Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گران شدن بلیت هواپیما گرایش مسافران به سفر با قطار بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، پس از گران شدن ارز و حذف ارز مسافرتی با نرخ 4 هزار و 200 تومان؛ قیمت بلیت های هواپیما افزایش چشمگیری داشت تا جایی که خطوط هوایی داخلی 70 درصد قیمت بلیت را بیشتر کردند و بلیت هواپیماهای خارجی با رشد 110 درصدی همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، این امر موجب از بین رفتن سیستم چارتری شد و قرار شد وب سایت های خطوط هواپیمایی داخلی روی سیستم های چارتری بسته شود و دیگر امکان خرید بلیت هواپیما به صورت فوری وجود نداشته باشد و این دو عامل یعنی افزایش قیمت رسمی هواپیما و از میان رفتن بلیت چارتر موجب شد تا قشر متوسطی که در شرایط مختلف می توانست از سفر با هواپیما بهره مند شود هیچ شانسی برای این مسئله نداشته باشد.

 

در پی این رخداد این قشر خاص به سمت سفر با خطوط ریلی گرایش پیدا کرد تا جایی که طبق اعلام مدیر کل نظارت بر خدمات مسافری راه آهن تا پیش از آغاز شهریورماه استقبال از قطارهای مسافربری نسبت به قبل 30 درصد افزایش یافت و هنوز برای شهریور که بیشترین میزان سفرهای داخلی در این ماه از سال صورت می گیرد آمار دقیقی از افزایش تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل ریلی منتشر نشده است.

 

اما در آخرین خبر مدیرعامل راه آهن آذربایجان آماری از افزایش میزان جابجایی تعداد مسافران با ناوگان حمل و نقل ریلی این استان ارایه داده و اعلام کرده میزان جابجایی تعداد مسافران با قطار در آذربایجان شش برابر رشد داشته است.

 

اگرچه قیمت بلیت قطار نیز از ابتدای تیرماه سال جاری 10 درصد رشد داشت اما با توجه به دو مورد ذکر شده اقبال مسافران به جابجایی با قطار افزایش یافته است و به نظر می رسد میزان این افزایش بیش از 30 درصد می باشد که تا ابتدای شهریورماه اعلام شده بود.

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم مجلس شیراز عزاداری محرم خانه های نور سوریه اردبیل سبک زندگی اسلامی جنگ اقتصادی احتکار گرانی بلیط هواپیما قطار هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان