Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@12:42:57 GMT

نامزدی وزیر دفاع سابق عراق برای ریاست پارلمان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۵۱۲۷

نامزدی وزیر دفاع سابق عراق برای ریاست پارلمان

وزیر دفاع سابق عراق و رئیس فهرست ائتلاف النصر در استان نینوی، خود را نامزد تصدی ریاست پارلمان معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «خالد العبیدی» رئیس فهرست ائتلاف «النصر» در استان نینوی، رسما خود را نامزد ریاست پارلمان عراق اعلام کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی العبیدی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریة» منتشر شد اعلام کرد که وی پس از فشارهایی که بر وی اعمال شد، تصمیم گرفته است خود را برای ریاست پارلمان نامزد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، العبیدی شخصیتی با توانمندی‌های لازم برای تصدی پست ریاست پارلمان است و در میان محافل سیاسی و حتی شیعیان دارای محبوبیت است.

برخی تحلیلگران سیاسی بر این باورند که نامزدی العبیدی پس از آن صورت می‌گیرد که «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف النصر، پس از اعلام موضع مرجعیت، دیگر شانسی برای نخست‌وزیری مجدد در عراق ندارد.

پس از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ تا کنون، عرف سیاسی در عراق این‌گونه است که پست ریاست پارلمان به یک شخصیت سنی واگذار شود و در مقابل ریاست جمهوری به کردها و نخست‌وزیری به شیعیان اختصاص یابد.

پیش از این اسامی هفت نماینده برای تصدی پست ریاست پارلمان طرح شده بود که عبارت بودند از: «محمد تمیم»، «اسامة النجیفی»، «احمد الجبوری»، «محمد الحلبوسی»، «طلاب الزوبعی»، «رشید العزاوی» و «احمد الجبوری».

قرار است نشست ۱۵ سپتامبر جاری پارلمان، به انتخاب رئیس پارلمان و معاونان آن اختصاص یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پارلمان عراق خالد العبیدی قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.
کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.
با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

 

دیگر خبرها

  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس