Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به در جریان افتادن استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی،‌ اظهار داشت: یکی از ابزارهایی که در اختیار نمایندگان مجلس -برای نظارت بر حسن اجرای قانون-برای مدیران اجرایی است،‌ «استیضاح» محسوب می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته استیضاح پس از تذکرات کتبی و شفاهی،‌ سوال و موارد مشابه انجام می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: درباره آقای آخوندی هم باید بگوییم تاکنون دوبار به مجلس آمده و هر دوبار هم رای بیشتری گرفت این بار هم مجددا برای استیضاح وی اقدام کردیم.

سالک ادامه داد: من نمی‌دانم چقدر این موضوع از نگاه داخل مجلس و بیرون ارزیابی شده است یعنی اگر این بار هم بیاد رای خواهد آورد یا خیر؛‌ اما امید است بعد از استیضاح تحولی در سیستم مدیریتی وی اتفاق بیفتد. 

وی با بیان اینکه مجلس در حوزه استیضاح‌ وظیفه خود را انجام می‌دهد،‌گفت: بحث مسکن مهر و همچنین خالی بودن بیش از 2 میلیون خانه در سطح کشور و رسالتی که بر عهده وزارت راه و شهرسازی است،‌بنابراین نمی‌تواند از آن شانه خالی کند. 

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه آقای آخوندی اخیرا در جلسه کمیسیون گفته‌ است بالارفتن قیمت مسکن به من مربوط نیست نمی‌دانم چقدر جای قانونی و حقوقی دارد.

وی افزود: به هر حال وزیر مسئول است و باید پاسخگوی مسائل باشد. به او رای دادند که بتواند پاسخگو باشد. اگر نمی‌توانند که کنار برود و میدان را به دیگری بدهد و اگر می‌تواند هم حق ندارد بگوید به ما ربطی ندارد و باید مشکل را حل کنند.

سالک همچنین عنوان کرد:‌ لذا باید از حضور کارشناسان داخلی وزارت و نخبگان کشور و کسانی که سری در این مسائل دارند دعوت می‌کردند تا راه‌های یرون رفت از این مسئله را مطالعه کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: در صورت عدم پاسخگویی آخوندی باید استیضاح وی در مجلس پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229456 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش