Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@18:27:45 GMT

ساخت پهپاد توسط محققان انگلیسی برای بررسی آتشفشان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۰۴۷۳

ساخت پهپاد توسط محققان انگلیسی برای بررسی آتشفشان

دانش > طبیعت - ایسنا نوشت: دانشمندان انگلیسی، ابزاری ابداع کرده‌اند که در پهپاد قرار می‌گیرد و آتشفشانها را بررسی می‌کند.

دانشمندان "دانشگاه بریستول"(UoB) انگلیس، ابزاری حسی برای بررسی آتشفشان‌ها ابداع کرده‌اند که در پهپاد قرار می‌گیرد.

این مجموعه ابزار موسوم به "تخم اژدها"، جعبه‌هایی الکترونیکی هستند که می‌توان آنها را با استفاده از یک پهپاد کنترل از راه دور، در مرکز آتشفشان فرود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا هنگامی که آتشفشان فوران نکرده، این ابزارها خاموش می‌مانند و انرژی کمی مصرف می‌کنند و در واقع، در پایین‌ترین سطح مصرف انرژی قرار می‌گیرند اما با تشخیص کوچکترین لرزش آتشفشانی، از حالت خاموشی بیرون می‌آیند و ثبت دما، رطوبت، لرزش و وجود گازهای سمی را آغاز می‌کنند. این ابزار، هم قابلیت عملکرد مستقل و هم اتصال به شبکه را دارند.

داده‌های حسگر را می‌توان به صورت بی‌سیم، به پایگاه واقع در 10 کیلومتری آتشفشان فرستاد و سپس، با استفاده از اتصال ماهواره‌ای برای دانشمندان حاضر در مرکز پژوهشی ارسال کرد. این پهپاد، برای مطالعات زمین‌شناسی و یا حتی هشدار در مورد فوران آتشفشان، کارآمد خواهد بود. این ابزار به خاطر مصرف کم انرژی، می‌توانند ماه‌ها از یک باتری استفاده کنند. با استفاده از این فناوری، نه تنها آتشفشان‌ها بلکه پدیده‌های خطرناکی مانند یخچال‌ها، گسل‌ها یا مناطقی که در اتلاف ذخیره انرژی نقش دارند، قابل بررسی هستند.

این فناوری، در حال حاضر با موفقیت در قله کوه آتشفشانی استرومبولی ایتالیا، آزمایش شده است.

 

 

5656

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مدیسن نت، یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آن ها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جست و جو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی