Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید حوزه قضائی بخش ماهان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضائی زیبنده مردم شریف و فهیم ماهان نیست.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تصریح کرد: ضرورت دارد مردم و مسئولان  نسبت به تقویت فرهنگ ایثار وگذشت در جامعه تلاش نمایند و حتی المقدور اختلافات خانوادگی را از طریق صلح وسازش و در قالب شوراهای حل اختلاف به نتیجه مطلوب برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد حوزه قضائی ماهان را یکی از مهم ترین و حساس ترین حوزه های قضائی بخش در استان کرمان برشمرد و گفت: ماهان با جمعیت ثابت 35هزار نفر یکی از بخش های مهم گردشگری استان با جاذبه های تفریحی و اماکن تاریخی و مذهبی فراوانی است

وی به موضوع تعامل وهمکاری بخش های مختلف در جهت خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه و مسئولان اجرایی بایستی دستگاه قضائی را در زمینه های مختلف از جمله  پیشگیری از وقوع جرم و ترویج فرهنگ صلح وسازش کمک نمایند

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان ساخت: عدالت قضائی تضمین کننده سایر ابعاد عدالت در بخش های مختلف از جمله عدالت اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و ....است

وی با اشاره به اینکه عدالت ریشه در فطرت انسان دارد و هدف  از  بعثت انبیاء و نزول وحی اقامه قسط و عدل در جامعه است،گفت: هرانسانی به طور فطری تشنه عدالت است و نظام هستی نیز بر محور عدالت می چرخد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: بدون شک یکی از صفات مدیران موفق عدالت محوری است و حق محوری چراغ هدایت گری است، که انسان را از گمراهی ها و تاریکی ها رهایی می بخشد و او را به سرمنزل مقصود می رساند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان یک مدیر موفق را نیازمند داشتن یک قلب اندیشمند و متفکر،زبانی گویا و دلی پر جرات و قاطع در برابر اجرای حق دانست و افزود:شایسته است مدیر با سینه ای گشاده سخن حق را از زبان هرکس که باشد بشنود و به آن عمل کند.

وی یکی از راه های اثربخش و نفوذ مدیران در دل مردم را رفتار عادلانه مسئولان با مردم  برشمرد و گفت:کسانی که براساس عدالت در بین مردم زندگی می کنند هر زمان دستوری می دهند همگان با میل و رغبت درونی آن را اجرا می کنند و یکی از عوامل مهم اثربخشی اقدامات عادلانه بودن آنهاست.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تصریح کرد:یکی دیگر از ویژه گی های یک مدیر موفق،توانایی  ایجاد یک پیوند عاطفی و صمیمانه با مردم است .

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم ضمن تشکر از خدمات چهار ساله آقای قائنی زاده در سمت رئیس دادگاه ماهان،گفت:وی فردی صبور با متانت و مردم دار بود و امیداوریم در سمت جدید نیز منشاء خیر و خدمتگزار خوبی برای مردم شریف کرمان  باشند.

موحد همچنین آقای میرزابیگی،رئیس جدید حوزه قضائی ماهان را انسانی مومن،متعهد و دلسوز نظام و مردم معرفی کرد و افزود:وی در سمت های قضائی قبلی نشان دادند که جزء قضات بسیار موفق به ویژه در حوزه رسیدگی به پرونده های جناحی و حقوقی هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان پیشگیری از وقوع جرم ترویج فرهنگ رئیس کل دادگستری استان قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است