Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:38:02 GMT

«فراموشی» نماینده سینمای ایران در جشنواره «بوفالو»

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۰۸۴۰

«فراموشی» نماینده سینمای ایران در جشنواره «بوفالو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت جشنواره بین‌المللی فیلم بوفالو، این جشنواره در آمریکا به زودی میزبان فیلم کوتاه «فراموشی» ساخته فاطمه محمدی خواهد شد.

این جشنواره که از ۴ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۸ در بوفالو آمریکا برگزار می‌شود از سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرده تا از فیلم‌های محلی، ملی و بین‌المللی مستقل حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم‌های داستانی، مستند و تجربی در این جشنواره فرصت پیدا می‌کنند تا صدایشان را به گوش دیگران برسانند.

در این جشنواره کارگاه‌ها، سمینارها و پنل‌هایی درباره صنعت سینما و فرصت‌های گسترش حرفه‌ای برگزار می‌شود.  

فیلم کوتاه «فراموشی» ساخته فاطمه محمدی تنها نماینده ایران در این جشنواره است.

این فیلم کوتاه در ۱۵ دقیقه به روایت مسایل و مشکلات دوران سالخوردگی می‌پردازد.

عوامل این فیلم کوتاه که نخستین تجربه کارگردانی محمدی به شمار می‌رود عبارتند از:  تهیه‌کننده و کارگردان:  فاطمه محمدی، نویسندگان: حسین امیری، محمد داودی و پدرام پورامیری، بازیگران: مریم بوبانی، محسن قاضی مرادی، مهدی کمیلی، محسن صادقی، آدرینا توشه، مهدی قاهری، محمدرضا شکریان اصل، فائزه اعظمی، حامد ادوای، مهدی اسدی و پوریا خلیلی، تدوین: پویان شعله ور، دستیار تدوین: فروغ عزیزی، دستیار کارگردان: فواد شافعی، منشی صحنه: وحید عظیما، تصویر بردار: محسن نجفی مهری، دستیاران تصویر: ابوالفضل اعظمی و محمدرضا شکریان اصل، صدابردار: مهدی اسبقی، گریمور: حمیدرضا عادلی-سمانه صادقی، طراح صحنه: علیرضا  مجدآبادی، عکاس پشت صحنه: امید مسعودفر و فائزه اعظمی، مدیر تولید و تدارکات: علیرضا ظهیرذاده، صداگذار: سامان شهامت، اصلاح رنگ و نور:  محسن خیرآبادی، تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران.

کد خبر 4400178

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه محمدی فیلم کوتاه مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سریال ایرانی سینمای مستند فیلم کوتاه موسیقی کلاسیک کنسرت موسیقی سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان نمایشگاه نقاشی برنامه رادیویی آلبوم موسیقی جشنواره موسیقی جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت

به گزارش همشهری آنلاین، مستند-انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به همراه جایزه نقدی را دریافت کرد.

با توجه به اینکه جشنواره کلیولند از رویدادهای واجد شرایط اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» با دریافت این جایزه واجد شرایط حضور در رقابت اسکار فیلم کوتاه در سال آینده میلادی خواهد بود. چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از ۱۵ تا ۲۵ فروردین (۳ تا ۱۳ آوریل در آمریکا) برگزار شد. این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان، جشنواره انیمیشن هند و چهل‌وسومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور داشته است.

عوامل مستند- انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی.

کد خبر 844876 منبع: ایسنا برچسب‌ها جایزه اسکار سینمای ایران پویا نمایی - انیمیشن

دیگر خبرها

  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • اتفاقی نادر در مسابقات تیراندازی برزیل/ سلاح جدید فاطمه امینی دچار نقص شد
  • اتفاقی نادر در برزیل/ سلاح جدید فاطمه امینی دچار نقص شد
  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می‌رود
  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می رود
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد