی کند.

وی با بیان این که «موافق کلیت اصلاح تقویم آموزشی است» خاطرنشان کرد: ممکن است تعطیلات زمستانی در منطقه‌ای از کشور مناسب و در منطقه‌ای دیگر نامناسب باشد پس لزومی ندارد که همه کشور در مقطعی از فصل زمستان تعطیل شود. نمونه آن شهرهای جنوبی همچون بندرعباس است که زمستان بهترین فصل آموزش برای آنها محسوب می‌شود. نتیجه‌گیری آن است که باید به جای تعطیلی زمستانی برای کل مدارس کشور انعطاف‌پذیری را در برنامه آموزشی لحاظ کرد کما این‌که ایجاد هر تغییری در تقویم آموزشی منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: تعطیلات زمستانی مدارس کمیسیون آموزش و تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو / اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

توضیحات قالیباف درباره حذف حکم مربوط به پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی از برنامه هفتم

حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با اشاره به جز ۱ بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ لایحه برنامه هفتم پیشرفت یا تاکید بر اینکه در حق سازمان تامین اجتماعی جفا شده‌ است، گفت: در این حکم آمده بود که دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تادیه بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند اما کمیسیون این حکم را بررسی نکرده و آن را به صورت کلی حذف کرده است.

وی افزود: با حذف این حکم، کاری کردیم که از این به بعد دولت نمی‌تواند حتی یک ریال از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. نیاز است که در این زمینه مجددا رای‌گیری شود تا بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده رزن با با تاکید بر اینکه بعد از رای گیری، دیگر امکان بازگشت به آن وجود ندارد، گفت: سیاست برنامه هفتم این بود که هر سال ۹۰ همت، ۱۲۰ همت و حتی از اموال بابت طلب‌های سازمان تامین اجتماعی داده می‌شود و هر کدام از این‌ها که پرداخت می‌شود اما به دلیل به روز شدن بدهی‌های سازمان از بدهی‌های دولت کم نمی‌شود.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که دولت از ابتدای اجرای برنامه هفتم، نباید بدهی قطعی‌اش را به تامین اجتماعی تعویق بیندازد. امسال پیش بینی ما این بود که دولت باید ۱۷۰ همت بگذارد یا حداقل ۱۴۰ همت بگذارد تا بدهی برای سال ۱۴۰۳ ایجاد نشود اما دولت پیشنهاد حدود ۱۱۰ همت را ارئه داد اما ما در بودجه ۱۳۰ همت را تصویب کردیم.

قالیباف گفت: از طرف دیگر متقابلاً گفتیم که کاری نداریم که طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت چقدر است، هر چقدر که حسابرسی اعلام کرد، آن مبناست و دولت باید در طول ۵ سال باید پرداخت دیون عقل مانده‌اش مشروط بر اینکه دیون جدید ایجاد نکند، اقدام کند اما به هر حال شورای عالی نظارت با بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ مخالفت کرده و پیشنهاد حذف آن در صحن رای آورده است.

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

کد خبر: 1229019 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟