Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد گزارش ایرنا با عنوان «زباله های بیمارستانی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه» توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، در توضیحات دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه آمده است:
1- تمام بیمارستان های شهر کرمانشاه مجهز به سیستم بی خطرساز پسماند هستند و پسماندهای عفونی مطب ها و مراکز درمانی نیز در یک سایت مرکزی توسط 2 دستگاه بی خطرساز، بی خطرسازی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


2- دستگاه بی خطرساز پسماند گیلانغرب از نوع «تری فلش» و متعلق به شرکت رئوف می باشد و پس از اینکه مشخص شد دستگاه فاقد ارزش تعمیر می باشد با تصویب اعتبار 200 میلیون تومانی در هیات رئیسه دانشگاه کار خرید دستگاه جدید برای این شهرستان در حال انجام است و هم اکنون زباله های بیمارستان گیلانغرب با همکاری اداره محیط زیست شهرستان مربوطه بی خطرسازی می شوند.
لازم به ذکر است بیمارستان ها وظیفه ای در قبال خُرد کردن پسماندهای اتوکلاو شده ندارند اما با این حال از 27 دستگاه بی خطرساز پسماند فعلی که در 23 بیمارستان فعال استان مستقر هستند، 20 دستگاه دارای خُردکن داخلی یا خارجی می باشند.
توسط هیات رئیسه دانشگاه مصوب شده که 10 دستگاه مجهز به خُرد کن دیگر در اسرع وقت خریداری و هفت دستگاه در حال خرید نیز مجهز به خُرد کن هستند البته نکته قابل توجه این است که وجود پسماند با تظاهر بیمارستانی الزاما نشان دهنده عفونی بودن آن نیست.
3- با مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان به ریاست معاون عمرانی استانداری، 2 شرکت خصوصی پسماندهای مطب ها و مراکز درمانی شهرستان کرمانشاه را در سایت مرکزی بی خطرسازی می نمایند و در شهرستان ها 10 شرکت کار جمع آوری پسماندهای عفونی مطب ها و بی خطرسازی آنها را در بیمارستان های مرکز شهرستان انجام می دهند. موارد تخلف مطب ها در قالب کمیسیون ماده 11 پیگیری می شود.
4- خوداظهاری صحت عملکرد دستگاه های بی خطرساز پسماند به طور مرتب در اختیار سازمان محیط زیست قرار می گیرد و مدیرکل سازمان مذکور نیز این مطلب را تایید کرده است.
5- در خصوص آلودگی منبع آب سراب قنبر، در آزمایشات دوره ای که توسط دانشگاه علوم پزشکی از جنبه شیمیایی از آب خام سراب قنبر به عمل می آید تاکنون هیچ نوع عدم تطابق با استاندارد مشاهده نشده است، با توجه به وجود سیستم تصفیه آب و کُلرزنی قبل از ورود به شبکه توزیع، تاکنون موردی از آلودگی میکروبی در شبکه آبرسانی تحت پوشش با آب سراب قنبر گزارش نشده است.
6- وجود زباله دزدها در جایگاه سراب قنبر به دلیل عدم محوطه سازی و حفاظ کشی می باشد که از وظایف و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نیست.
گزارش «زباله های بیمارستانی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه» 26 مرداد سال جاری بر روی خروجی ایرنا قرار گرفت.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت زباله بيمارستاني كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، دکتر افشین دریانبرد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: طی دریافت تماس تلفنی امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه با واحد ارتباطات مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مبنی بر انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی، واقع در روستای ناصری شهرستان شادگان، ۲ دستگاه آمبولانس از نزدیکترین پایگاه های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی آبادان به محل حادثه اعزام شد

دکتر دریانبرد گفت؛ در این حادثه ۵ نفر از ساکنان ساختمان مصدوم شدند که ۳ مصدوم این حادثه توسط کارشناسان فوریت های پزشکی به بیمارستان شهید معرفی زاده شهرستان شادگان منتقل شدند.

وی افزود: حال ۳ مصدوم این حادثه وخیم گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد