Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، محسن جانجان امروز در بازدید از کارگاه‌های تولیدی مبل و منبت روستای دهفول اظهار داشت: نبود و کمبود مواد اولیه اساسی از جمله چوب و چسب و... یکی از مشکلات اساسی این کارگاه‌های تولیدی است.

وی افزود: نبود تعاونی نیز سد راه کارگاه‌های تولیدکننده مبل و‌منبت است که تولیدکنندگان امیدوار هستند افتتاح خوشه صنعتی مبل و منبت بتواند این مشکل را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند در این خصوص برای تشکیل شرکت تعاونی توسط مبل و منبت کاران اعلام آمادگی کرد و گفت: با توجه به اینکه دهفول در مسیر گردشگری منتهی به سراب فارسبان و سراب گیان است، احداث مغازه‌هایی برای عرضه تولیدات منبت کاران و از تولید به مصرف رساندن تولیدات یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد در این روستا و به تبع آن در نهاوند است.

وی با بیان اینکه به تازگی دفتر خوشه صنعتی مبل و منبت در این روستا افتتاح شده است، گفت: انتظار می‌رود مسئولان استان برای تحرک بخشیدن به این صنعت و جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تولیدی مبل منبت نهاوند، برای تأمین مواد اولیه این کارگاه‌ها، گامی اساسی بردارند تا پایتخت مبل و منبت نهاوند اینگونه بی رونق نشود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری مبل و منبت کارگاه تولیدی نهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با اشاره به عارضه یابی و پایش بیش از ۴۷۰ واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان، از تعریف ۲۵ طرح عارضه یابی و بهبود برای این واحدها در سال گذشته خبر داد.

«مسلم فلاح زاده» ضمن بیان این مطلب، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پایش واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان در دستور کار معاونت صنایع کوچک این شرکت قرار گرفته است و در سال جاری هم این امر با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار واحد صنعتی بالای ۵۰ درصد ظرفیت در استان، افزود: کلینیک کسب و کار یزد با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی با بهره گیری از مشاوران و متخصصین حوزه صنعت با پایش مجدد و بروزرسانی وضعیت تولید واحدهای صنعتی، اگر تغییر کاهشی در روند ظرفیت تولید این واحدها ایجاد شده باشد، ضمن انجام عارضه یابی، در صورت لزوم برای آن ها پروژه های بهبود و اصلاح نظام مدیریت را تعریف می‌کنند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خاطرنشان کرد: هدف نهایی پایش و عارضه یابی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی، رفع موانع و رشد تولید استان است که خوشبختانه این امر در سال‌های اخیر با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی شتاب بیشتری گرفته و سعی شده مسائل و چالش های واحدهای تولیدی در کمترین زمان ممکن حل شود.

فلاح زاده با بیان اینکه در زمان شروع دولت سیزدهم قریب ۳۵ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند، تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم طرح پایش واحدهای صنعتی با همکاری مشاوران توانمند کلینیک‌ کسب و کار یزد اجرا شد که نتایج آن منجر به بازگشت بیش از ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت
  • رفع مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • لجام گسیختگی در ثبت سفارش، مشکل اساسی حوزه دارو
  • (ویدئو) کمبود نیرو؛ مشکل اصلی ناتو