Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آنکاراـ ايرناـ اتحاديه صادرکنندگان فولاد ترکيه در گزارشي اعلام کرد که به رغم فشار و اعمال محدوديت از سوي آمريکا عليه صادرات ترکيه در ماه هاي اخير، صادرات فولاد تا پايان ماه آگوست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28.5 درصد افزايش يافته و به ميزان 9.6 ميليارد دلار رسيده است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، داده هاي گزارش اتحاديه صادرکنندگان فولاد ترکيه نشان مي دهد که مقدار صادرات فولاد اين کشور در هشت سال 2017 ميلادي در حدود 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 ميليون تن بوده که اين ميزان در سال جاري ميلادي به رقم 12.7 ميليون تن رسيده است.
بنا بر اعلام اين اتحاديه، ارزش صادرات فولاد نيز در سال جاري و در هشت ماه گذشته نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزايشي 28.5 درصدي به رقم 9.6 ميليارد دلار رسيده است.
رسانه هاي ترکيه با استناد به داده هاي اتحاديه صادرکنندگان فولاد، اين ميزان رشد صادرات را حاکي از بي تاثير بودن تحريم هاي آمريکا عليه صادرات محصولات فلزي ترکيه عنوان کردند.
ترکيه از نظر ميزان توليد فولاد، هشتمين کشور بزرگ جهان و دومين کشور بزرگ توليد کننده در اروپا محسوب مي شود.
بررسي ماهانه صادرات فولاد ترکيه با استناد به اين گزارش اقتصادي حاکي است که ميزان صادرات اين محصول طي ماه آگوست سال جاري نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزايشي 36.4 درصدي را در مقدار و افزايش 43 درصدي در ميزان ارزش را داشته است.
دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا هشتم ماه مارس سال جاري تعرفه جديد گمرکي بر واردات فولاد و آلومينيوم به ترکيه و برخي کشورها را امضا کرد که بر اساس آن واردات فولاد و آلومينيوم از سراسر جهان به آمريکا مشمول عوارض گمرکي معادل 25 درصد براي فولاد و 10 درصد براي آلومينيوم شد که البته بعضي از کشورها از جمله کانادا و مکزيک از اين قانون معاف شدند.
آمريکا بيشترين نياز خود به فولاد و آلومينيوم را وارد مي‌کند که بيشتر اين محصولات از کانادا، برزيل، مکزيک، روسيه، ترکيه و آلمان تامين مي شود.
اين تصميم ترامپ واکنش منفي بسياري از کشورهاي جهان از جمله کانادا، اتحاديه اروپا و چين را برانگيخت به طوري که چيني ها نيز به اقدامي تلافي جويانه دست زدند.
دو ماه پيش، نهاد زيپکچي وزير سابق اقتصاد ترکيه در گفت و گو با شبکه ان.تي.وي اظهار کرد: ايالات متحده آمريکا به ميزان 260 ميليون دلار بر تعرفه ماليات گمرکي واردات محصولات ترک افزوده و در پي آن، ترکيه نيز در اقدامي تلافي جويانه، 266 ميليون دلار بر واردات محصولات آمريکايي تعرفه گمرکي وضع کرده است.
با ادامه تنش در روابط آنکارا ـ واشنگتن که بر سر زنداني شدن کشيش آمريکايي در شهر ازمير ترکيه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، آمريکا بار ديگر تعرفه واردات فولاد از ترکيه را دو برابر و به 50 درصد رساند و ترکيه نيز در اقدامي متقابل، تعرفه واردات 22 قلم کالاي آمريکايي را به 533 ميليون دلار افزايش داد.
خاورم/1905
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «رد شده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد