Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:01:26 GMT

مسئولان از سلیقه‌ای عمل کردن پیرامون موضوع آب پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۵۳۵۳

مسئولان از سلیقه‌ای عمل کردن پیرامون موضوع آب پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ناجی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری بابیان اینکه سمنان ازجمله استان‌های خشک و کم آب کشور به شمار می‌رود، ابراز داشت: در برنامه‌های کوتاه‌مدت می‌توان از طریق صرفه‌جویی مصرف آب در ادارات، بخش کشاورزی و حوزه خانگی اقدام کرد اما قطعاً برای تأمین آب در درازمدت باید از هم‌اکنون به فکر چاره‌اندیشی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بحث آب ازجمله موضوعات امنیتی و بسیار حساس است، افزود: مسئولان استان سمنان درباره مواردی نظیر انتقال آب باید با هوشیاری مسائل را پیگیری و از عمل کردن سلیقه‌ای در این حوزه به‌طور جد پرهیز کنند.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه باید به دنبال راهکارهایی برای مدیریت بهتر منابع آبی باشیم، ابراز داشت: در حوزه انتقال و مدیریت آب با چالش‌های جدی مواجه هستیم که برای تحقق این گام در وهله نخست باید مدیریت واحد و یکپارچه برای نظم‌بخشی به آن تعریف شود.

ناجی در ادامه تصریح کرد: ۸۶ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است لذا با توجه به اینکه موضوع اصلاح الگوی مصرف و تغییر الگوی کشت به‌صورت جدی در استان تعریف‌شده است لذا باید مسئولان جهاد کشاورزی بهره‌برداران را به کاشت ارقام با نیاز آبی کمتر بیشتر تشویق کنند.

وی افزود: علیرغم آنکه اوج پیک مصرف آب در تابستان را رد کردیم اما نباید این موضع بهانه‌ای برای مصرف بیشتر آب باشد لذا انتظار می‌رود مسئولان از هر تریبونی که می‌توانند مردم را به استفاده درست از منابع آب ترغیب کنند.

کد خبر 4400458

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان سعید ناجی شورای حفاظت از منابع آب مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر ماه محرم گرگان مشهد شیراز شهرکرد بیرجند یاسوج احتکار مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد