Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آئین معنوی غبارروبی امامزاده سید حسین رضوی(ع)، با حضور رئیس و کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و جمعی از روحانیان و خادمان بقعه برگزار شد و در این مراسم از زحمات رئیس اوقاف شهرستان در راستای پیشرفت این بقعه متبرکه توسط خدام افتخاری خواهران تقدیر شد.

احمد محمدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام، با اشاره به اهمیت این مراسم گفت: آیین غبارروبی بقاع متبرکه و امامزادگان ریشه در باورهای اعتقادی مردم داشته و همچنین پایداری و دوام آن‌ها از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود اماکن متبرکه را مرکزی برای رشد معنویت دانست و افزود: بقاع متبرکه محلی امن و جایگاهی برای کسب آرامش و معنویت است و این مهم از معنویت حاکم بر جامعه به‌ دست آمده است.

محمدیان بیان کرد: وظیفه اصلی اداره اوقاف فراهم کردن زمینه‌ای مناسب در راستای بهره‌مندی از این فرصت معنوی برای عموم مردم است.

بازدید میدانی از موقوفات صالح آباد، شناسایی و بررسی موقوفات مجهول روستای نوده تربت جام و روستای جنت آباد صالح آباد و نشست تخصصی وقف با مسئولان بنیاد مسکن از مهم ترین اقدامات انجام شده اداره اوقاف تربت‌جام طی هفته گذشته بود. آستان امامزاده حسین(ع) در جنوب غربی روستای خیرآباد از توابع بخش مرکزی، در 40 کیلومتری غرب شهر تربت جام واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها تربت جام آیین غبارروبی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد