Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: علت کناره گیری ام از این مسئولیت اعتقاد شخصی است و معتقدیم که باید جای مان را به جوان تر‌ها بدهیم. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محمدیان، رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تودیع و معارفه مسئولان نهاد که امروز در دانشگاه در حال برگزاری است، گفت: همکاران عزیز مواردی را که مطرح کردند لطف به بنده بود من خیلی چیز‌ها از مسئولان دانشگاهی یاد گرفتم آنچه که در حق ما گفته شد در خودم نمی‌بینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطف و بزرگواری همکاران است و از خدا تقاضا می‌کنم که با همین نگاه خطاپوش با ما رفتار کند.

وی افزود: اگر از این مسئولیت کناره گیری کردم نه برای این است که خسته شدم نه اینکه به پست بالاتری بروم بلکه خدمت در مجموعه دانشگاهی بالاترین خدمت است نه برای این است که به آینده ناامید هستم بلکه آینده کشور را آینده‌ای درخشان می‌بینم اعتقاد شخصی خودم بودم که مدت زمان حضور در این مسئولیت‌ها بیش از هشت تا ده سال نباید باشد چرا که هر چه قدر خلاقیت داشته باشید در این مدت ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی افزود: ما باید جای خودمان را به نیرو‌های جوان بدهیم به همین دلیل پیش قدم شدم که مجموعه نهاد بیش از گذشته به فعالیت خودش ادامه دهد و خوشبختانه رهبر انقلاب شخص فاضلی را انتخاب کردند. حجت الاسلام رستمی یکی از شایسته‌ترین افراد برای این مسئولیت بود که آشنایی با محیط دانشگاه دارد و علاوه بر تحصیلات حوزوی و علمی از اخلاق و مدیریت خوبی برخوردار است.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: حجت الاسلام رستمی نگاه راهبردی به مسائل فرهنگی کشور دارد و در تشخیص اولویت‌ها از نگاه خوبی برخوردار است مشکل اصلی ما در مسائل فرهنگی ضعف راهبردی و تشخیص اولویت‌های فرهنگی است.

وی یادآور شد: اگر به درستی اولویت‌ها را تشخیص دهیم ابزار‌ها و امکانات فرهنگی فراوان است تقویت نگاه راهبردی در مسائل فرهنگی رویکرد اصلی نهاد بود که توانستیم این نگاه را در دانشگاه که پیچیده‌ترین محیط فرهنگی کشور به شمار می‌آید تقویت کنیم و به اولویت‌ها بیشتر بپردازیم.

وی ادامه داد: همه ما بر سر سفره انقلاب نشسته ایم و مدیران این انقلابیم هیچ طلبی از انقلاب نداریم بلکه همه بدهکار انقلابیم اگر عزت و توفیقی داریم به دلیل پرچمی است که توسط امام و رهبری به اهتزاز درآمده است. انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن و وفاداری با تمام وجود وظیفه اصلی ماست. هویت ما به انقلابی بودن و وفادار ماندن است اگر ارزشی داریم باید برای این انقلاب هزینه کنیم و خودمان را فدای انقلاب کنیم این وظیفه روحانیون و تشکل هاو مسئولان در دانشگاه است اگر این روحیه ضعیف شود در تولید علم و پیشرفت و تمدن و هر آنچه که نیاز پیشرفت کشور است کم می‌آوریم.

محمدیان اظهار داشت: ایستادگی پای انقلاب تنها نسخه نجات بخش کشور است از این به بعد جریان انقلابی است که می‌تواند از گردنه‌های صعب العبور بگذرد و سعادت و خوشبختی کشور را تضمین کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین کمک را دانشگاهیان به من داشتند از همکاری و همدلی تمام مسئولانی که در سیزده سال فعالیت من در نهاد رهبری همکاری کردند تشکر می‌کنم دانشگاه آزاد نیز فراز و نشیب زیادی داشت، اما خوشبختانه به ریل آموزش عالی برگشته و امیدواریم بتواند انتظارات را برآورده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدیان نهاد رهبری در دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است