Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سی و هفت سال پیش ، در چنین روزی آیت الله مدنی ، نماینده امام خمینی در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ترور شد تا افتخار عنوان دومین شهید محراب انقلاب را به خود اختصاص دهد.شهید آیت‌الله سید اسدالله مدنی در سال 1293 هجری شمسی در شهرستان آذرشهر آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نخستین عالم آذربایجانی بود که در سال 1342 شمسی در نجف از امام تبعیت کرد و در انتشار تلگراف آیت‌ الله حکیم در حمایت از نهضت امام راحل نقش بسزایی داشت.
این عالم مجاهد در دوران طاغوت از هر فرصتی برای شناساندن چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی استفاده می کرد .
آیت اللّه مدنی از دوران جوانی وارد مبارزات سیاسی ـ اجتماعی شد.
او ارتباط مستمری با آیت الله کاشانی داشت و این رابطه به اندازه ای بود که وقتی آیت الله مدنی می خواست به تبریز مسافرت کند، مرحوم کاشانی در تلگرافی به آیت اللّه سید مهدی انگجی، دستور داد هنگام ورود این عالم شجاع به تبریز، وی را گرامی بدارد.
این سید بزرگوار حتی با فروش کتاب هایش، برخی از هزینه های مبارزه مسلحانه شهید نواب صفوی را می پرداخت.
آیت الله مدنی محور مبارزات مردم زادگاهش آذرشهر علیه رژیم شاه بود و نقش مهمی در برچیدن مراکز فسق و فجور در این منطقه داشت.
مبارزات سیاسی آیت الله مدنی موجب دستگیری و تبعید وی به شهرهای مختلف کشور از جمله همدان شد.
در حادثه 21 بهمن سال 57 ، مردم همدان با محوریت آیت الله مدنی ستون زرهی لشکر 81 کرمانشاه را که برای سرکوب حرکت انقلابی مردم تهران ، عازم پایتخت بود متوقف کردند .
بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، آیت‌الله مدنی از سوی مردم همدان به نمایندگی مجلس خبرگان انتخاب شد.
امام خمینی بعد از شهادت آیت‌ الله قاضی طباطبائی این عالم وارسته را به سمت امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی منصوب کرد .
شهید مدنی پس از منصوب شدن به امامت جمعه شهر تبریز، با معضل بزرگ حزب خلق مسلمان مواجه شد که با روش های گوناگون با انقلاب مبارزه می کرد.
البته به دلیل آگاهی مردم آذربایجان و مقبولیت شخصیت شهید مدنی در بین مردم این خطه از کشورمان توطئه گروهکهای التقاطی شکست خورد .
در واقع سخت ترین دوران زندگی شهید مدنی، روزهای آشوب حزب خلق مسلمان بود؛ به طوری که وی بارها از سوی این حزب تهدید شد.
فتنه خلق مسلمان تا جایی پیش رفت که حتی جایگاه نماز جمعه را آتش زدند و جلوی برگزاری نماز جمعه را گرفتند.
در این موقع این عارف مجاهد کفن پوشید و با جمعیتی که پیشاپیش آنان حرکت می کرد، فریاد سر داد: «تا من زنده ام و در این شهر نماینده امام هستم، نماز جمعه را برگزار می کنم». این چنین بود که توطئه حزب خلق و آمریکا در این شهر خنثی شد .
سر انجام پس از سپری کردن 67 سال عمر توام با مبارزه و جهاد در راه خدا و حفظ ارزش‌ های اسلامی در بیستم شهریور ماه سال 1360 در محراب نماز جمعه تبریز به وسیله منافقی کوردل از طایفه ابن ملجمها به شهادت رسید.
از 4 شهید محراب تاریخ انقلاب اسلامی 2 شهید به نامهای آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله سید اسدالله مدنی از تبریز هستند که این موضوع افتخار بزرگی را نصیب این شهر انقلابی کرده است.
سالروز شهادت آیت الله سید اسد الله مدنی به نام روز شهرستان اذرشهر نام گذاری شده است.
شهرستان آذرشهر با حدود 120 هزار نفر جمعیت از مناطق پیشرو در نهضت اسلامی آذربایجان شرقی محسوب می شود و 400 شهید از جمله آیت الله شیخ حسین غفاری و آیت الله مدنی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اسوه تقوا شهید مدنی آذرشهر مبارزه با طاغوت انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، حزب‌الله لبنان خبر شهادت محمد خلیل عطیه (ساجد) را در راه قدس اعلام کرد.

به این ترتیب شمار شهدای در راه قدس حزب‌الله لبنان از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به ۲۷۱ نفر افزایش یافت.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده که این رزمنده مقاومت متولد ۱۹۹۴ در شهرک قانا و ساکن شهرک الصرفند در جنوب لبنان بود.

دو روز پیش نیز مقاومت لبنان، خبر شهادت سه تن از رزمندگان خود به نام‌های مبارک علی حمیه (صادق) از شهرک طاریا و ساکن شهرک البزالیه البقاعیه، حسین علی دغمان (ملاک) از شهرک جنوبی کفرتبنیت و علی رضا حرف (ابومهدی) از شهرک المنصوری در جنوب را منتشر کرده بود.

شبکه المیادین امروز با انتشار خبر شهادت یکی دیگر از اعضای مقاومت لبنان همچنین از تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرک‌های بیت لیف، عیتا الشعب، یارون، المحمودیه، العیشیه و ارتفاعات جبل ابو راشد را هدف قرار داد. این در حالی است که عملیات حزب‌الله در حمایت از مردم و مقاومت غزه علیه مواضع نظامیان اسرائیلی و پایگاه‌های نظامی آنها در شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 846697 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم