Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک دوره کلاس آشنایی با جرایم سایبری در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان برگزار شد. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، یک دوره کلاس آشنایی با جرایم سایبری در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان گلستان برگزار شد.
سروان حامد ملکا رئیس اداره مبارزه با جرایم سایبری استان گلستان در این دوره گفت: با توجه به گسترش فضای سایبری، روزانه شاهد وقوع جرایم متعدد در این فضا هستیم که ۹۰ درصد این جرایم به دلیل سهل‌انگاری کاربر و ۱۰ درصد توسط هکر‌های حرفه‌ای رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ترفند‌های کلاهبرداری از کارت‌های بانکی گفت: در کارت‌های بانکی حسابی که حقوق شما واریز می‌شود حتی‌المقدور از رمز دوم استفاده نکنید و در صورت نیاز، رمز دوم را برای کارتی دیگر که به‌صورت ثابت و ماهیانه در آن مبلغی واریز نمی‌شود تعریف کنید تا از این طریق، از هرگونه سوءاستفاده جلوگیری شود.   این کارشناس پلیس فتا در خصوص نگهداری عکس‌های شخصی در گوشی‌های تلفن همراه گفت: بخش زیادی از شکایات پلیس فتا را انتشار عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی به خود اختصاص داده که یکی از علل اصلی آن سهل‌انگاری افراد در نگهداری اطلاعات شخصی بدون رعایت نکات ایمنی است.
ملکا با اشاره به فعالیت واحد تشخیص و پیشگیری از وقوع جرم پلیس فتا افزود: به سبب گستردگی این فضا، جمع‌آوری و نابودی ابزار جرم غیرممکن است و بهترین راه مصونیت این است که افراد اطلاعاتشان را بالا ببرند.
وی همچنین با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در کشور گفت: دشمن با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از بستر فضای مجازی این اغتشاشات را رقم زد و قطعاً این جنگ نرم تمام‌نشدنی است و هر روز یک موج رسانه‌ای توسط استکبار در حال طراحی است تا در فرصت مناسب آن را به اجرا درآورد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه سازمان قضایی نیروهای مسلح فضای مجازی جرایم سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که .باعث نگرانی خانواده های ولایت مدار ایرانی شده قطعا در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند