Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@23:39:15 GMT

قهرمانان منتظر نباشند؛ اهدای سکه‌ها در سال ۹۸!

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۲۴۸۹

قهرمانان منتظر نباشند؛ اهدای سکه‌ها در سال ۹۸!

معاون مالی وزارت ورزش از احتمال بالای اهدای پاداش مدال آوران بازی های آسیایی ۲۰۱۸ در سال ۹۸ خبر داد!

به گزارش "ورزش سه"، شاید روزی که ستاد عالی بازی های آسیایی با حضور وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک میزان پاداش به مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی را تعیین می کرد، نمی دانست سکه بهار آزادی تا بعد از این مسابقات به قیمت چند برابری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آن جلسه برای مدال آوران طلا ۱۶۰ سکه، برای نقره ای ها ۸۰ سکه و برای مدال آوران برنز ۴۰ سکه بهار آزادی پاداش در نظر گرفته شد. این اعداد برای قهرمانان رشته‌های تیمی به‌ترتیب، 80، 40 و 20 سکه است.


افزایش قیمت سکه در ماههای اخیر باعث شده اعتبار ریالی این جوایز به چند برابر برسد. در واقع اگر ۱۶۰ سکه با قیمت ۲ میلیون تومان برای یکی از مدال آوران طلایی با بودجه ۳۲۰ میلیونی تامین می شد، الان با قیمتی حدود ۴ میلیون تومان برای هر سکه، وزارت ورزش باید ۶۴۰ تومان برای همان یک مدال آور طلایی هزینه کند.


شاید اگر مسئولان پیش بینی چنین اتفاقی را می کردند، جوایز ریالی برای قهرمانان در نظر می گرفتند و قول سکه نمی دادند.


ورزشکاران ایرانی در بازی های آسیایی ۲۰ مدال طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز کسب کردند و تعداد مدال ها در بازی های پاراآسیایی به مراتب بیشتر است. از سوی دیگر مدال آوران مسابقات جهانی و آسیایی هم هر ساله طبق آیین نامه پاداش می گیرند. طبق پیش بینی صورت گرفته وزارت ورزش در مجموع در سال ۹۷ زیر بار پرداخت ۲۵ هزار سکه خواهد رفت که با قیمت فعلی کار را برای مسئولان دشوار و حتی غیرممکن می کند.


 در همین راستا با معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت ورزش تماس گرفتیم تا شرایط را جویا شویم. ژاله فرامرزیان در این باره به "ورزش سه" می گوید: «معمولا در پایان هر سال مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار می شود که تا چند سال قبل این مراسم با تاخیر روبه رو بود؛ اما ما سعی کردیم به موقع آن را انجام دهیم. برای امسال هم به خاطر افزایش قیمت سکه و برگزاری بازی های آسیایی باید پیش بینی های لازم صورت بگیرد و تقاضای اعتبار کنیم.»


وی همچنین می افزاید: «در صورتی که با این اعتبار درخواست شده، موافقت شود، می توانیم مراسم تجلیل از قهرمانان را برگزار کنیم. درباره پرداخت پاداش های ورزشکاران برای بازی های آسیایی قول دادیم و باید به آن عمل کنیم. البته از سال های آینده با توجه به اینکه قیمت سکه ممکن است هر روز تغییر کند، باید تصمیمات جدیدی بگیریم. در واقع باید پرداخت پاداش به قهرمانان از حالت اهدای سکه خارج شود و جوایز ریالی تعیین شود. البته درباره مسابقات امسال همانطور که قول دادیم، باید سکه بدهیم.»


معاون مالی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که قهرمانان روی این سکه ها حساب باز کردند و می خواهند بدانند چه زمانی به دستشان می رسد، اینطور توضیح داد: «این اعتبار از بودجه وزارت ورزش تامین می شود؛ اما ما باید موافقت نامه سازمان برنامه و بودجه را بگیریم. در ضمن با توجه به افزایش قیمت سکه باید این اعتبار را در بودجه سال آینده پیش بینی کنیم. بعید است بتوانیم امسال این پاداش ها را به دست قهرمانان برسانیم.»


با توجه به صحبت های معاون وزارت ورزش به نظر می رسد برخلاف دوره های گذشته که پاداش مدال آوران المپیک و بازی های آسیایی چند ماه بعد از پایان این بازی ها به دست ورزشکاران می رسید، این بار ممکن است این اتفاق تا مرز یک سال هم طول بکشد. پس مدال آوران ایران در بازی های آسیایی و پاراآسیایی فعلا نمی توانند روی سکه های خود حساب باز کنند.

بازی های آسیایی جاکارتا 2018

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بازی های آسیایی جاکارتا 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی دورتموند و اتلتیکو مادرید از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین

پخش زنده بازی دورتموند و اتلتیکو مادرید در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ امشب آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های دورتموند و اتلتیکو مادرید امشب _سه‌شنبه بیست وهشتم فروردین_ در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز دورتموند و اتلتیکو مادرید

لیگ قهرمانان اروپا (دورتموند - اتلتیکو مادرید) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 745071

دیگر خبرها

  • درآمدزایی منچستریونایتد به واسطه راهیابی دورتموند به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی باحمایت همراه اول
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • یک مدال نقره و یک برنز سهم کشتی گیران فارسی در مسابقات آسیایی
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیایی
  • اسماعیلی: کشتی گیران آسیایی در فرنگی پیشرفت زیادی داشتند
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و اتلتیکو مادرید از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین