Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@03:53:29 GMT

همدان| اقتصاد لیبرالی جان آموزش و پرورش را گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۲۲۹۸

همدان| اقتصاد لیبرالی جان آموزش و پرورش را گرفته است

رئیس فراکسیون فرهنگیان با بیان اینکه اقتصاد لیبرالی جان آموزش و پرورش را گرفته است گفت: خصوصی‌سازی سم تعلیم و تربیت است. ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام تعلیم و تربیت فرمودند "در آموزش و پرورش  دو مؤلفه را در صرفه‌جویی‌ها محاسبه نکنید، یکی نیروی انسانی و دیگری پول"، چون اگر در این‌ها محاسبه گری بی‌فایده شود، سقوط آموزش و پرورش رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت اساس پیشرفت و ارتقای کشور است افزود: توسعه جوامع بستگی به میزان توجه به نظام تعلیم و تربیت آن کشور دارد و یکی از شاهرگ‌های اساسی سند تحول بنیادین نیروی انسانی  در تعلیم و تربیت است که باید مبنا و اساس همه فعالیت‌ها در این سیستم قرار گیرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان بیان کرد: لغزش در جایی است که در مورد نیروی انسانی، درست برنامه‌ریزی و نگاه رشدی و اعتلایی نداشته باشیم، در طول چهل سال گذشته اقتصاد لیبرالی، در کشور ما ارزش‌ها و خط اصیل انقلاب را به گروگان گرفته است، ما طرفدار عدالت هستیم، اما نگاه لیبرالی اجازه اجرای عدالت  را نمی‌دهد.

حاجی بابایی گفت: اقتصاد لیبرالی می‌گوید من اگر حقوق نجومی بگیرم حق من است، تفکر لیبرالی است که می‌گوید هنگام انتخابات باید هر آنچه می‌خواهد هزینه کند تا به هدف برسد و در این نوع نگاه هدف وسیله را توجیه می‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: این تفکر، خون شهدا را به گروگان گرفته، مردم را عصبانی کرده، مقدسات ما را مورد هجمه قرار داده است، متأسفانه جریانی وجود دارد سعی می‌کند که طوری هدایت کنند که تفکر لیبرالی داشته باشند.

حاجی بابایی گفت: نظام تعلیم و تربیت در چنبره اقتصاد لیبرالی به حاشیه رفته است،هر سال بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال قبل کمتر شده است و اقتصاد لیبرالی به دنبال خارج کردن آموزش و پرورش از ریل خدمات دولتی و نگاه عدالت محور قانون اساسی  و هدایت به سوی خصوصی‌سازی است.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت خون در جریان در رگهای مردم است تصریح کرد: خون مردم را نمی‌توان خصوصی کرد، سند تحول بنیادین حق همه مردم است که از عدالت آموزشی برخوردار شوند، یعنی حق همه کودکان و نوجوانان است که از آموزش رایگان استفاده کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی سم تعلیم و تربیت است بیان کرد: در زمان مسئولیت آموزش و پرورش تحت فشار بودیم و سعی می‌کردند القاء کنند، که در هر سال 5 درصد بودجه و آموزش وپرورش از طریق خصوصی سازی  پیش بینی وتامین شود،اما مقاومت کردیم و مخالفت رهبری با خصوصی سازی آموزش وپرورش مهر تایید مقاومت‌های ما شد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین محل تلاقی همه ابعاد تربیتی و تربیت جامع وهمه جانبه  یک انسان است، گفت: در این سند دانشگاه فرهنگیان، قلب سند تحول بنیادین است و باید نیرو فقط از دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم تعلیم وتربیت شود، در سند تحول بنیادین در مقوله رتبه بندی  در 10سال معلم ابتدایی بدون مدرک تخصصی نداشته باشیم.

حاجی بابایی اظهار داشت: نظام رتبه بندی جان حرکت تحول آفرین برای معلمان است، در این نوع نگاه معلمان هیئت علمی مدارس هستند که باید مبنای تحول شوند و راهکار اجرای نظام رتبه بندی معلمان همراه با مهندسی نیروی انسانی راهگشاترین راه برای آموزش وپرورش است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: در آموزش وپرورش وتربیت معلم  70 درصد مهارت است، 30 درصد تئوری ومبانی نظری است و در دانشگاهها این معادله عکس است.

حاجی بابایی تصریح کرد: شبکه ای کردن سیستم آموزش وپرورش  ومجتمع های آموزشی سهری وروستایی یکی از روشهای به روز اطلاع رسانی  است،با این سیستم دسترسی به روش تدریس‌ها و آخرین یافته‌های علمی در حوزه تدریس به روز تسهیل کند.

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی، گفت : این کار جز با تربیت چندساحتی دانش آموزان میسر نمی‌شود.

وی افزود: امروزه تربیت تک بعدی دانش‌آموزان پاسخگو نیست و نمی‌تواند ما را به نتیجه دلخواه برساند، بنابراین برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان باید به دنبال تربیت چندساحتی آنها باشیم و بتوانیم آنها را در ابعاد مختلف علمی و فناوری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... پرورش دهیم.

محمدی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه گفت: تربیت چندساحتی دانش‌آموزان نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست و قطعا عملکرد جزیره‌ای در این زمینه جوابگو نیست.

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در تربیت دانش‌آموزان بهره بگیریم و در همین راستا نیاز است که ارتباط آموزش و پرورش با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: یکی از بستر‌های تربیت دانش آموزان همین تفاهم نامه‌ای است که اخیرا با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه امضا کرده‌ایم. در این تفاهم نامه ارزشمند تمام ساحت‌های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش لحاظ شده و بیش از همه دو ساحت تعلم و تربیت علمی و فناورانه و تعلیم و تربیت سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه اردو‌های «راهیان پیشرفت» یکی از برنامه‌های ارزشمند در قالب این تفاهم‌نامه است که زمینه بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف علمی و فناورانه را در سازمان جهاد دانشگاهی استان فراهم می‌کند.

وی افزود: برنامه «مناظرات دانش آموزی» از دیگر برنامه‌های ارزشمند در این زمینه است که زمینه رشد سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم کرده و موجب تقویت فرهنگ گفتمان در آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • استخدام بیش از ۴ هزار مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش