Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@00:13:21 GMT

صرفه جویی ۲ هزار مگاواتی مصرف برق

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۴۷۱۱

اردکانیان گفت:با مشارکت مردم و مدیریت تقاضا حدود ۲ هزار مگاوات صرفه جویی برق صورت گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم معرفی طرح های تبصره ۱۹ قانون بودجه ۹۷ به منظور مشارکت بخش خصوصی با اشاره به صرفه جویی مصرف برق در تابستان جاری اظهار کرد:با مشارکت مردم و مدیریت تقاضا روند افزایش مصرف برق که طی سالیانه گذشته هموار به طور میانگین بالای ۵ درصد بود را به کمتر از ۳ درصد رساندیم و حدود ۲ هزار مگاواتصرفه جویی برق نیز صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با اشاره به واگذاری طرح های حوزه آب و برق به بخش خصوصی تصریح کرد:طرح های وسیعی در حوزه آب و برق وجود دارد که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی هرچه سریعتر آغاز شود.

وی با اشاره به پروژه های وزارت نیرو تصریح کرد:این پروژه‌ها شامل شتاب به رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سهم بخش خصوصی، افزایش رقابت، ایجاد اشتغال، توانمندسازی بخش خصوصی و استفاده از توان مالی آنها در وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه پیشتاز در این امر معرفی می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: مراحل مختلف مربوط به آماده کردن و پشت سر گذاشتن 46 طرح در سرفصل برق و انرژی و آب و فاضلاب عرضه خواهد شد که امیدواریم هر چه زودتر شاهد برگزاری آنها باشیم.

اردکانیان افزود:مراسم امضای قرارداد مشارکت اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در قالب 23 طرح است که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود و امید می‌رود که با اجرای آنها ثمره‌ها مورد رضایت مردم باشد.

وی گفت: وزارت نیرو در قالب سیاست‌های دولت دوازدهم و برنامه ارائه شده به مجلس دوران مدیریت عرضه و تقاضا را در پیش گرفته و در این راستا مرکز اجتماعی آب و انرژی در وزارت نیرو آغاز به کار کرده که پل ارتباطی تولیدکننده و مصرف کننده است و سیاست عمومی دولت در این بخش دنبال می‌شود.

وزیر نیرو افزود: مورد دیگر به رسمیت شناختن ماهیت میان‌بخشی آب است در این دوران در دستور کار همه دستگاه‌ها است یعنی وزارت نیرو تنها دستگاهی نیست که تلقی مدیریت آب را دارد بخش‌های دیگر نیز همکاری نزدیکی دارند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در اسفندماه سال گذشته توضیح داد: این کارگروه به موضوع بررسی آب پرداخته و امیدواریم هر چه زودتر به ثمر بنشیند.

اردکانیان ادامه داد: در این کارگروه وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی، صنعت، وزارت کشور و سازمان‌های برنامه و بودجه و محیط زیست حضور دارند تا برنامه‌ها به مرحله اجرایی برسد.

وی بااشاره به اینکه تابستان سال گذشته یکی از خشک‌ترین سال‌های پنج دهه اخیر را سپری کردیم، خاطرنشان کرد: طی این مدت علاوه بر کمبود آب در زمینه تولید انرژی نیز مشکل داشتیم اما به مدد همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها موفق شدیم پربازده‌ترین فصل گرم را البته با مشارکت مردم پشت سر بگذاریم به نحوی که موفق شدیم در اوج بار دو هزار مگاوات صرفه‌جویی داشته باشیم درحالی‌که سال‌ها رشد مصرف 5 درصد بود امسال کمتر از 3 درصد افزایش مصرف داشتیم. این موضوع با درنظر گرفتن خاموشی‌های ضروری بود که تحمیل شد.

وزیر نیرو در پایان با بیان اینکه وزارت نیرو به عنوان بدهکار بخش خصوصی برای مشارکت فعالانه این بخش به عنوان یک ضرورت دست فعالان بخش خصوصی را می‌فشارد، گفت: امیدواریم طرح‌های وسیعی که بامشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود به زودی آغاز شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در بخش خصوصی مسئولیت پرداخت حقوق و جذب نیرو و بستن قرارداد با خود شرکت‌ها است و ما بر آن‌ها نظارت عالیه می‌کنیم.

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون قرارداد‌های کارکنان اظهار داشت: ما از سال ۸۵ جذب مستقیمی از سمت شرکت واحد و یا شهرداری تهران نداشتیم. تمام استخدام‌های رانندگان مربوط به پیش از سال ۸۵ و در حوزه کارگری است.

وی افزود: با تدابیر و برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت، از طریق شرکت‌های مختلف مانند حامیان و هادیان در قالب حجمی استخدام شده‌اند. یعنی این افراد قرارداد مستقیم با شهرداری ندارند و حقوقشان را بر اساس قانون کار دریافت می‌کنند و بر اساس آن کار می‌کنند. تمامی افراد نیز با علم بر این موضوع شروع به کار کرده اند.

وی تصریح کرد: اگر تفاوتی بین نیرو‌های شرکت واحد و الان است، مربوط به ماقبل سال ۸۵ است.

علیزاده در رابطه با قرارداد‌ها اذعان داشت: شرکت‌های حامیان و هادیان شرکت خصوصی محسوب نمی‌شوند، بلکه این‌ها شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران هستند. در صورتی که برای افرادی که تحت نظر این شرکت‌ها مشغول به کار هستند مشکلی به وجود بیاید و یا نیاز به پیگیری موردی باشد، خودمان به آن رسیدگی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در رابطه با شرکت‌های خصوصی گفت: ما با ۱۶ شرکت خصوصی همکاری میکنیم و قرارداد داریم. در صورتی که برای افرادی که تحت نظر این شرکت‌ها مشغول به کار هستند مشکلی به وجود بیاید و یا نیاز به پیگیری موردی باشد، مسئولیت رفع آن با مدیرعامل‌های بخش خصوصی است.

وی افزود: در بخش خصوصی مسئولیت پرداخت حقوق و جذب نیرو و بستن قرارداد نیز با خود شرکت‌ها است؛ و ما بر آن‌ها نظارت عالیه می‌کنیم که بر اساس سیاست‌های ما به مردم خدمات رسانی کنند، چه تعداد اتوبوس بیاورند و در چه قالبی خدمت کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی