Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@12:40:40 GMT

ماجرای تفحص خاطره‌انگیز شهدا در ماه محرم

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۱۲۰۵

ماجرای تفحص خاطره‌انگیز شهدا در ماه محرم

به گزارش جهان نيوز، در هنگام جنگ تحمیلی هشت ساله، به‌دلیل نامساعد بودن وضعیت جغرافیایی مناطق عملیاتی، حجم آتش دشمن و قرار گرفتن شهدا در محدوده‌ای بین نیروهای خودی و دشمن، امکان جابجایی و انتقال ابدان شریف تعداد زیادی از شهدا فراهم نشد. بعد از پذیرش قطعنامه 598 و پایان گرفتن جنگ تحمیلی یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور کار مسئولان نظام اسلامی قرار گرفت، تلاش برای تفحص(جست‌وجو) و کشف مفقودین جنگ تحمیلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تفحص پیکر مطهر شهدا سال‌هاست که در مناطق عملیاتی مختلف جنوب و غرب کشور و مناطق برون مرزی در کشور عراق انجام شده و تاکنون تداوم یافته است. در این راه تاکنون بیش از 50 تن از اعضای تیم تفحص(جستجوگران نور)، شهید و بیش از 120 نفر جانباز شده‌اند. بعد از پیدا شدن بیش از 40 هزار شهید در طول عملیات‌های تفحص پیکرهای مطهر شهدا، با کاوش حدود چهار هزار و 200 شهید دیگر کار تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس به اتمام خواهد رسید.

ماه محرم نیز با کشف پیکر شهدا خاطرات زیادی را در دفتر تفحص ابدان پاک مردان خدا جاودانه کرده است. ماجرای پیکر مطهر شهیدی که در  محرم سال 93 در جزیره مجنون کشف شد جالب بود، اولین شهید این مرحله از عملیات تفحص که پشت پیراهن نوشته بود: «راه قدس از کربلا می‌گذرد». در حالی که بچه‌های تفحص هم به تازگی از سفر کربلا بازگشته بودند. فیلم تفحص این شهید ماه محرم در ادامه قابل مشاهده است:   شهید درستی  متولد سال 1338 در شهرستان بابل مازندران بود. او در بهمن ماه سال 64 به جبهه رفته و بعد از عملیات والفجر8 در تاریخ 22 اسفند در  منطقه‌ عملیاتی فاو مفقود و در سال 91 بعد از 27 سال پیکر پاکش در خاک عراق پیدا شد.

تفحص پیکر مطهر شهید حسن درستی یک روز قبل از محرم سال 91 در منطقه فاو انجام شد. پیکر مطهر این شهید مؤذن با یک پرچم «یا ثارالله» پیدا شد.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام بهرامی در جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران افزود.هر شهرستان باید با محوریت شهدای روحانی شهر خود یادواره برگزار کند.

وی تصریح کرد: این کنگره با محوریت روحانی و دانشمند فاضل آیت الله شهید «عبدالکریم هاشمی نژاد» به میزبانی شهرستان بهشهر در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام بهرامی در این نشست درخصوص شهید هاشمی نژاد گفت: این جوان اندیشمند متفکر مجاهد از ذخایر استان مازندران است و هرچه کار کنیم برای این شهید کاری انجام نداده‌ایم و باید از ذخایر و اندوخته هایمان بیشتر بگوییم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان‌ها تأکید و اظهار کرد: هر شهرستان باید یادواره شهدای شهرستان خود را برگزار کند و تکریم از خانواده شهدا را در دستور کارهایش قرار دهد.

وی در پایان با بیان اینکه نگذارید یاد و نام شهدا در پیچ و خم زندگی ما به فراموشی سپرده شود، گفت: برگزاری کنگره‌های شهدا یک تکلیف است.

دیگر خبرها

  • 5 بازی خاطره انگیز یوونتوس با سرمربی گری مارچلو لیپی / قسمت دوم
  • 5 بازی خاطره انگیز یوونتوس با سرمربی گری مارچلو لیپی / قسمت اول
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • طوفان‌الاقصی|شهادت ۵ کودک در حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان غزه/ بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • روز ۱۹۵ طوفان‌الاقصی| ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • ۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود