Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:04:39 GMT

11 طرح عمرانی در شهر جدید گلبهار افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۴۰۰۱

11 طرح عمرانی در شهر جدید گلبهار افتتاح شد

مشهد- ایرنا- بهره برداری از 11 طرح عمرانی و عملیات اجرایی چهار طرح روز سه شنبه با حضور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در شهر جدید گلبهار آغاز شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: در شرایط دشوار اقتصادی، طرحهای عمرانی و توسعه ای کشور همچنان در حال اجرا و پیشرفت است و بهره برداری یا اجرای هر پروژه عمرانی به مثابه چراغ روشنی برای ایجاد امید و انگیزه در مردم به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا رشیدیان افزود: اینکه پیمانکاران با همه مشکلات موجود فعالیت های عمرانی خود را ادامه می دهند و با مدیران پروژه های مربوط به خدمات روبنایی و زیربنایی همکاری خوبی دارند، جای قدردانی دارد.
وی اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از 60 هزار واحد مسکن مهر ساخته و افتتاح شد و آنچه که از این پروژه مورد تعهد دولت بود، به اتمام رسیده است و آنچه باقی مانده مربوط به تعاونی هاست که دولت خود را مکلف به اتمام آن می داند.
استاندار خراسان رضوی گفت: طی پنج سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه زیربناها و روبناهای شهر جدید گلبهار انجام شده و هم اینک در آستانه بازگشایی مدارس، یکی از دغدغه های این شهر افتتاح 6 مدرسه ای است که پیشرفت ساخت آنها بیش از 90 درصد است.
وی افزود: با پیگیری های اداره کل نوسازی مدارس و اختصاص اعتبار از سوی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، سه مدرسه از این تعداد تا اول مهر ماه و سه مدرسه دیگر در آبان ماه آماده بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: در سفر اخیر وزیر بهداشت به خراسان رضوی، مقرر شد برای کلینیک درمانی شهر جدید گلبهار پزشک مستقر شده و به بیماران این شهر خدمت رسانی کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: در ارتباط با توسعه زیرساخت های حمل و نقل، تفاهمی بین شرکت عمران شهر جدید گلبهار و شهرداری انجام شده تا چند دستگاه اتوبوس جدید برای مردم این شهر تامین شود.
وی با بیان اینکه آزادراه مشهد - چناران - قوچان در چهار قطعه در دست اجراست افزود: اخیرا از سوی وزارت راه و شهرسازی 4.5 میلیارد ریال برای تونل دوغایی در مسیر این آزادراه و پنج میلیارد ریال برای راه های روستایی خراسان رضوی ابلاغ شده است.
وی با اشاره به سهم 70 درصدی آستان قدس رضوی در ساخت آزادراه مشهد – چناران – قوچان ، اظهار امیدواری کرد عملیات اجرایی این پروژه سرعت گیرد و همزمان با آغاز ساخت ایستگاه قطار سریع السیر گلبهار – مشهد، ریل گذاری این مسیر نیز آغاز شود.
رشیدیان اظهار داشت: مطالعات امتداد مسیر ریلی گلبهار – مشهد به سوی چناران نیز انجام شده و امید است طی یک ماه آینده مصوبه آغاز عملیات اجرایی آن نیز از سوی دولت صادر شود.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز در این مراسم گفت: 11 پروژه در زمینه حمل و نقل و ترافیک، بهسازی راه، مسکن مهر، بوستان و مسجد در شهر جدید گلبهار به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی چهار پروژه در حوزه قطار شهری، آرامستان، آماده سازی اراضی و مجموعه ورزشی آغاز شد.
هومن گریوانی افزود: خرید و نصب تجهیزات کنترل ترافیک با هزینه 2 میلیارد و 855 میلیون ریال، ایمن سازی و نصب علائم ترافیکی با هزینه هفت میلیارد و 870 میلیون ریال، راه اندازی مرکز کنترل ترافیک با هزینه هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از جمله پروژه های به بهره برداری رسیده در حوزه حمل و نقل گلبهار است.
وی اظهار داشت: ساختمان اورژانس با مساحت 386 مترمربع و هزینه سه میلیارد و 800 میلیون ریال، زمین ورزشی روباز با مساحت پنج هزار مترمربع و هزینه 2 میلیارد و 800 میلیون ریال، پیاده روسازی و محوطه سازی به مساحت 29 هزار مترمربع با هزینه 2 میلیارد و 800 میلیون ریال، 40 هزار و 500 مترمربع آسفالت و سه هکتار آماده سازی و 4.5 کیلومتر مسیر دوچرخه با هزینه 31 میلیارد ریال نیز در گلبهار به بهره برداری رسید.
وی پارک محله 11 به مساحت 17 هزار مترمربع و کتابخانه ویژه کودکان به مساحت 250 مترمربع با هزینه 37 میلیارد ریال، مسجد محله 11 به مساحت هزار و 254 مترمربع با هزینه 17 میلیارد و 800 میلیون ریال، 880 واحد مسکن مهر به مساحت 88 هزار مترمربع و هزینه 660 میلیارد ریال را از دیگر پروژه های بهره برداری شده در گلبهار برشمرد.
گریوانی گفت: عملیات اجرایی بخشی از گالری مسیر قطار سریع السیر برقی با اعتبار هزار و 500 میلیارد ریال، آرامستان شهر جدید گلبهار به مساحت 10 هکتار و اعتبار 2 میلیارد ریال، 2 هزارو 700 واحد مسکونی با اعتبار 20 میلیارد ریال و مجموعه ورزشی استخر و سونا با مساحت 15 هزار مترمربع و اعتبار 150 میلیارد ریال نیز در گلبهار آغاز شد.
شهر جدید گلبهار با وسعت پنج هزار هکتار در 35 کیلومتری کلانشهر مشهد واقع است.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گلبهار استاندار پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شریفی ظهر یکشنبه در نشست شورای عشایری شهرستان دشتی اظهار داشت: مدیران با همدلی خدمات رسانی مطلوب به جامعه عشایر انجام دهند.

رئیس امور عشایر شهرستان دشتی افزود: اعتبارات عمرانی به عشایر ۱۹ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

شریفی بیان کرد: ۵۵ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ارزش افزوده به عشایر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: آبرسانی سیار بوسیله هزار ۵۷۳ تانکر به عشایر انجام شده است.

شریفی بیان کرد: با اضافه شدن یک دستگاه تانکر آبرسانی جدید خدمات به عشایر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تعمیر و تجهیز ساختمان اداره در دست اقدام است، گفت: ۴۹ دامدار برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

کد خبر 6084610

دیگر خبرها

  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • افزوده شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد
  • افتتاح سه پارک در سطح منطقه پنج شهرداری
  • افتتاح دهها طرح عمرانی در منطقه ۲ تهران
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود