Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@00:32:44 GMT

بررسی اندیشه‌های عاشورا در «رو در رو»

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۴۹۶۸

بررسی اندیشه‌های عاشورا در «رو در رو»

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» با اجرای مراد عنادی امشب میزبان و شهریار زرشناس استاد دانشگاه می‌شود.

یک بار دیگر محرم از راه رسید و یاد و خاطره واقعه عظیم عاشورای حسینی زنده شد. واقعه‌ بزرگی که مسیر تاریخ را تغییر داد و راه تازه‌ای را پیش روی مبارزان و حق‌طلبان عالم، در برابر نظام زور و سلطه و استکبار گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرور ابعاد معرفتی واقعه عاشورا همواره برای تمامی اندیشمندان جهان حتی اندیشمندان غیرمسلمان و غیر شیعه انگیزه بخش و جذاب بوده و درس‌ها و عبرت‌های راهگشایی به همراه داشته است...
در «رو در روی» این هفته به بررسی بخشی از پیام‌های قیام عاشورا و اندیشه سیاسی آن می‌پردازیم.

«رو در رو» در مدت زمان 60 دقیقه از بخش‌های مختلفی همچون: گفت‌‌و‌گو، مستند ترکیبی و ارتباط تلفنی تشکیل شده است. این برنامه گفت‌و‌گو محور تلاش می‌کند تا موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز کشور را از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه‌ها ساعت 19:00 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا هنر عکس هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری

 مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب ساعت 18:45 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • بررسی اتفاقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در برنامه «فوتبال برتر»
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم