Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:21:16 GMT

تامین مواد اولیه مهمترین مشکل صنایع کشور است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۲۸۰۱

تامین مواد اولیه مهمترین مشکل صنایع کشور است

قزوین – ایرنا – معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی هم اکنون تامین مواد اولیه مهمترین مشکل واحدهای تولیدی کشور است.

به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات صنایع تاکستان که در یکی از شرکت های تولیدی این شهرستان برگزار شد افزود: امروزه واحدهای تولیدی و صنایع کشور به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور وضعیت خوبی ندارند و باید در این فضا به بهترین نحو برای تصمیم گیری اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سال گذشته واحدهای تولیدی مساله هجوم واردات و حمایت نشدن برای افزایش صادرات را مطرح می کردند ولی امسال به دلیل شرایط پیش آمده همه واحدهای تولیدی متفق القول نحوه تهیه منابع اولیه و رسیدن به صادرات هدفگذاری شده را مطرح می کنند.
این مسئول با اشاره به مشکل تامین منابع اولیه گفت: به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت های بین المللی برخی از مراجع تصمیم گیری در برنامه ریزی قبلی دچار تشتت شدند و امیدواریم هم اکنون با تصمیم گیری مناسب با این شرایط برای حل این مشکل اقدام شود.
وی با اشاره به نوسانات قیمت ارز و مشکلات واردکنندگان مواد اولیه گفت: واردکنندگانی که هم اکنون قطعات و مواد اولیه در گمرک دارند مشمول پرداخت ما به التفاوت اختلاف ارز نیستند و می توانند با نرخ قبلی کالاهای خود را ترخیص کنند و اگر مشکلی در این زمینه باشد هماهنگی بیشتر در صورت لزوم صورت خواهد گرفت.
این مسئول گفت:بسته های مختلفی برای حل مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی کشور در حال طراحی است که امیدواریم با همکاری خود واحدهای تولیدی برای رفع این مشکلات اقدام کنیم.
صالحی نیا یادآور شد: باید این شرایط را در گام اول یک فرصت برای حل مشکلات دانسته و در گام بعد آن را یک تهدید جدی صنایع فرض کرد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:بسیاری از واحدهای تولیدی با دستگاه های اجرایی از قبیل بانک ها، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و...مشکلاتی را دارند که کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استانداران با اختیارات تام برای حل این مشکلات تشکیل می شود.
وی افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان می تواند مشکلات واحدهای بسیار حاد بحرانی را به کارگروه کشوری ارسال کند تا با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه وبودجه طرح های ضربتی برای حل مشکل آنها در نظر گرفته شود.
شهرستان تاکستان با مرکزیت شهری به همین نام در 45 کیلومتری غرب قزوین قرار دارد.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنايع واحدهاي توليدي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اولین کمیته استانی صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم در سال 1403 گفت: توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان باید نوید بخش سلامتی دانش آموزان باشد و تمام شرایط و استانداردهای بهداشتی در توزیع آن رعایت شود.

وی ادامه داد: شیر برای سلامتی و رشد کودکان بسیار مهم و ضروری است، دانش آموزان در دوران رشد جسمی و ذهنی هستند و شیر سالم کمک زیادی به تقویت و رشد آنان می کند.

دکتر غزنوی با بیان اینکه سلامت یک مقوله بین بخشی است گفت: 25 درصد سلامت جامعه به بهداشت و درمان مربوط می شود و 75 درصد آن مربوط به سایر ارگان هاست.

وی افزود: جهت تحقق فراگیر شدن سلامت در جامعه باید همه ی سازمان پای کار باشند و هر کدام سهم و نقش خود را به خوبی انجام دهند.

دکتر احمد زاده دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: یکی از وظایف دولت توزیع شیر سالم بین دانش آموزان است که در این بین نقش اساسی بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی، دامپزشکی، آموزش و پرورش و... است.

وی با بیان اینکه واحد های تولیدی شیر در استان فعال هستند گفت: باید از این واحدهای تولیدی حمایت کنیم البته حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان نکته بسیار حائز اهمیتی است و به هیچ وجه قصور در این زمینه قابل اغماض نیست.

وی افزود: بازرسی ها از نحوه تولید و توزیع شیر توسط نیروهای بهداشتی سطح استان با دقت و حساسیت به صورت ویژه انجام می شود و ارگان های مرتبط ملزم به همکاری با کارشناسان بازدید به عمل می آید.

آقای جهانتیغ نماینده آموزش و پرورش استان نیز گفت: 27 میلیون پاکت شیر در سال در بین مدارس توزیع می شود، که از دو شرکت تولیدی خریداری می شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود
  • صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه