Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@04:13:50 GMT

استفاده از ظرفیت محرم برای ترویج زندگی عفیفانه

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۲۷۸۶

استفاده از ظرفیت محرم برای ترویج زندگی عفیفانه

زهرا علمی‌فرد، مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان در گفت‎وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: جلسه توجیهی مبلغات، پیش از ماه محرم برگزار شد و نزدیک به ۴۰ نفر از مبلغه‌ها در ماه محرم به مناطق مختلف، هیئت‌های مذهبی، حسینیه اعظم، زینبیه و امامزاده ابراهیم(ع) اعزام می‌شوند.
وی تصریح کرد: هدف اصلی از اعزام مبلغات پاسخگویی به سئوالات شرعی، بحث و تفسیر قرآن، ارائه شیوه‌های نوین تبلیغ، روایتگری واقعه عاشورا و نیز مشاوره دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان با اشاره به اینکه دشمنان برای خدشه‌دار کردن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه دارند، عنوان کرد: یاس و ناامیدی یکی از ابزارهای دشمن چه داخلی و چه خارجی است و می‌خواهند مردم را نگران کنند و با صحبت‌هایی که در آبان ماه اتفاقی می‌افتد، در مردم استرس ایجاد می‌کنند.
وی بازگو کردن نکات مثبت انقلاب را یکی از محورهای مهم سخنرانی‌ها در مراسم محرم برشمرد و گفت: دشمن می‌خواهد جنگ و تفرقه بین مردم و مسئولان زیاد شود اما باید اقدامات مثبت را برای مردم بازگو کنیم.
 علمی‌فرد با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی این است که از تحریم‌ها و فشارهای روحی و روانی بگذریم، یادآور شد: باید مردم از فشارهای روحی و روانی که از دشمن بر کشور تحمیل می‌کند، آگاهی یابند تا خریدهای بی‌جا که نیاز به آن ندارند را انجام ندهند.
این استاد حوزه به مطالعه و دقت در حوزه‌های مختلف توسط مبلغات تاکید کرد و افزود: مبلغه‌ها باید نیازسنجی کنند و با توجه به ذائقه مردم و با استفاده از شیوه‌های درست به تبلیغ دین و آگاه‌سازی مردم بپردازند.
مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان با اشاره به برخی شبه افکنی‌ها در دین خاطرنشان کرد: برخی این موضوعات را رواج می‌دهند که بدون رعایت قواعد دینی می‌توان حسینی شد و بدون در نظر داشتن اصول دین می‌توان مهر محبت امام حسین (ع)را به سینه زد که این اشتباه است.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه حسینی بودن ویژگی‌های خود را دارد، ادامه داد: صرف ادعای محبت اهل بیت(ع) بودن دروغ است و باید ذهن، رفتار و عمل یکی باشد و نباید بگذاریم مسائل مذهبی با گناه عجین شود.
وی به استفاده از ظرفیت‌های محرم برای ترویج زندگی عزتمندانه و عفیفانه تأکید کرد و گفت: در مباحث تبلیغی باید نکات روایتگری، تربیت فرزند، وفاداری به عهد و پیمان و سبک زندگی اسلامی در قالب سخنرانی‌ها بیان شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان حوزه تبلیغ محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال مس رفسنجان تمرینات خود را برای دیدار با گل‌گهر سیرجان پشت سر می‌گذارد و مباحث تاکتیکی و فنی را زیر نظر محرم نویدکیا دنبال می‌کنند.

بازیکنان مس رفسنجان زیر نظر کادرفنی این تیم ابتدا به گرم کردن بدن‌های خود پرداختند و پس از آن با کاورهای رنگی به کارهای تاکتیکی پرداختند.

محرم نویدکیا و دستیارانش عملکرد بازیکنان را با دقت زیادی دنبال می‌کردند و نکات فنی را به آنها گوشزد می‌کردند.

بازیکنان این تیم با انگیزه بالایی که دارند و نتایج خوبی که کسب کردند تمرین با نشاطی را پشت سرگذاشتند و با شرایط خوبی که دارند آماده دربی حساس کرمان می‌شوند.

در ادامه تصاویری از تمرین مس رفسنجان را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!