Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سخنگوی فراکسیون امید مجلس باتأکید بر لزوم اجرای همه‌پرسی گفت:چهار دهه مسئولان برای مردم تصمیم گرفتند. باوجود اینکه بخشی از تصمیمات غلط بود، اما مردم همراهی کردند. یک بار بگذاریم مردم برای مشکلات کشور که به دلیل اختلاف جناح‌های سیاسی لاینحل مانده، تصمیم‌ بگیرند.

بهرام پارسایی، درباره واکنش منفی برخی نسبت به اجرای اصل 59 قانون اساسی گفت: احیای اصول قانون اساسی ازجمله اصل 59 مربوط به رفراندوم ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من طی چند ماه گذشته چند بار بر اجرای این اصل تأکید کرده‌ام. حتی زمانی که ترامپ پیشنهاد مذاکره با ایران را مطرح کرد و گروهی موافق و گروهی مخالف آن صحبت کردند، در حساب توییتری خودم اعلام کردم موافقان و مخالفان این پیشنهاد به‌جای اینکه از طرف مردم تصمیم بگیرند، این پیشنهاد را طبق اصل 59 قانون اساسی به رأی مردم واگذار کنند.

پارسایی اضافه کرد: بعد از این توییت، برخی از افراطیون به من انتقاد کردند که نباید چنین اظهارنظری می‌کردی! این افراد هیچ چیزی را خلاف نظر خود برنمی‌تابند. از نظر این گروه حتی صحبت کردن از اصول قانون اساسی جرم است. 
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس بابیان اینکه پیشنهاد مراجعه به آرای عمومی برای عبور از بحران از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است، گفت: در جلسه‌ای که فراکسیون امید با آقای روحانی داشت تأکید کردیم که باید در بسیاری از مشکلات حل نشده به آرای عمومی مراجعه کنیم. رئیس‌جمهوری هم از این مسئله استقبال کردند. ایشان در بهمن‌ماه سال گذشته هم از برگزاری همه‌پرسی سخن گفته بودند.


پارسایی با تأکید بر اینکه «در شرایط فعلی بهترین راهکار عبور از بحران، برگزاری همه‌پرسی است»، گفت: الان اصولگرا و اصلاح‌طلب، دولت و مجلس، همه و همه از مردم دم می‌زنند. من ندیدم کسی آرای مردم را زیر سؤال ببرد. اگر واقعاً رأی مردم را قبول داریم در عمل آن را نشان دهیم.
او تصریح کرد: چهار دهه است که ما مسئولان برای مردم تصمیم می‌گیریم و مردم به تصمیمات ما گردن می‌نهند و با ما همراهی می‌کنند، ولو اینکه بخشی از تصمیمات ما هم غلط بوده و کسی هم در قبال تصمیمات غلط پاسخگو نبوده است. یک بار هم ما مسئولان طبق قانون اساسی به نظر مردم گردن نهیم و بگذاریم مردم درباره مشکلات کشور که به‌دلیل اختلاف‌های بین گروه‌های سیاسی حل نشده باقی مانده، تصمیم‌گیری کنند. 

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی؛ نان در «اتوبوس»!
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی: ظاهرا این روزها نان در «اتوبوس» است
  • جلوی افت موالید را گرفتیم/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • به بازیکنانم تبریک می گویم/ تصمیم گرفتیم تیم بسازیم
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • دردسر جدید بارسا: حتما باید سوپرجام بگیرند