Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بیست و سوم تیرماه سال 1396 نخستین پرواز مستقیم تبریز – هامبورگ آلمان با حضور مسئولان استانی از جمله شهردار وقت آغاز شد و بارقه های امید مبنی بر افزایش ارتباطات هوایی فرودگاه تبریز و همچنین تسهیل سفر تجار و گردشگران به این منطقه از کشور ایجاد شد.

اما عمر این امید گویا 16 ماه دوام داشت چرا که به گفته "بهرام وکیلی آذر" رئیس هواپیمایی قشم ایر شعبه آذربایجان شرقی به دلیل عدم حمایت مسئولان ارشد استانی و شهری این پرواز از جمعه این هفته فعلا انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروازهای تبریز – هامبورگ مسافری و تجاری بود، اظهار داشت: برای کسب امتیاز انجام دو پرواز در هفته تلاش‌های فراوانی صورت گرفته بود که خوشبختانه با استقبال تجار و بازرگانان بخش خصوصی نیز مواجه شده بود ولی متاسفانه هیچ یک از مسئولان استانی به وعده‌های خود عمل نکردند و این امر موجب شد تا قشم ایر نیز فعلا این پرواز را لغو کند.

وی وجود این ظرفیت برای فرودگاه بین المللی تبریز را بسیار ارزشمند خواند و اضافه کرد: اگر چنین امکاناتی برای شهر فراهم شده باید از سوی مسئولان عالی رتبه استان نیز مورد حمایت قرار می گرفت که متاسفانه با تغییرات مدیریتی صورت گرفته در سطح استانداری و شهرداری کمترین توجهی به این موضوع نشد.

وکیلی در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که منظورتان از حمایت دقیقا چیست؟ گفت: بعد از آغاز پروازهای مستقیم تبریز – هامبورگ بر اساس تفاهمی 11 دستگاه مسئول پیگیری و حمایت از این موضوع شدند که استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری تبریز، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان منطقه ویژه اقتصادی سهلان، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، اداره کل فرودگاه های آذربایجان شرقی و شرکت قشم ایر از آن جمله هستند، مقرر شد این 11 دستگاه جلساتی در خصوص حمایت از تداوم این پروازها برگزار کنند که متاسفانه در 16 ماه گذشته با وجود درخواست های متعدد حتی یک جلسه هم برگزار نشد!

 رئیس هواپیمایی قشم ایر شعبه آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئولان استان متاسفانه متوجه اهمیت موضوع نیستند و در سالی که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است تنها پرواز اروپایی فرودگاه تبریز در آستانه لغو کامل قرار دارد.

وی در تشریح حمایت هایی که می توانست زمینه ساز توسعه این ظرفیت را فراهم کند اظهار داشت: روزانه هزاران تن بار از شمال غرب کشور به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) جهت ارسال به اروپا انجام می شود که می توانست از طریق این پرواز انجام شود چرا که هواپیمای تخصیص داده شده دارای کارگو بزرگتری برای ارسال بار است و در هر پرواز بالغ بر 100 تن بار را می تواند حمل کند.

ضعف نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز

رئیس هواپیمایی قشم ایر شعبه آذربایجان شرقی در ادامه به ضعف دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز اشاره کرد و افزود: قرار بود بر اساس رایزنی با سفارت آلمان در تهران نماینده ای از سوی آن سفارتخانه هر هفته یک روز در دفتر تبریز حضور یابد تا روند صدور ویزا برای مسافران استان های شمال غرب کشور به جای تهران در تبریز انجام شود که متاسفانه به دلیل ضعف این نمایندگی هیچ گاه این موضوع حل نشد.

وی در پاسخ به این سئوال که استقبال بخش خصوصی از این پرواز مستقیم چگونه بود؟ اظهار داشت: بیش از 50 هزار نفر تقاضا داشتند که در صورت صدور ویزا در تبریز به جای سفر به تهران از خدمات این پرواز مستقیم استفاده کنند و به طور میانگین در هر سورت پروازی بیش از 50 نفر مسافر داشتیم.

وکیلی در پاسخ به این سئوال که امتیاز این پرواز به طور کلی لغو شده است ، گفت: فعلا این پرواز تا یکم مهر ماه امسال پابرجاست ولی به دلیل عدم حمایت مسئولان از این هفته شرکت ارایه خدمات خود را قطع کرده است اگر جلسه مشترکی بین مسئولان استان در این خصوص برگزار نشود از یکم مهر ماه امسال امتیاز دو پرواز مستقیم تبریز – هامبورگ با وجود تلاش های زیادی که صورت گرفته بود لغو می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که افزایش نرخ ارز و تحریم های ایالات متحده آمریکا تاثیری بر این موضوع داشته است گفت: اکثر کسانی که از خدمات این پرواز استفاده می کنند یا ساکن هامبورگ هستند یا تجاری هستند که بیشتر با یورو فعالیت اقتصادی انجام می دهند تغییر نرخ ارز بی شک در خرید آنها تاثیری ندارد؛ موضوع تحریم ها نیز در این خصوص به هیچ وجه دخیل نیست.

رئیس هواپیمایی قشم ایر شعبه آذربایجان شرقی ادامه داد: اتاق بازرگانی تبریز نیز در این خصوص می توانست نقش پررنگی داشته باشد به عنوان مثال هیات هایی که از سوی اتاق به اروپا اعزام می شوند و هفته پیش هم یک هیات اعزام شد به جای استفاده از این پرواز از خدمات ترکیش ایرلاین استفاده کردند که واقعا جای تاسف دارد.

وی اذعان داشت: مطمئن باشید هواپیمایی تخصیص داده شده به پرواز تبریز – هامبورگ بسیار پیشرفته تر از هواپیمای ترکیش است ولی متاسفانه مسئولان اتاق بازرگانی نیز در این خصوص کوتاهی می کنند.

این گزارش می افزاید، افتتاح خط پرواز مستقیم تبریز – هامبورگ با تبلیغات گسترده کار خود را آغاز کرد ولی متاسفانه در سایه بی توجهی مسئولان امر در حال لغو مجوز است امیدواریم در سالی که این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی مطرح است شاهد لغو تنها پرواز اروپایی فرودگاه بین المللی تبریز نباشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تبریز هامبورگ آلمان تبریز هامبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه

وزیر دفاع روسیه امروز با همتایان خود از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه دیدار و درباره مسائل جاری در زمینه امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در حاشیه نشستی بلندپایه که قرار است امروز جمعه، 26 آوریل، در آستانه (جمهوری قزاقستان) برگزار شود، سلسله دیدارهای دوجانبه‌ای با روسای وزارت دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) خواهد داشت.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، قرار است در این نشست درباره مسائل جاری امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های بیشتر بین ساختارهای دفاعی در قالب سازمان همکاری شانگهای بحث و گفتگو شود.

در نشست امروز آستانه، وزرای دفاع کشورهای سازمان همکاری شانگهای، از جمله بلاروس که دارای وضعیت ناظر در این اتحاد است و همچنین دبیرکل و مدیر کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای حضور خواهند داشت. 

در اواخر ماه مارس، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، اعلام کرد که تمامی رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای قصد دارند در اجلاس سران این اتحاد منطقه‌ای که قرار است در آستانه برگزار شود، شرکت کنند. وی یادآور شد که موضوع این اجلاس «تقویت گفت‌وگوهای چندجانبه - تلاش برای صلح و توسعه پایدار» خواهد بود.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 3 تا 4 جولای در آستانه برگزار می‌شود. یکی از نتایج کلیدی این نشست، امضای تصمیم مشترک اعضای شانگهای در مورد عضویت بلاروس در این سازمان خواهد بود. بدین ترتیب، پس از پیوستن این جمهوری به این اتحاد، تعداد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به 10 کشور افزایش خواهد یافت.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در ژوئن سال 2001 توسط رهبران روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان ایجاد شد. سپس در سال 2017 هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای پیوستند و سال گذشته نیز جمهوری اسلامی ایران به عضویت این سازمان درآمد.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهایسفیر ایران: تهران آماده همکاری بیشتر با اعضای سازمان شانگهای استرایزنی‌ احمدیان با مقامات کشورهای عضو سازمان شانگهای

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف/ پیروزی فیلا با درخشش امبید
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر