Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@05:29:22 GMT

◄ برگزاری بیستمین همایش صنایع دریایی در آذر‌ماه

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۰۶۸۱

تین‌نیوز | 

اولین جلسه کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی با حضور تعدادی از اساتید و خبرگان دریایی و اعضای هیأت مدیره قانونی انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار شد.

حسین فاضل، رییس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران به خبرنگار تین‌نیوز گفت: با توجه به صدور مجوز برگزاری همایش صنایع دریایی توسط وزارت علوم برای هیئت‌مدیره قانونی انجمن مهندسی دریایی ایران، بیستمین دوره همایش مذکور در آذرماه سال امسال برگزار خواهد شد و امروز اولین جلسۀ کمیتۀ علمی این همایش جهت تعیین اهداف و رویکردهای همایش صنایع دریایی در سال 97 تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمدجواد کتابداری دبیر علمی همایش و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) توضیحاتی را در خصوص اهداف و محورهای همایش به حاضرین ارائه کردند و در این خصوص بحث و تبادل‌نظر صورت پذیرفت. آقای دکتر کتابداری در خصوص زمان‌بندی ارائه مقالات  گفت: فرصت ارائه مقالات به این همایش علمی از ابتدای مهرماه آغاز شده و آخرین مهلت آن پایان مهرماه خواهد بود.

ایشان با تاکید بر جایگاه همایش صنایع دریایی در جامعه دریایی کشور افزود: همایش سالانه صنایع دریایی یکی از ابزارهای انجمن مهندسی دریاست که ضمن ایجاد پیوند و تبادل نظر بین اعضای حقیقی و حقوقی آن می‌تواند نقش پررنگی در پیشرفت صنایع دریایی کشور ایفا کرده و موارد مهمی از شرح وظایف انجمن در آن به عمل برسد. وی افزود: یکی از مواردی که موجب موفقیت انجمن و اثرگذاری مثبت آن در صنایع دریایی کشور می‌شود، همکاری، همدلی و فعالیت اعضا در این همایش است.

هم‌چنین محمد راعی دبیر اجرایی همایش و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، ضمن تاکید بر لزوم همکاری اعضای جامعه دریایی کشور برای افزایش اثربخشی همایش صنایع دریایی گفت: از همکاران کمیته علمی درخواست شده است موضوعات پنل‌های تخصصی موردنظر و سخنرانان مرتبط را معرفی کنند. در این راستا موضوعات رژیم حقوقی دریای خزر، مدیریت یکپارچگی دارایی در دریا، دریا و اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم به‌عنوان موضوعات مورد توجه روز پیشنهاد شده است.

کتابداری با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای اثربخشی همایش صنایع دریایی گفت: با توجه به این‌که مجوز برگزاری این همایش توسط وزارت علوم صادر شده است، پذیرفته‌شدن مقالات در آن منجر به کسب امتیاز پژوهشی خواهد بود و هیچ گروه دیگری در خصوص برگزاری این همایش مجوزی ندارد و مقالات منتشر شده در فعالیت‌های موازی به نام همایش صنایع دریایی توسط ارگان‌های معتبر نمایه نخواهند شد.

هم‌چنین دکتر فیضی دبیر انجمن مهندسی دریایی ایران در پاسخ به این سوال که نامه‌هایی که در فضای مجازی و حقیقی با امضاهایی مانند روابط عمومی انجمن یا فلاحتی منتشر می‌شود چه ارتباطی با هیات مدیره قانونی انجمن دارد، گفت: باوجود تذکر اخیر وزارت علوم به سعید سیف در خصوص عدم فعالیت موازی و غیرقانونی با نام انجمن، متاسفانه شاهد این‌گونه تحرکات از برخی افراد مرتبط با هیات مدیره سابق هستیم که به نظر می‌رسد هدف آن‌ها غبارآلود کردن فضای جامعه دریایی است. وی تاکید کرد: این اطلاعیه‌ها هیچ ارتباطی به انجمن قانونی ندارد و انجمن این افراد را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مهندسی دریایی همایش دریایی حسین فاضل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود

 عبدالله مرادی با اعلام برگزاری نخستین نشست کمیسیون احزاب در ۱۴۰۳ گفت: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات از ۳ عضو کمیسیون امیری اصفهانی به عنوان نماینده قوه قضائیه و شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مجریه به همراه دبیر کمیسیون شکل گرفته است.

مردای ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات ۱۰خرداد ۱۴۰۳ تعیین شد که طبق قانون، آگهی رسمی آن یک ماه زودتر برای ثبت نام داوطلبان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه این نشست اظهار کرد: مقرر شد مبلغ یارانه اختصاص یافته به احزاب سراسر کشور به حساب خانه احزاب ایران واریز و نحوه توزیع آن توسط کمیسیون احزاب تعیین شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حزب جامعه زینب (س) اعلام کرد که اعضای کمیسیون ضمن توجه به رای صادره تصمیم گرفتند: متقاضیان برگزاری مجمع عمومی این حزب، مطابق قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی درخواست و پیشنهاد برگزاری مجمع عمومی را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.

مرادی اضافه کرد: در این جلسه با صدور پروانه فعالیت حزب «سازمان مردم تمدن ساز استان تهران» مشروط به اصلاح اساسنامه و مرامنامه موافقت و نیز با تمدید پروانه فعالیت سه حزب؛ «جوانان ایران اسلامی»، «کانون تربیت اسلامی»، «خانه پرستار» موافقت شد.

به گفته وی، ایجاد چهار شعبه استانی احزاب شامل: ۱-شعبه استانی حزب جمهوریت در استان همدان، ۲- شعبه استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان ایلام، ۳- شعبه استانی جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی در استان ایلام، ۴-شعبه استانی حزب نسل نو در استان ایلام مورد پذیرش کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب اعلام کرد: همچنین با تمدید پروانه فعالیت ۴ انجمن اقلیت دینی ۱-سازمان زنان زرتشتی، ۲-انجمن زرتشتیان رحمت آباد یزد۳، انجمن زرتشتیان مریم آباد یزد، ۴-انجمن زرتشتیان مزرعه کلانتر موافقت شد.

مرادی خاطرنشان کرد که طبق قانون، تعداد ۵۷ انجمن اقلیت‌های دینی در کشور در فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد