Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@03:47:39 GMT

سهام آسیایی درجا زد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۱۵۰۰

سهام آسیایی درجا زد

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، درحالی که چشم‌انداز افزایش بیشتر تنش‌ها در جنگ تجاری بین چین و آمریکا، سرمایه‌گذاران را مضطرب کرده است، سهام آسیایی برای جلوگیری از نهمین روز متوالی افت خود به زحمت افتادند. با انتشار گزارشاتی از این که ممکن است توافق برگزیت زودتر از موعد خود انجام شود، پوند به بالاترین نرخ ۵ هفته‌ای خود جهش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص‌های ای‌مینی سهام آمریکا تا به این‌جای امروز ۰.۱۵ درصد رشد کردند، درحالی‌که تاجران می‌گویند بورس‌های اروپایی معاملات خود را با رشد اندکی نسبت به سطح بسته شده دیروز آغاز می‌کنند.

نیکی ژاپن با افت ارزش ین قوت گرفت و ۱.۳ درصد جهش کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۰۵ درصد افت کرد، اما نسبت به مقادیر پایین امروز خود که قبلا در که در جولای گذشته ثبت کرده بود، بالا آمد.

در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر دور بعدی خصومت‌های تجاری هستند، شاخص شانگ‌های ۰.۲ درصد افت کرد، درحالی‌که سهام کره جنوبی هم ۰.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ترامپ که در هفته پیش در مورد آمادگی خود برای وضع تعرفه‌های بیشتر بر واردات چین هشدار داده بود، دوشنبه به شکلی که خارج از شخصیت او بود، در مورد تجارت سکوت کرد.

چین هشدار داده است، درصورتی که آمریکا هر گام جدیدی در جنگ تجاری بردارد، آن را تلافی خواهد کرد.

اما در بازار ارز پس از این که مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، گفت که ممکن است در هفته‌های آینده با انگلستان برای ترک اتحادیه اروپا به توافق برسیم، پوند استرلینگ جهش کرد.

پوند قبلا تحت فشار اضطراب از این قرار داشت که انگلیس بدون به دست آوردن یک قرارداد تجاری رسمی با اتحادیه اروپا، از آن خارج شود.

در طول معاملات دیشب نرخ برابری پوند در برابر دلار ۰.۸ درصد تقویت شد و به ۱.۳۰۵۰ رسید.

یورو هم با اندکی رشد به نرخ ۱.۱۶۱۰ دلار رسید، اما حالا با نرخ مقاومت فنی ۱.۱۶۵۹ دلار روبرو شده است.

دلار در برابر ین تقویت شد و به نرخ ۱۱۱.۴۴ ین رسید، اما شاخص آن در برابر سبد ارز‌های مهم جهان ۰.۱ درصد افت کرد و به ۹۵.۰۵۴ واحد رضایت داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سهام آسیایی جنگ تجاری جنگ تجاری چین و آمریکا بازارهای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت

براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی آسیایی تایمز، دانشگاه تبریز با صعود ۲۸ پله‌ای نسبت به سال ۲۰۲۳ در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: بر اساس آخرین آمار اعلامی نظام رتبه بندی جهانی تایمز در خصوص رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی، دانشگاه تبریز با صعود کم سابقه ۲۸ پله ای در بین دانشگاه‌های آسیایی توانست جایگاه ۱۲۱ آسیا را کسب کند.

وی افزود: بر همین اساس، دانشگاه تبریز با صعود ۱۲ پله ای در بین دانشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته، توانست جایگاه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را پس از دانشگاه تهران برای سال ۲۰۲۴ کسب نماید.

شیری گفت: همچنین در مقیاس "درهمکرد"، دانشگاه تبریز پس از دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و صنعتی شیراز در جایگاه ششم کشوری قرار گرفت.

*اعتبار بالای نظام رتبه بندی بین المللی تایمز

شیری با اشاره به اعتبار بالای نظام رتبه بندی تایمز اظهار داشت: نظام رتبه بندی بین المللی تایمز از جمله نظام های رتبه بندی معتبر است که با استفاده از شاخص های آموزش، کیفیت پژوهش، محیط پژوهشی، ارتباط با جامعه و صنعت، و فعالیت ها و همکاری های بین المللی اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها می نماید.

دانشگاه تبریز در سال ۲۰۲۴ صعود ۲۰۰ رتبه ای در بین دانشگاه های جهان در نظام رتبه‌بندی بین المللی شانگهای، و نیز صعود ۱۰۰ رتبه ای نظام رتبه‌بندی تایمز (در بین کل دانشگاه های جهان) را نیز تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش؛ در لیست ارائه شده  در رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۴ ۷۵ دانشگاه  از جمهوری اسلامی ایران حضور داشته اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است