Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@00:21:15 GMT

حراجی: دانشکده دندان‌پزشکی، برند دانشگاه آزاد است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۳۱۸۷

حراجی: دانشکده دندان‌پزشکی، برند دانشگاه آزاد است

دکتر افشین حراجی رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستاوردها و برنامه‌های این دانشگاه گفت: کلاس‌ها و کلینیک‌‌ها در دانشکده دندانپزشکی آماده پذیرش دانشجویان و بیماران است و در 14 مهرماه یک جلسه توجیهی برای دانشجویان جدید الورود داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلینیک دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد 10 رشته تخصصی بالینی دارد که هرکدام از اینها بیماران خاص خود را می‌‌پذیرند و از جمله خدماتی که در این کلینیک‌ها ارائه می‌‌شود جراحی فک و صورت، خدمات ترمیمی و ارتودنسی دندان است و به تبع این ده رشته ده کلینیک تخصصی و عمومی در دانشگاه آزاد داریم که از استقبال خوبی برخور دارند.

رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه خاطر نشان کرد: دانشجویان دندان‌پزشکی آزاد در کلینیک‌های مستقر در دانشگاه به ارائه خدمت می‌پردازند و یکسری کلینیک‌های ویژه داریم که در این کلینیک‌ها در خارج از ساعات اداری اساتید واحد به ارائه خدمت مشغول هستند و تعرفه این کلینیک‌ها بر مبنای تعرفه دولتی است که بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، وجود این کلینیک‌ها خدمتی به بیماران کم بضاعت است.

حراجی درباره مهارت آموزی دانشجویان یادآورشد: متاسفانه در بسیاری از رشته‌‌‌‌ها دانشجویان بیشتر محفوظات ذهنی دارند و مهارت و تخصصی برای ورود به بازار کار وجود ندارد، دانشجویان دندان‌پزشکی هم به دلیل اینکه با جان انسان سرو کار دارند قطعا به دلیل حساسیت شغلی که دارند مهارت آموزی را در بالاترین شرایط ممکن می آموزند، در حال حاضر این دانشگاه به دلیل رعایت استاندارها و اصول وزارت بهداشت جز برترین دانشگا‌‌ه‌‌های کشور است، به همین دلیل در رتبه بندی شانگهای رتبه دوم دانشگاه‌های دندان‌‌‌پزشکی کشور بعد از دانشگاه تهران متعلق به دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران است.

وی متذکر شد: رشته دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد با توجه به امکاناتی که به دانشجویان ارائه می‌دهد به هیچ عنوان گران نیست. بالاترین سرانه هیات علمی دانشگاه آزاد در دانشگاه دندان‌پزشکی وجود دارد و نسبت دانشجو به استاد در این دانشگاه 1 به 8 است. هزینه دانشگاه دندان‌‌پزشکی دانشگاه آزاد یک سوم سرانه در دانشگاه دولتی است و تمام هزینه دانشگاه ما از طریق خودمان تامین می‌‌‌‌شود و هیچ هزینه ای برای دولت نداریم.

رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درباره نحوه پرداخت شهریه دانشجویان خاطر نشان کرد: دانشجویانی که در پرداخت شهریه مشکل داشته باشند بر طبق بخشنامه سازمان مرکزی می‌توانند 50 درصد شهریه را به صورت اقساطی بپردازند، هیچ دانشجویی به خاطر نداشتن شهریه از ادامه تحصیل باز نخواهد ماند.

افشین حراجی اظهار داشت: در رشته دندانپزشکی تا به امروز در کشور فعالیت‌هایی در زمینه شرکت‌های فناور نداشتیم و تهیه مواد اولیه و وسایل دندان‌‌پزشکی نیازمند سرمایهگذاری هنگفتی است که از توان دانشگاه دندانپزشکی خارج است.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه دندانپزشکی آزاد موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و در دوره‌های دستیاری بالاترین استقبال مربوط به دانشگاه دندان‌پزشکی آزاد تهران است و دکتر ولایتی و طهرانچی بارها از دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد تهران به عنوان برند این دانشگاه یاد کردند و مهم‌ترین وظیفه ما حفظ این جایگاه است که نیازمند حمایت همیشگی مسئولان است تا بتوانیم با هدایت این موفقیت بزرگ ثبات خود را حفظ کرده و نام ایران در بلندای جهان طنین انداز کنیم.

انتهای پیام/

188 / 167 رئیس دانشکده دندان‌پزشکی آزاد اسلامی تهران افشین حراجی رتبه بندی شانگهای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رتبه بندی شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ در دانشگاه آزاد اسلام واحد علوم تحقیقات و به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته ملی ربوکاپ ایران، به میزبانی واحد علوم و تحقیقات از امروز برگزار شد.

این مسابقه که تا ۳۱ فروردین ادامه دارد در کتابخانه دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی علوم تحقیقات برگزار می‌شود و با حضور ۱۸۰۰ شرکت کننده در قالب ۳۱۶ تیم از سراسر دانشگاه ها و مدرسه های ایران و خارج از ایران آغاز به کار کرده است.

فربد رزازی، معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و از اعضای هیات مسؤولان مسابقات بین المللی ربوکاپ در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: این رقابت با ثبت نام ۴۰۰ تیم شروع شد و در نهایت ۳۱۶ تیم که حائز شرایط شرکت در این مسابقه بودند از داخل و خارج از کشور توسط داوران انتخاب شدند، شرکت کنندگان مسابقات بین المللی ربوکاپ با مربیان و همراهانشان به بیش ۳ هزار نفر می رسند، همچنین ۳۰۰ نفر کادر اجرایی از طرف دانشگاه آزاد و باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان در حال خدمت به شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان این مسابقات بین المللی هستند.

رزازی افزود: هدف ما این است که بتوانیم یک قدم در جهت اعتلای فناوری کشور با کمک جوانان و نوجوانان ایرانی عزیزمان برداریم. مسابقات ربوکاپ فقط جلوه فناورانه و مهندسی ندارد بلکه یک مسیر تیم سازی و استعداد یابی در حوزه مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مکانیک محسوب می شود.

وی ادامه داد: ما در روش های آموزش های کلاسیک در کشور چند نقطه ضعف اساسی داریم که این مسابقات رباتیک می تواند این ضعف ها را جبران کند، یکی از مشکلات اساسی ما این است که اطلاعاتی که دانشجویان ما سر کلاس درس می توانند به دست بیاورند باید به مهارت توانایی تبدیل بشود که این موضوع و این دغدغه به طور جدی در اهداف مسابقات ربوکاپ دنبال می شود.

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما در روش های آموزش های کلاسیک در کشور چند نقطه ضعف اساسی داریم که این مسابقات رباتیک می تواند این ضعف ها را جبران کند، یکی از مشکلات اساسی ما این است که اطلاعاتی که دانشجویان ما سر کلاس درس می توانند به دست بیاورند باید به مهارت توانایی تبدیل بشود که این موضوع و این دغدغه به طور جدی در اهداف مسابقات ربوکاپ دنبال می شود.

رزازی افزود: مسأله ای که از هر موضوع دیگر مهم تر است انگیزه دانشجویان است دانشجویان ما خیلی وقت ها از محتوای درس و فضای دانشگاه خسته می شوند و فکر می کنند که این کلاس ها و درس ها قرار نیست جایی به کار آن ها بیاید که با این نوع از مسابقات و رغابت ها این انگیزه ایجاد می شود و علمی که سر کلاس های درس به دست می آورند را در این نوع از رقابت ها استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اختتامیه این مسابقه با حضور مسؤولین بنیاد نخبگان و وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در روز سی و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود و برگزیدگان این مسابقه از امتیازات بنیاد نخبگان و از جوایز نقدی برخوردار می شوند.

کد خبر 6081209

دیگر خبرها

  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد