Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:43:28 GMT

دیوار کتاب و مجسمه مرد کتابخوان در لاهیجان احداث شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۳۶۴۷

دیوار کتاب و مجسمه مرد کتابخوان در لاهیجان احداث شد

لاهیجان - ایرنا - به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برای اولین بار دیوار کتاب و مجسمه مرد کتابخوان توسط مدیریت شهری لاهیجان احداث شد و به بهره برداری رسید.

شهردار لاهیجان روز سه شنبه در این باره به ایرنا گفت: این المان به ارتفاع 2 متر و طول 12متر با استفاده از طرح 34 جلد کتاب از 22 نویسنده و اهل قلم بومی لاهیجان با اعتبار بالغ بر 280 میلیون ریال توسط مدیریت شهری لاهیجان احداث شده و این اولین دیوار کتاب است که زحمات نویسندگان این شهر را به تصویر می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود کاظمی افزود: در شهرداری لاهیجان اقداماتی برای زیباسازی سیما و منظر شهر و به منظور شادابی شهروندان انجام داده که می توان به رنگ آمیزی باجه ها و پست های مخابراتی و دیوارها طی سال جاری اشاره کرد.
وی یادآور شد: شهر لاهیجان سال گذشته از گزیده های مطرح انتخاب پایتخت کتاب ایران بود و با همکاری خوبی که بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان وجود دارد، تا مرحله نهایی در سطح کشور پیش رفت و امسال با اجرای طرح المان دیوار کتاب و نامگذاری یکی از میادین به نام کتاب، می خواهیم همه مسئولان و شهروندان به مقوله کتاب توجه ویژه داشته باشند و لاهیجان را به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح کنیم.
شهردار لاهیجان از استاندار گیلان نیز به دلیل حمایت از برنامه های فرهنگی شهرداری و سرپرست فرمانداری لاهیجان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی قدردانی و اضافه کرد: همدلی خوبی بین اعضای شورای اسلامی و شهرداری لاهیجان وجود دارد و آنان همواره حامی شهردار در اجرای پروژه های عمرانی و برنامه های فرهنگی بوده اند.
شماری از نویسندگان مطرح لاهیجان نیز در این مراسم از طرح دیوار کتاب قدردانی کرده و اظهار داشتند این کار انگیزه بیشتری برای نویسندگان و هنرمندان فراهم می کند و لازم است بقیه شهرها نیز این طرح را اجرا کنند.
لاهیجان بیش از 167 هزار نفر جمعیت دارد و شش باب کتابخانه نهادی در این شهرستان با زیربنای یک هزار و 677 متر مربع فعال هستند. 50 هزار نسخه کتاب و سه هزار نفر عضو فعال نیز در کتابخانه های لاهیجان وجود دارد.
6029/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب لاهيجان گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نجات توله سگ گیر کرده بین دو دیوار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • طرح هایی برای مجسمه آزادی
  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • (ویدئو) نجات توله سگ گیر کرده بین دو دیوار
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)
  • دسته‌روی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در لاهیجان
  • بازگشت مجسمه سر فرعون به مصر