Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@13:24:56 GMT

واکنش سردار کمالی به طرح داوطلبانه شدن سربازی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۲۰۴۱

واکنش سردار کمالی به طرح داوطلبانه شدن سربازی

رئیس منابع انسانی اداره سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهارات نماینده نجف آباد در مجلس مبنی بر اجرای طرح سربازی اختیاری را تکذیب کرد.

باشگاه خبرنگاران: سردار موسی کمالی رئیس منابع انسانی اداره سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در واکنش به سخن ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب طرح داوطلبانه شدن سربازی در کشور اظهار کرد: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای ابوترابی طرحی را با چند امضا تحت عنوان سربازی داوطلبانه در زمان صلح به مجلس ارائه داد که این موضوع در کمیسیون امنیت مطرح و توافق شد که یک گروه کارشناسی برای این موضوع تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در جلسه اول توافق شد این طرح کنار گذاشته شود و با آسیب شناسی سربازی راهکاری مناسب برای ارتقای منزلت سربازی ارائه شود، بیان کرد: در این جلسه کمبود اعتبارات مالی یکی از ضعف‌های سربازی ذکر و اعلام شد با وجود اینکه طبق قانون حقوق سربازان باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق باشد و براین اساس حقوق سربازان باید بالای ۷۰۰ هزار تومان در ماه باشد و هزینه خوراک و پوشاک و مرخصی سربازان باید افزایش یاید، در این شرایط چرا ما به دنبال قانون جدید می‌گردیم، بلکه باید مجلس ترتیبی اتخاذ کند و همین قانون اجرا و حقوق سربازان چند برابر شود.

سردار کمالی افزود: در مجلس برای تامین کمبود اعتبارات مالی راهکار‌هایی ارائه شد که بر مبنای آن باید هزینه خدمات به مشمولان فراری، غایب و معاف از خدمت مثل دریافت گواهینامه، تعویض گواهینامه، تعویض پلاک، ثبت اموال و در همه خدماتی که دولت ارائه می‌دهد، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه به طور مثال اگر صدور گواهینامه رانندگی برای کسی که سربازی خدمت کرده ۱۰ هزار تومان، برای فراری ۱۰۰ هزار تومان، برای غایب ۷۰ هزار تومان و برای معاف ۲۰ هزار تعیین شود و این برای همه خدمات باشد، پولی که از سربازان فراری و غایب و معاف جمع می‌شود برای سربازان هزینه شود، افزود: با این کار ارزش و منزلت سربازی بالا می‌رود و در این شرایط حقوقش افزایش می‌یابد. همچنین کیفیت خوراک و پوشاک بهتر می‌شود و در عوض سرباز فراری، غایب و معاف هر ساله برای خدماتی که در کشور استفاده می‌کنند باید هزینه بیشتری دهند، با این وجود اجرای طرح داوطلبانه سربازی امکان پذیر نیست.
اظهارات نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس در خصوص آخرین وضعیت بررسی طرح سربازی اختیاری در مجلس، گفت: جلسات از لحاظ کارشناسی با سازمان‌های مرتبط مستمرا در جریان است، البته اختلاف نظر‌هایی در این مورد وجود دارد که امیدواریم بتوانیم بر روی برخی مسائل به توافقات اجمالی برسیم، همچنین این جلسات با مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز تحقیقات اسلامی قم، سازمان نظام وظیفه و ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در مجلس با بیان اینکه به دلیل آنکه طرح سربازی اختیاری یک بسته کامل است، نمی‌توان اعلام کرد تاکنون چه میزان پیشرفت داشته و به توافق رسیده‌ایم، افزود: تنها می‌توان بعد از طی فرآیند بحث و بررسی و رسیدن به یک نتیجه کلی و نهایی درباره آن اعلام نظر کرد، اما اختلافات میان ما و سازمان نظام وظیفه درباره این طرح بسیار است، زیرا طرح سربازی اختیاری یک کار جدیدی در کشور است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما براساس صلاح کشور در این طرح حرکت می‌کنیم، تاکید کرد: یکی از اختلافات ما درباره احتمال ایجاد کمبود سرباز در کشور بعد از اجرای این طرح است که با توجه به مسائل کاهش جمعیت جوان و زاد و ولد، پیش‌بینی می‌شود وضعیت کمی سخت‌تر شود، اما ما جلسات کارشناسی خود را از ابتدای مهر ماه و بعد از پایان تعطیلات مجلس ادامه خواهیم داد.

ابوترابی در ادامه خطاب به مشمولان نظام وظیفه در کشور گفت: این افراد به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و به خدمت سربازی مشغول شوند، زیرا تکلیف این طرح کاملا مشخص نیست و بررسی و تصویب آن زمان‌بر خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: سردار کمالی سربازی اختیاری افزایش حقوق سربازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون

امروزه دوران سربازی مانند قدیم نیست که سربازهای همیشه در پادگان باشند. بیشتر سربازهای معمولی و تحصیل‌کرده در شهر خودشان مشغول به خدمت هستند و عموماً فقط صبح تا ظهر در پادگان می‌مانند و بیشتر روزها بعدازظهرها به خانه برمی‌گردند.

این یک فرصت طلایی است تا در همین دوران سربازی بتوانید روی کسب و کارهای آنلاین کار کنید تا هم بتوانید یک کار خوب را پایه‌گذاری نمایید و هم درآمد کسب کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم ایده‌های جذابی که در دوران سربازی می‌توانید با آن به درآمد برسید را با شما به اشتراک بگذاریم.

چه کاری در دوران سربازی نیاز دارید

کاری که می‌خواهید برای دوران سربازی انتخاب کنید، باید چند ویژگی مهم داشته باشد: اولاً ترجیحاً بهتر است یک کسب و کار آنلاین باشد، زیرا شما احتمالاً بعد از تایمی که در پادگان بوده‌اید خسته هستید و رفتن به شغل فیزیکی کمی مشکل خواهد بود. ویژگی دوم این مسئله سرمایه است. در شرایط اقتصادی حال حاضر ایران راه‌اندازی یک مغازه کوچک حتی در شهرهای کوچک کشور بیش از 200 میلیون تومان سرمایه می‌خواهد. همچنین وابسته نبودن به تایم نیز برای کار کردن در این دوران بسیار مهم است، تا شما بتوانید هر زمان که در پادگان نبودید، بدون محدودیت کار کنید. و مسئله آخر آینده دار بودن ایده کاری است، یعنی ایده‌ای را شروع و اجرا کنید که آینده درخشانی داشته باشد و حتی بعد از دوران سربازی نیز بتوانید آن را ادامه دهید. پس با توجه به این ویژگی‌ها ما سه پیشنهاد مهم برای شما داریم که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کار کردن در فارکس هم زمان با دوران سربازی

فارکس را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کار کردن هم زمان در دوران سربازی دانست. فارکس یک بازار 24 ساعته است که از دوشنبه تا جمعه باز است. این بازار همه ویژگی‌هایی که شما برای کار کردن همزمان نیاز دارید را دارد. برای مثال سرمایه اولیه بازار فارکس می‌تواند حتی 10 دلار باشد. یعنی اگر شما 10 میلیون تومان هم سرمایه داشته باشید امروز معادل 170 دلار است و عدد مناسبی برای کار کردن می‌باشد. برای این کار می‌توانید یک حساب نانو یا سنتی در بروکری مثل لایت فایننس ایجاد کنید و با این حساب معاملات خود را شروع کنید.

ویژگی بعدی فارکس این است که از نظر زمانی بسیار برای شما مناسب است زیرا سشن اصلی فارکس از ساعت 16:30 ظهر تا 00:30 شب به وقت ایران می‌باشد. یعنی زمانی که شما در پادگان نیستید می‌توانید در سشن نیویورک معاملات خود را انجام دهید. ویژگی بعدی فارکس آینده دار بودن آن است. بازار فارکس یک مارکت بزرگ با عمق بسیار زیاد بوده که معامله‌گران حرفه‌ای ماهانه چند هزار دلار از آن سود می‌برد. همچنین این بازار دلاری است و ضمن اینکه شما از سود کردن در آن منتفع خواهید شد، از افزایش قیمت دلار هم بهره‌مند می‌شوید. پس همان‌طور که می‌بینید تمامی ویژگی‌های مهم برای کار همزمان با خدمت سربازی در بازار فارکس وجود دارد!

کار کردن در آمازون همزمان با دوران سربازی

روش دیگر کار کردن در سربازی، تبدیل شدن به فروشنده یک محصول در آمازون است. آمازون بخشی به نام Amazon Seller دارد که مردم عادی و هرکسی که به محصولی برای فروش دسترسی دارد، می‌تواند از طریق آن به یک فروشنده اینترنتی تبدیل شود. ویژگی مهم این روش، این است که این کار به زمان بستگی ندارد و مثلاً اگر صبح‌ها پادگان باشید، عصر و شب می‌توانید سفارشات دریافت‌شده را مدیریت کنید. برای عضویت در بخش فروشندگان آمازون، نیازی به پرداخت پول ندارید، حتی برای محصولی که می‌خواهید بفروشید هم سرمایه نمی‌خواهید. زیرا شما می‌توانید محصول یکی از تولیدکنندگان شهر خود را عکاسی کرده و در آمازون برای فروش قرار دهید. هر بار سفارشی برای شما بیاید، می‌توانید محصول را از تولیدکننده بخرید و برای انبارهای آمازون ارسال کنید. این روش نیز جزء روش‌های آینده‌داری است که می‌توانید در طول دوران سربازی آن را بیاموزید و در نهایت بعد از سربازی هم آن را ادامه دهید.

کار کردن در کریپتو هم زمان با دوران سربازی

روش بعدی معامله در بازار کریپتو است، ویژگی‌های این بازار نیز تا حد زیادی شبیه به بازار فارکس است که نمادهای آن در همان کارگزاری‌های فارکس نیز وجود دارد. شما می‌توانید در بروکری ثبت نام کنید و به صورت 24 ساعته معامله انجام دهید. ارزهای دیجیتال حاشیه سود بالایی دارند و خوبی این مسئله در این است که می‌توانید با کمترین سرمایه ممکن نیز این کار را انجام دهید.

بازار کریپتو 7 روز هفته باز است و درآمد دلاری را نصیب شما می‌کند. این درآمد سبب می‌شود از تورم نیز دور بمانید و با افزایش نرخ دلار، سود چند برابری داشته باشید. ویژگی مهم و آخر، معامله ارزهای دیجیتال، آینده‌دار بودن آن است. در واقع شما می‌توانید ضمن خدمت سربازی آن را یاد بگیرید و در نهایت بعد از خدمت هم به عنوان یک شغل کامل آن را ادامه دهید.

نتیجه‌گیری

زمان سربازی دورانی نیست که به راحتی آن را از دست بدهید. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری آموزشی روی خودتان و همچنین کار کردن به صورت پاره‌وقت، حداکثر سود را از این زمان ببرید. بهترین انتخاب همانطور که گفتیم کار کردن در بازارهای بین‌المللی است که سود دلاری برای شما به همراه خواهند داشت و کمک می‌کنند تا ضمن یادگیری، در ادامه زندگی هم در همین زمینه فعال شوید. به طور کلی فارکس و ارز دیجیتال، از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای کار کردن در دوران سربازی هستند. این بازارها را می‌توانید با کمترین میزان سرمایه‌گذاری زیر 10 میلیون تومان به راحتی شروع کنید و به مرور در آن‌ها رشد داشته باشید.

کد خبر 748811

دیگر خبرها

  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف