Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:14:12 GMT

دوچرخه های ورزشی در انبار آموزش و پرورش خاک می خورد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۴۴۱۸

دوچرخه های ورزشی در انبار آموزش و پرورش خاک می خورد

شهرکرد -ایرنا - رئیس فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون تعدادی از دوچرخه های ورزشی آموزش و پرورش در انبارهای استانها خاک می خورد و مورد استفاده قرار نگرفته اند.

به گزارش ایرنا، خسرو قمری روز سه شنبه در مجمع سالانه هیات دوچرخه سواری چهارمحال و بختیاری در اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: آموزش و پرورش دارای تعدادی دوچرخه مسابقه است که آنها را در انبارهای خود نگهداری می کند و هنوز از این دوچرخه ها برای مسابقات استفاده نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، این دوچرخه ها به مرور زمان فرسوده و قدیمی می شود و آموزش و پرورش می تواند با یک ساز و کار قانونی آنها را در اختیار هیات های دوچرخه سواری استانها قرار دهد.
قمری، با بیان اینکه آموزش و پرورش حق دارد این دوچرخه ها را در اختیار ورزشکاران قرار ندهد، چرا که این دوچرخه ها دارای برچسب اموال دولتی است، تاکید کرد: آموزش و پرورش می تواند در یک دوره زمانی این دوچرخه ها با دریافت ضمانت نامه در اختیار ورزشکاران قرار دهد.
به گفته وی، فدراسیون دوچرخه سواری آمادگی همکاری با آموزش و پرورش برای برگزاری مسابقات دوچرخه سواری دانش آموزان و طرح استعدادیابی را دارد.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران، یکی از مشکلات پیش روی این رشته ورزشی را مساله گرانی و واردات دوچرخه ها عنوان کرد و گفت: یک شرکت فرانسوی قرار بود تعدادی دوچرخه تا پیش از مسابقات آسیایی 2018 در اختیار فدراسیون ایران قرار دهد، اما پس از ماه ها انتظار، این شرکت فرانسوی به بهانه تحریم ایران از این اقدام خودداری و خلف وعده کرد.
وی تصریح کرد: دوچرخه های موجود در کشور نیز که قمیت بالای یک میلیارد و 200میلیون ریال دارند ، فقط در اختیار تیم ملی است.
قمری، از افزوده شدن رشته دوچرخه سواری BMX به بازی های آسیایی و المیپک خبر داد و گفت: ایران می توان در این رشته ورزشی در اینده صاحب مدال شود و چهارمحال و بختیاری با کمترین هزینه می تواند یک پیست دوچرخه سواری BMX راه اندازی کند.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ، به نتایج تیم ملی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی اشاره کرد و گفت: تیم ایران در این مسابقات می توانست صاحب 3 مدال شود ولی با بد شانسی و کم اقبالی مواجه شد.
به گفته وی، در این رقابت ها ' فرانک پرتو آذر ' در رشته کراس بانوان می توانست صاحب مدال شود که متاسفانه زنجیر دوچرخه او دچار نقض شد و از کسب مدال بازماند.
قمری در خصوص انتخاب' قادر میزبانی ' برای مسابقات آسیایی 2018 نیز گفت: میزبانی یکی از اسطوره های دوچرخه سواری ایران است و شرایط او برای این مسابقات مطلوب بود که متاسفانه دوچرخه دچار نقض فنی شد، علاوه بر اینکه در رشته دوچرخه سواری ، هم اکنون در تور فرانسه دوچرخه سوارانی با سن 45سال نیز شرکت دارند.
وی در خصوص ورزش دوچرخه سواری بانوان در فضای عمومی نیز گفت: در این زمینه ورزشکاران باید پایبند قانون باشند و دوچرخه سواران نیز مانند همه مردم جامعه موظف رعایت قانون هستند.
رئیس دوچرخه سواری کوهستان آسیا اظهار داشت: در رشته دانهیل و کوهستان بانوان ایرانی می توانند در هر استان فعالیت کنند چرا که ایران در رشته کوهستان یکی از قطب های اصلی این رشته است.
به گفته وی، برای نخستین بار چهارمحال و بختیاری سال آینده میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری کوهستان است و این مسابقات برای استان بسیار مهم است.
قمری تصریح کرد : برای میزبانی تور دوچرخه سواری زاینده رود در شهرستان سامان نیز فدراسیون دوچرخه سواری همکاری لازم را با چهارمحال و بختیاری خواهد داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در رشته دوچرخه سواری استعدادهای مهمی دارد و می تواند در پرورش استعدادهای قهرمانان دوچرخه سواری نقش آفرین باشد.
حمید کریمی افزود: با توجه به ظرفیت شهرستان سامان از نظر گردشگری، پیشنهاد می شود تور دوچرخه سواری زاینده رود در چهارمحال و بختیاری برگزار شود.
به گفته وی، در بخشی از بوستان تهلیجان شهرکرد نیز جاده سلامت و جاده دوچرخه سواری احداث می شود ، که بخشی از این ظرفیت این اماکن ورزشی چند روز در هفته نیز به بانوان اختصاص خواهد یافت.
کریمی گفت: برای توسعه دوچرخه سواری در بخش بانوان همه باید به قانون تمکین کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست ، گزارش مالی سالانه هیات دوچرخه سواری چهارمحال و بختیاری با اکثریت آرا به تصویب رسید.
2097/1352

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش دوچرخه سواري آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه طرح ایران گشت بین بنیاد نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدمهدی ایزدخواه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: به منظور ایجاد شناخت، امید و انگیزه در دانش‌آموزان برای تلاش و فعالیت در مراکز پژوهشی، تولیدی و مدیریتی کشور در آینده، بازدیدهای دانش‌آموزی مستعد با همکاری اداره‌‌های کل آموزش و پرورش استان‌ برگزار خواهد شد که در این راستا امروز تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد نخبگان و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امضاء شد. 

حمایت از دانش آموزان در قالب طرح شهاب 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان از دانش آموزان مستعد در قالب طرح شهاب حمایت می‌کند، بیان کرد: طرح شهاب، مهمترین طرح ملی برای شناسایی هوش و استعداد برتر و هدایت دانش‌آموزان است.

ایزدخواه با اشاره به اینکه طرح ایران گشت نیز در آموزش دانش آموزان خیلی مهم و اساسی خواهد بود یادآور شد: آگاه شدن دانش‌آموزان از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های پیشرفت کشور،  تقویت حس خودباوری ملی و ارتقای سطح باورهای دانش آموزان از اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر آشنایی دانش آموزان با ظرفیت‌های شغلی ادامه داد: شناخت دانش‌آموزان از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان به ویژه مفاخر استان و الگوبرداری از نخبگان علمی استان از اهداف دیگر طرح ایران گشت است.

امیدآفرینی و هدایت تحصیلی با طرح ایران گشت 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح ایران گشت موجب امیدافرینی و هدایت تحصیلی و هویت شغلی و هویت بخشی در دانش آموزان می‌شود، ضمن اینکه به جای الگوبرداری از الگوهای کاذب از نخبگان و فرهیختگان الگوبرداری می‌کنند.  

ایزدخواه عنوان کرد: ‌رشد و بالندگی دانش‌آموزان مستعد در مناطق مختلف و به بهره‌برداری رساندن قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنها با تأکید بر مناطق محروم از اهداف این طرح است.  

وی با اشاره به کمک و همراهی مدارس استان برای کشف و هدایت استعدادهای متنوع دانش آموزان، یادآور شد: ارتقای سطح کیفی و فعالیت‌های مدارس در 3محور اصلی ارتقای کیفیت تحصیلی، پرورش مهارت‌های اثرگذار نخبگانی و هدایت استعدادها مدنظر بنیاد نخبگان استان است. 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از تمهیدات این طرح حمایت از فعالیت دانش آموزان در قالب اردوها و بازدیدهای علمی است. 

ایزدخواه با بیان اینکه این طرح در 16 مدرسه استان آغاز می‌شود ادامه داد: هر مدرسه دوبار در طول طرح بازدید خواهند داشت و 320 میلیون تومان برای این طرح اختصاص داده شده است.  

خراسان جنوبی ظرفیت‌های عالی اما ناشناخته دارد 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است که متأسفانه ناشناخته مانده است. 

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد با بیان اینکه هنوز بیرجند، بروجن، بجنورد با هم اشتباه گرفته می‌شوند، یادآور شد: اگر کار منسجمی برای معرفی استان و شناخت دانش آموزان از جاذبه‌ها و نخبگان استان شود قطعا برای پرورش و آموزش آینده سازن کشور قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم.  

وی با اشاره به برگزاری اردوهای دانش آموزی به کویرتایر، پدافند غیرعامل و سایر نقاط استان، خاطرنشان کرد: طرح ایران گشت یک کار خاص و ویژه است که ایجاد انگیزه می‌کند و ما از آن حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان