Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی توسط تصاویر ضبط شده توسط دوربین نصب شده در ابشخور جزیره اشک مشاهده شد.

پرویز آراسته گفت: با توجه به تصاویر ضبط شده توسط دوربین تصویر برداری که در آبشخور جزیره اشک واقع در پارک ملی ملی دریاچه ارومیه نصب شده است یک قلاده پلنگ ایراتی در حین آب خوردن مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : به دلیل خشک شدن بخش جنوبی دریاچه ارومیه که به جزیره اشک چسبیده است گونه های مختلفی از جمله پلنگ و شغال که تا به حال در جزایر وجود نداشته اند به جزیره راه یافته اند.

آراسته گفت به نظر میرسد: وجود قوچ ومیش ارمنی ، گوزن زرد ایرانی و همچنین چشمه آب شیرین یکی از مهمترین عامل ورود پلنگ ایرانی به جزیره اشک می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کارشناسان حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مسیر ورود ،تعداد و وضعیت آن و تاثیر بر جمعیت سایر گونه ها را در دست بررسی قرار دادند که نتایج بررسی ها متعاقبا اعلام خواهد شد .

انتهای پیام/ع 

پلنگ ایرانی گونه ای کمیاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیاط وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در برنامه صف اول شبکه سراسری خبر به تشریح اقدامات دولت در بخشهای مختلف و روند اجرای طرح های نجات دریاچه ارومیه خواهد پرداخت.

این برنامه ساعت  ۱۹:۳۰ امشب دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش خواهد شد.

  

دیگر خبرها

  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر