Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:52:00 GMT

سرانه مصرف آب در آذربایجان غربی به زیر ۱۵۰ لیتر می رسد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۲۲۲۶

سرانه مصرف آب در آذربایجان غربی به زیر ۱۵۰ لیتر می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آب و فاضلاب آذربایجان غربی، رسول اکبری در آیین تودیع و معارفه با تاکید بر اینکه سرانه مصرف آب در آذربایجان غربی بسیار بالا بوده و حداقل ۴۲ لیتر در شبانه روز بیشتر از سرانه استاندارد است، افزود: سرانه مصرف در آذربایجان غربی را در یک برنامه بلندمدت و با همراهی مشترکان باید به زیر ۱۵۰ لیتر در شبانه روز برسانیم که در آن صورت روزانه بیش از ۸۵ هزار مترمکعب از میزان مصرف در استان کاسته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه آب و فاضلاب استان ارائه خدمت به بهترین نحو است، افزود: در حوزه آب و فاضلاب و در بحث مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف برنامه ریزی های خوبی صورت پذیرفته تا بتوانیم با فرهنگ سازی مناسب مشترکین پر مصرف را به شرایط عادی برگردانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه کمتر از قیمت تمام شده آب از مشترکین اخذ می شود تصریح کرد: پرداختی مشترکین آب در استان آذربایجان غربی با توجه به ضرایب پایین از متوسط کشوری پایین تر و سرانه مصرف آب استان از میانگین کشوری بالاتر است .

اکبری ادامه داد: با وجود مشکلاتی که این شرکت با آن مواجه است باید عزم خود را بیش از پیش جزم کنیم تا مشکلات را تا حد امکان مرتفع و در راستای افزایش بهره وری گام برداریم.

وی عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی  را مثبت ارزیابی کرد و تاکید کرد: آبفای استان طرح های متعددی هم از محل منابع ملی و هم منابع استانی برای پایداری در ارائه خدمت ایجاد کرده است و کارنامه قابل قبولی دارده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر متوسط قیمت هر مترمکعب آب در آذربایجان غربی چهار هزار ریال و قیمت تمام شده آن نیز هشت هزار و ۵۰۰ ریال است و برای هر مترمکعب آب در استان، چهار هزار و ۵۰۰ ریال یارانه پرداخت می شود.

وی با تاکید بر اینکه سرانه مصرف آب در آذربایجان غربی بسیار بالا بوده و حداقل ۴۲ لیتر در شبانه روز بیشتر از سرانه استاندارد است، بیان کرد: سرانه مصرف در آذربایجان غربی را در یک برنامه بلندمدت و با همراهی مشترکان باید به زیر ۱۵۰ لیتر در شبانه روز برسانیم که در آن صورت روزانه بیش از ۸۵ هزار مترمکعب از میزان مصرف در استان کاسته می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی از سهم ۲۸ درصدی مشترکان پرمصرف آب در استان خبر داد و گفت: این مشترکان در هر ماه بیش از ۲۰ مترمکعب آب به عنوان استاندارد تعیین شده مصرف می کنند.

اکبری با اشاره به اینکه در سطح کشور حدود ۲۸ درصد مشترکان پرمصرف و ۷۲ درصد مشترکان کم مصرف هستند، افزود: با اجرای طرح های مبتنی بر فرهنگ سازی در حال حاضر بیش از ۷۲ درصد مشترکان در شهرهای آذربایجان غربی مصرف متعارفی دارند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه آب و فاضلاب آذربایجان غربی ارائه خدمت به بهترین نحو است، اضافه کرد: در موضوع مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف، برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته تا بتوانیم با فرهنگ سازی مناسب، مشترکان پر مصرف را به شرایط عادی برگردانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که این شرکت با آن مواجه است باید عزم خود را بیش از پیش جزم کنیم تا مشکلات را تا حد امکان مرتفع و در راستای افزایش بهره وری گام برداریم.

اکبری عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی را مثبت ارزیابی کرد و تاکید کرد: آبفای استان طرح های متعددی از محل منابع ملی و استانی برای پایداری در ارائه خدمت ایجاد کرده است و کارنامه قابل قبولی دارد.

در این آیین جمشید سیدپور به عنوان مدیر جدید امور آبفای ارومیه معرفی و از زحمت های هفت ساله علی حاتم زاده، مدیر پیشین این مجموعه قدردانی شد.

کد خبر 4400229

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی رسول اکبری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر ماه محرم گرگان مشهد شیراز شهرکرد بیرجند یاسوج خطبه های نماز جمعه احتکار مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام توانیر، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: صنعت برق بیش از ۴٢ میلیون مشترک دارد که از این تعداد ٣٢ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند که با مصرف بهینه برق می توانند به کاهش ناترازی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه پویش «با انرژی» از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، افزود: مشترکان تجاری و خانگی می توانند با کاهش مصرف برق به صورت هفتگی طی ٢١ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره مند شوند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ١۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به صورت قرعه کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴٠ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، اظهار امیدواری کرد امسال با توجه به افزایش طرحهای تشویقی، تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۱۴ هزار مگاوات ناترازی وجود داشت، پیش بینی کرد با اقداماتی که در دست انجام است این ناترازی به ١١ هزار مگاوات برسد.

وی گفت: برنامه ریزی شده تا در دوره گرم سال صادرات برق را در حداقل ممکن نگه داشته و واردات را به حداکثر برسانیم که این موضوع با توجه با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

کد خبر 6093450

دیگر خبرها

  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات