Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سایت رادیو فردا، وابسته به سازمای سیا، با انعکاس سخنان سخنگوی وزرات خارجه ایران و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتقام از گروه های تروریستی در صورت تکرار اقدامات خرابکارانه نوشت: تهدید دو مقام جمهوری اسلامی درباره ادامه حمله به مقر حزب دمکرات کردستان

 

سایت رادیو فردا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله موشکی سپاه پاسداران به قرارگاه حزب دموکرات کردستان را «انتقام‌جویانه» و «پیش‌دستانه» خواند و تهدید کرد که جمهوری اسلامی درباره «امنیت خود و تعدی عناصر تروریست مماشات نخواهد کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز روز سه‌شنبه، ۲۰ شهریور، تهدید کرد که اگر «عملیات» حزب دموکرات کردستان در ایران ادامه پیدا کند، «اتفاقی که برای فرماندهان آنها افتاد دوباره رخ خواهد داد»

 

رادیو فردا افزود: این مقام ارشد نظامی ایران گفته است که" مقامات اقلیم کردستان و حزب دموکرات «به تحریک آمریکا» در داخل خاک ایران دست به عملیات زده‌اند."

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه، در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره که در رسانه‌های ایران نیز منتشر شد در عین حال اعلام کرد که اقداماتی از این دست «مطلوب ایران نبوده و نیست».

 

وی گفت که اقدامات گروه‌های مسلح کرد مخالف به ویژه حمله به نیروهای مرزی، «نیروهای مسلح ایران را ناچار کرد که اقدامی تلافی‌جویانه، بازدارنده و حتی بر اساس برخی اطلاعات موثق دریافت شده اقدامی پیش‌دستانه انجام دهند».

 

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «امیدواریم با تمهیداتی که همه طرف‌ها می‌اندیشند مرزهای مشترک در این منطقه حساس، امن‌ترین و باثبات‌ترین مرزها در منطقه باشد.»

وی تهدید کرد که جمهوری اسلامی ایران درباره «امنیت خود و تعدی عناصر تروریست، وابسته و معاند ضد ایرانی با هیچ کس مماشات نخواهد کرد».

 

سایت رادیو فردا در ادامه می نویسد: روز سه‌شنبه محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، نیز گفت: «دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهند مقرهایی علیه ایران ایجاد شود و این‌ها مجرم هستند یا باید باقی‌مانده آنها را به ما تحویل دهند و یا از کشورشان اخراج کنند.»

 

وی اضافه کرد: «اگر این اتفاقات ناامن‌ساز ادامه پیدا کند، اتفاقی که برای فرماندهان آنها افتاد دوباره رخ خواهد داد و ملت ایران حق دفاع را برای خود محفوظ می‌دارد.»

 

آقای باقری همچنین تاکید کرد که مقامات اقلیم کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان در سال ۷۵ «تعهد کتبی داده بودند که در ایران عملیات انجام ندهند اما از سال گذشته به تحریک آمریکا این عهد را شکستند که این اتفاق برای ما قابل تامل نبود و از این رو چندین بار به آنها تذکر داده بودیم».

 

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه در گزارشی «اختصاصی» اطلاعات و عکس‌هایی را درباره حمله سپاه به مقر گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان منتشر کرد و نوشت: این موشک‌ها از خاک ایران به مقر حزب دموکرات کردستان شلیک شده است و موشک‌های به کار رفته در این عملیات، فاتح ۱۱۰ بی بوده که ۳۰۰ متر برد دارد و «موشک‌ نقطه‌زن» به شمار می‌روند.

 

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تروریستی کردستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مقامات رژیم صهیونیستی که همواره بر شعار گسترش سلطه این رژیم از نیل تا فرات بانگ می‌زدند، امروز با خروش گروه‌های مقاومت در منطقه همزمان با حماقت این رژیم در آغاز رسمی عملیات نظامی در رفح، حلقه محاصره دریایی و تجاری خود در آب‌های مدیترانیه و دریای سرخ بیش از پیش احساس می‌کنند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق مفاد بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی‌هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

طبق بیانیه روز جمعه گذشته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مرحله چهارم تشدید نبرد با صهیونیست‌ها عبارت است از:

اول: هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که تصمیم ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و در هر منطقه‌ای که در دسترس ما باشد، حرکت کنند.

دوم: اجرای این امر از زمان اعلام این بیانیه شروع می‌شود.

سوم: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی در رفح را داشته باشد، نیروهای مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم همه جانبه خواهند کرد و از ورود تمامی کشتی‌های کشور مورد نظر به هر مقصدی جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کردند که به یاری خداوند متعال و بر اساس حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان این امت، در آماده سازی برای مراحل گسترده‌تر و قوی‌تر از اجرای هیچ عملیاتی تا پایان جنگ و محاصره علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، دریغ نخواهند کرد.

تشدید عملیات اسرائیل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده‌اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تأیید اسرائیل نیست.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • جنجال مراسم «چهارمین عروسی» فرمانده طالبـان | او ایران را به حمله نظامی تهدید کرده! | فیلم